<font color=blue>Hallo,
Ik heb (alweer) een GT op het oog, een '88-er, alleen de koppaking is kapot (zegt ie). Nu is mijn vraag waar ik allemaal aan moet denken met het maken van deze bak!
Ik denk er namelijk over om deze te houden en een keer niet te strippen zoals die andere 3. Dan hou ik de 4e die ik heb om te restaureren en ondertussen rij ik in deze (5e)...
Ik denk zelf dat ik op hetvolgende moet rekenen:
cilinderkop
koppakking
(uiteraard nieuwe olie+koelvloeistof+oliefilter)
En dan maar kopen dat het onderblok niets geleden heeft!
Weet iemand waar ik goedkoop en goeie koppakingen kan kopen? Cilinderkop is voor mij geen probleem...
Ik wacht jullie reacties wel af!
p.s. wat zouden jullie voor zo'n gt over hebben? (dan weet ik of het een mooi prijsie is)
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
<font color=red>He jetab waarom koop je ze niet allemaal in nederland op en strip je ze en dan ga jij in de enige turbo rijden van het land. (nou ja op de mijne na want ik verkoop hem toch nooit meer)
HA HA HA begin een onderdelen lijn man..ken je nog rijk worden ook...</font>
HA HA HA begin een onderdelen lijn man..ken je nog rijk worden ook...</font>
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
"Hallo, met de Jetab gt turbo onderdelenlijn"
"Wat? Een cilinderkop zegt u? Ja daar is bijna niet meer aan te komen. 1 of andere gek zit alle gt's op te kopen! Gelukkig hebben we er nog een paar liggen die we u voor een niet-gering bedrag aan kunnen bieden" etc..
Nee geintje, maarreh ff serieus, Mijn witte gt phase I kostte met kapotte koppakking fl 350,-. Als de carrosserie en de bekleding strak zijn, is alles tussen de fl 0,- en fl 1000,- acceptabel denk ik.
Voor een complete set lagers in het onderblok (hoofd- drijstang- en axiaal lagers) moet je fl 115,- rekenen bij een revisieboer en fl 250,- bij de renault dealert....
Wat dat hamsteren betreft, kan ik je geen ongelijk geven, het is dat ik de ruimte niet heb. En 10o snap ik al helemaal niet want die heeft nog 20x zoveel ruimte als jou, en die heeft hooguit 1,5 gt staan....
"Wat? Een cilinderkop zegt u? Ja daar is bijna niet meer aan te komen. 1 of andere gek zit alle gt's op te kopen! Gelukkig hebben we er nog een paar liggen die we u voor een niet-gering bedrag aan kunnen bieden" etc..
Nee geintje, maarreh ff serieus, Mijn witte gt phase I kostte met kapotte koppakking fl 350,-. Als de carrosserie en de bekleding strak zijn, is alles tussen de fl 0,- en fl 1000,- acceptabel denk ik.
Voor een complete set lagers in het onderblok (hoofd- drijstang- en axiaal lagers) moet je fl 115,- rekenen bij een revisieboer en fl 250,- bij de renault dealert....
Wat dat hamsteren betreft, kan ik je geen ongelijk geven, het is dat ik de ruimte niet heb. En 10o snap ik al helemaal niet want die heeft nog 20x zoveel ruimte als jou, en die heeft hooguit 1,5 gt staan....

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
<font color=blue>Nou,
Ben wezen kijken naar het dingetje.... het is geen 88-er maar van mei 87. Het is een phase 1. Turbo wel watergekoeld, maar met wat speling op de as.
Hij is ooit overgespoten in (fel) blauw metalic, alle skirt+bumpers meegespoten. Op wat krassen na zit ie goed in de lak (zover ik kon zien geen roest bij de dorpels) Hij vraag er 600,- voor (maar daar krijg ik nog wel wat vanaf)
Ik weet niet of dit de moeite waard is? Zou ik met alleen een koppaking vervangen klaar zijn? of zou de boel verbrand zijn (ivm zonder koeling/slechte koeling rijden) Ik hoor het wel.
JeTab
Ben wezen kijken naar het dingetje.... het is geen 88-er maar van mei 87. Het is een phase 1. Turbo wel watergekoeld, maar met wat speling op de as.
Hij is ooit overgespoten in (fel) blauw metalic, alle skirt+bumpers meegespoten. Op wat krassen na zit ie goed in de lak (zover ik kon zien geen roest bij de dorpels) Hij vraag er 600,- voor (maar daar krijg ik nog wel wat vanaf)
Ik weet niet of dit de moeite waard is? Zou ik met alleen een koppaking vervangen klaar zijn? of zou de boel verbrand zijn (ivm zonder koeling/slechte koeling rijden) Ik hoor het wel.
JeTab
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Bereid je maar op het ergste voor.
Ga er maar van uit dat die koppakking niet het enige is...
Ga er maar van uit dat die koppakking niet het enige is...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
<font color=blue>Tja, kop kapot? lagers verbrand? Moet ik dan kopen voor onderdelen of is het toch iets om op te knappen?
JeTab
JeTab
<font color=blue>Tja, kan ook 450,- uitgeven voor 2 turbo's 1 slechte en 1 goeie en een re209 ontstekingsmodule....
Of ca 1400,- voor een GT uit '88 (parelmoer wit) met lekkage in cabine (waarschijnlijk door voorruit, nieuwe? no problemo) kapotte uitlaatspruitstuk (heb ik nog) en ooit schade gehad op linkerspatbord (nieuw spatbord op, maar binnenspatbord begint te rotten evt. ook geen probleem... ken goeie lasser)
Tja... ik loop volgens mij altijd tegen de koopjes aan... had maar het geld!!!!!!!
Of ca 1400,- voor een GT uit '88 (parelmoer wit) met lekkage in cabine (waarschijnlijk door voorruit, nieuwe? no problemo) kapotte uitlaatspruitstuk (heb ik nog) en ooit schade gehad op linkerspatbord (nieuw spatbord op, maar binnenspatbord begint te rotten evt. ook geen probleem... ken goeie lasser)
Tja... ik loop volgens mij altijd tegen de koopjes aan... had maar het geld!!!!!!!