Ik zit met het volgende probleem, waardoor m'n auto (GTT ph2) nog niet gekeurd kan worden. Ik wil het samen met m'n monteurmaat gaan vervangen. We komen er alleen niet achter wat we moeten vervangen.
Ik heb al een tijdje last van een "tractorgeluidje", echt zo'n pruttelend geluid.
We dachten eerst aan de koolstof ring tussen voorpijp en middendemper. Die hebben we dus vervangen, maar 't probleem blijft.
Ik heb ook last van een traag op druk komend GTT-tje. Het duurt erg lang voordat hij op maximale druk loopt, veel langer dan vroeger.
Verder loopt ie wel goed stationair.
Dus ik denk zelf dat het het uitlaatspruitstuk lek is, aangezien de spruitstukpakking van de uitlaat èn inlaat is. Als het de spruitstukpakking was, zou ie toch ook stationair minder goed moeten lopen (vanwege valse lucht)??
Weten jullie wat het zou kunnen zijn. Of hoe we het na kunnen trekken wat het precies is.
[GTT] uitlaatspruitstuk of spruitstukpakking??
-
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
Dit heb ik nou ook gehad, bij mij was mijn uitlaatspruitstuk rondom bij cilinder 1 gescheurd.
Het sluipt er heel langzaam in, maar na een tijdje heb je pas door dat je GTT niet meer goed trekt.
Bij mij was het zo dat hij bij nog koude motor wel goed trok maar als hij warm was trok ie voor geen meter meer. i.v.m. uitzetten materiaal.
denk dus dat je daar moet gaan zoeken.
KAy
Het sluipt er heel langzaam in, maar na een tijdje heb je pas door dat je GTT niet meer goed trekt.
Bij mij was het zo dat hij bij nog koude motor wel goed trok maar als hij warm was trok ie voor geen meter meer. i.v.m. uitzetten materiaal.
denk dus dat je daar moet gaan zoeken.
KAy
haal je uitlaatspruitstuk er gewoon af. hij maakt nu dus echt zo'n kever geluid. heb ik ook gehad was de pakking.
zou als je die pakking bestelt gewoon pakkingset kopen. losse uitlaat is 20 euro incl en complete set 56 ex heb je vast nog wel x nodig.
zou als je die pakking bestelt gewoon pakkingset kopen. losse uitlaat is 20 euro incl en complete set 56 ex heb je vast nog wel x nodig.

-
Kan het eigenlijk op de een of andere manier schadelijk zijn als je een tijd rond rijdt met een lekke spruitstukpakking of lekkend spruitstuk?
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
nou uhm volgens mij kan dat geen kwaad, alleen verlies je erg veel tegendruk, waardoor de kracht van je motor wegvalt. Mn autocrossblokkie draaide zelfs stationair prima zonder uitlaatspruitstuk, geeft alleen errrrrrug veel herrie
en op de cross zelf rij ik ook alleen meet met uitlaatspruitstuk en een stukje ijzerem pijp eraan..

en op de cross zelf rij ik ook alleen meet met uitlaatspruitstuk en een stukje ijzerem pijp eraan..
Clio16v rules
-
Ik wil de spruitstukpakking nu helemaal zelf gaan vervangen.
Is het veel werk?
En waar moet je extra op letten bij het demonteren/monteren?
En kun je al het werk doen zonder brug (of krik etc)?
Is het veel werk?
En waar moet je extra op letten bij het demonteren/monteren?
En kun je al het werk doen zonder brug (of krik etc)?
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
-
- Contacteer:
Is dacht ik niet al teveel werk.
Zitten een paar moeren bij waar je lastig bijkomt.
Volgens mij is het ook het slimst om je carb er af te halen, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn pakking is ook lek, wordt binnenkort dus ook vervangen.
ff een vraagje kan een lekke uitlaatspruitstukpakking ook je topsnelheid beinvloeden ??
Zitten een paar moeren bij waar je lastig bijkomt.
Volgens mij is het ook het slimst om je carb er af te halen, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn pakking is ook lek, wordt binnenkort dus ook vervangen.
ff een vraagje kan een lekke uitlaatspruitstukpakking ook je topsnelheid beinvloeden ??
-
- Contacteer:
Wat voor pakkingen zitten er allemaal in de set??red_Turbo schreef: zou als je die pakking bestelt gewoon pakkingset kopen. losse uitlaat is 20 euro incl en complete set 56 ex heb je vast nog wel x nodig.
In en uitlaatspruitstukpakking??
-
In en uitlaat spruitstukpakking is in één volgens mij. Heb 'm nog nie besteld bij Renault en ook nog niet uitgezocht, dus weet 't nie helemaal zeker.
Audi 80 met GTI motor
Audi 80 met GTI motor
Waterpomp en de anderekant van de spruitstuk (ijzeren klep.)peter5GTTurbo schreef:Wat voor pakkingen zitten er allemaal in de set??red_Turbo schreef: zou als je die pakking bestelt gewoon pakkingset kopen. losse uitlaat is 20 euro incl en complete set 56 ex heb je vast nog wel x nodig.
In en uitlaatspruitstukpakking??
en ook nog de interne van de waterpomp.
Ik heb ook mn spruitstukpakking vervangen, maar dan wel mn blok eruitgehaald.
Je komt er echt lastig bij denk, als je blok er nog gewoon in hangt
Het kostte mij welgeteld het enorme bedrag van 6,75 euro ex btw org. Renault

Je komt er echt lastig bij denk, als je blok er nog gewoon in hangt

Het kostte mij welgeteld het enorme bedrag van 6,75 euro ex btw org. Renault

-
- Contacteer:
Wilde ik alleen nog ff weten of een kapotte uitlaatspruitstukpakking ook je topsnelheid kan beinvloeden ??
Ivo8hoven schreef:Ik heb ook mn spruitstukpakking vervangen, maar dan wel mn blok eruitgehaald.
dit is dus absoluut niet nodig,ik heb nog niet zo lang geleden mijn uitlaat spruitstuk vervangen,en je blok ken gewoon blijven zitten ,was welgeteld 3 uurtjes werk,het is wat friemelen,en dan vooral met die onderste bouten van het uitlaat spruitstuk, maar lukken doet het zekers,dus gewoon lekkel knutselen

greetz marco