Willem-Jan's R5 GTT

Vertel hier alles over je project.

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Postby Arco » Sun 1 May 2016 19:30

Nice (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18253
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Postby ARNO16V » Sun 1 May 2016 20:30

Ziet er goed uit zeg!! (L)
ARNO16V
 
Posts: 6619
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Postby okido » Mon 2 May 2016 8:11

Weer een stap vooruit Willem-Jan, ziet er goed uit.

Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.

Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.

Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 381
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Postby Chris » Mon 2 May 2016 8:37

Mooi Willem-Jan. Graag wat meer foto's! :foto:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21988
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Postby Abel » Mon 2 May 2016 9:13

:ja:
okido wrote:Weer een stap vooruit Willem-Jan, ziet er goed uit.

Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.

Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.

Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Postby MartijnG » Mon 2 May 2016 11:53

Ff aan de slangen naar de radiateur voelen dus. Als ie koud blijft, dan weet je genoeg. Wordt ie warm, dan is het in elk geval niet je thermostaat en kun je verder kijken naar je radiateur. Feit dat de fan wel aan gaat bij doorverbinden, geeft in elk geval aan dat de bedradingen relais OK zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group