stationair afstellen van een 1.4

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb al ff gezocht maar kon er niets op vinden dus vandaar ff opnieuw de vraag.

Mijn clio loopt 900 toeren stationair en dat is net iets te laag waardoor hij nogal schommeld dus wil ff de stationair iets omhoog zetten maar hoe en waar??? ik heb al gekeken maar zou nie weten hoe ik mijn stationair stel. zal wel simpel zijn dus wie help mij ff uit de brand ;)
Ollie

Voor zover ik weet is die NIET te stellen, wordt door de computer geregeld.
Je moet ook niet persé naar de toerenteller kijken, die kan namelijk afwijken van de werkelijke waarde.

Ik weet niet ze er bij de Renault-dealer iets aan kunnen doen met de XR25, of is die alleen om waarden uit te lezen??
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb er vorige week nog een andere computer in gedaan en hij loopt nog steets hetzelfde stationair dus daar ligt het nie aan. maar hij loopt echt te langzaam want hij schommeld best erg
Anonymous

als het goed is zie als je je motorkap open hebt je gaskabel lopen, deze gaat dan aan de linker kant over het blok heen (bij carb althans weet niet of het bij inj. ook zo is) daar waar hij over het blok heen gaat zit een afstelring of tandje oid. die kun je dus aandraaien of verzetten, hierdoor komt de kabel iets 'strakker' waardoor hij dus wat hoger in de toeren gaat....

stationair toerental is in feite dus wel af te stellen!
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 31 mar 2003 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

Yr! schreef:als het goed is zie als je je motorkap open hebt je gaskabel lopen, deze gaat dan aan de linker kant over het blok heen (bij carb althans weet niet of het bij inj. ook zo is) daar waar hij over het blok heen gaat zit een afstelring of tandje oid. die kun je dus aandraaien of verzetten, hierdoor komt de kabel iets 'strakker' waardoor hij dus wat hoger in de toeren gaat....
dit had ik dus al geprobeerd maar ik kan hem dus alleen afstellen 900 of 1400 stationair dusja die stap is weer net te groot maar ik begrijp dus dat het adners niet echt kan dus dan weet ik genoeg BEDANKT

Topic mag geclosed worden (tenzij er mensen zijn die zeggen dat het wel kan en hoe :D)
Mrtn
Car: R5GTT

Wat Yr zegt; probeer eens iets waardoor de kabel een beetje naar binnen trekt, een dun ringetje erachter oid.... Wees creatief zou ik zeggen :wink:
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

Mrtn schreef:Wat Yr zegt; probeer eens iets waardoor de kabel een beetje naar binnen trekt, een dun ringetje erachter oid.... Wees creatief zou ik zeggen :wink:
Dat heb ik nu maar het leek mij sterk dat dat niet af te stellen was
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik word echt helemaal gek heb ik er ren ringeje tussen gedan liep hij eerst een poaar dage hoger stationar nu loopt hij MET ringetje weer 900 toeren :S
Plaats reactie