Oliefilter vervangen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
GTT__Geert

:-* Ik wil er een nieuw oliefilter opzetten. Ik heb even gekeken waar die zit en dat is niet echt op een heel makkelijke plaats. Hoe vervangen jullie die meestal.. halen jullie je dynamo er ff'tjes uit??

Het is volgens mij ook niet echt noodzakelijk om hem op een brug te hebben daarvoor..

Wie heeft er een paar handige tips voor mij?? :p
don't be a fool, wrap your tool
Anonymous

ram er een schroevedraaier in dan heb je hem zo los.
GTT__Geert

En er weer een nieuwe opzetten gaat dat net zo makkelijk zonder er wat af te moeten sleutelen?

Ik wil hem deze week zeker weten vervangen, net als de olie..

Mijn filter is nogal roestig dus het is maar beter dat het zo snel mogelijk vervangen wordt.

Mijn linkervoorwiel heeft ook een beetje speling, daar ga ik vanavond meteen ff naar kijken. Het kan zijn dat er ff een nieuw lager in moet.
don't be a fool, wrap your tool
Tom
Moderator
Car: MB

op de brug zetten en je kunt hem er zo met je hand op en af draaien (dit geld ook voor de clio 16v/willi), Zo'n speciale "sleutel" krijg je er meestal niet eens omheen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ahameter
Contacteer:

je kan er zo wel bij , is even kloten...
maar mij is het ook gelukt, ik gebruikte wel een "moordenaar" maar een schroevedraaier er doorheen kletsen lukt ook wel...
niet vergeten je nieuwe filter even met olie in te smeren en handvast aandraaien ! :wink:
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
Super 5 Devil

En niet vergeten na het aftappen van de olie de bak eronder uit te halen net als een vriend van me... Die had dus mooi drie liter olie in de garage liggen toen hij aanreed :D Ach ja... Golf GTI :-* rijders zijn niet zo snugger he :wink:
Anders kochten ze wel meteen een GTT :D
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Patrick L.

Tom schreef:op de brug zetten en je kunt hem er zo met je hand op en af draaien (dit geld ook voor de clio 16v/willi), Zo'n speciale "sleutel" krijg je er meestal niet eens omheen
Is lastiger als je denkt bij een Clio16v, je komt er lastig bij, en een oliefilter sleutel is daarbij een aardige hulp om de eerste slag los te krijgen.
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb een aantal weken van mijn willi met de hand het filter los gehaald. We kregen er namelijk geen sleutel omheen dus zat er weinig anders op. Bij de GTT is het overigens even klote naar mijn mening
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie