Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Zj*rZ

HOi, :sad:

Heb m'n auto aan de praat met de nieuwe turbo d'r op..... maar nu ff 2 vraagjes:

1. M'n uitlaat turbine huis (geval van de turbo die aan de uitlaat vast zit) die rookt als ik de auto start. Hoe kan dat en is dat normaal?
2. Ik heb nog steeds blauwe rook uit de uitlaat dus het lag in eerste instantie niet aan de turbo. is het toch een olie kering die kappot is?

ThnX,
Marius

Bedoel je dat ie rookt als je hem start zonder de uitlaat eraan te hebben ? Dan zijn het toch gewoon de uitlaatgassen ?

punt 2: hm.... dus je hebt nu een turbo over begrijp ik ? Of had je die ingeruild?
Laatst gewijzigd door Marius op vr 27 jul 2001 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander
Contacteer:

Punt 1 ??????? verklaar je nader (meer info)
Punt 2 Is die rook allean als je start of continu.
De dokter moet meer info, anders kan hij je niet helpen! :wimk:

Diagnose tot nu toe: Blauwe rook is niet goed :sad:

Later :lol:
Zj*rZ

Zorry!!!!!!

Na een stukkie blazen zijn al m'n rook probs opgelost!!!!!! Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!!

Massol!
Marius

Gewoon op je turbo geblazen ?
En dat werkt ?

Fett !!

:wink:
Sander
Contacteer:

La nu weet ik het! Dan zijn je kleppensteelseals versleten. Ja waar zitten die, nou dat zijn seals die om je steel zitten van je kleppen. Als die versleten zijn komt er olie in de verbrandings kamer als hij een tijdje stil staat. Ze zijn te vervangen zonder je kop te demonteren. Deksel er af, nokken los draaien en verdraaien, met een schroeven draaier de saeltjes er uit peuteren( met nadruk op PEUTEREN)en nieuwe er in zetten.

Later :lol:
Menno

Lijkt me gewoon dat alles nog vettig was van 't monteren.

Toen ik van de week m'n clio voor 't eerst startte, stond ie eerst ook ff te roken als een indianenstam. Dit was gewoon 't kopervet dat ik aan de uitlaattapeinden had gesmeerd. Ook dingen met vette handen vast pakken kan voor rook zorgen.
rev it like a rental
Plaats reactie