:-* Ik wil er een nieuw oliefilter opzetten. Ik heb even gekeken waar die zit en dat is niet echt op een heel makkelijke plaats. Hoe vervangen jullie die meestal.. halen jullie je dynamo er ff'tjes uit??
Het is volgens mij ook niet echt noodzakelijk om hem op een brug te hebben daarvoor..
op de brug zetten en je kunt hem er zo met je hand op en af draaien (dit geld ook voor de clio 16v/willi), Zo'n speciale "sleutel" krijg je er meestal niet eens omheen
je kan er zo wel bij , is even kloten...
maar mij is het ook gelukt, ik gebruikte wel een "moordenaar" maar een schroevedraaier er doorheen kletsen lukt ook wel...
niet vergeten je nieuwe filter even met olie in te smeren en handvast aandraaien !
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
En niet vergeten na het aftappen van de olie de bak eronder uit te halen net als een vriend van me... Die had dus mooi drie liter olie in de garage liggen toen hij aanreed Ach ja... Golf GTI :-* rijders zijn niet zo snugger he
Anders kochten ze wel meteen een GTT
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Tom schreef:op de brug zetten en je kunt hem er zo met je hand op en af draaien (dit geld ook voor de clio 16v/willi), Zo'n speciale "sleutel" krijg je er meestal niet eens omheen
Is lastiger als je denkt bij een Clio16v, je komt er lastig bij, en een oliefilter sleutel is daarbij een aardige hulp om de eerste slag los te krijgen.
ik heb een aantal weken van mijn willi met de hand het filter los gehaald. We kregen er namelijk geen sleutel omheen dus zat er weinig anders op. Bij de GTT is het overigens even klote naar mijn mening