uitlaat voor willie

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
PATRICK-CLIO

Ik heb weer een vraag, heb een eindpot onder me willie, een dubbele devil dat veelste groot is. Die wil ik er af halen en een nieuwe enkel pijpje er onder.

Heeft iemand ervaring met het merk pecco?

Zorgt een dubbele pijp voor extra herrie, ik word leip van herrie? Of blijft de hel los breken ook met een enkel pijpje.

groetjes,

Patrick
Steven
Car: M536

Hangt ervanaf, heb je de katatlysator er nog wel onder?

Ik maak hieruit op dat je middendemper al verdwenen is. Anders kan ie nooit echt veel herrie geven, tenzij je einddemper geen dempende werking meer heeft :)
Een peco staat bekend op een diepe donkere en vrij duidelijke brom. Deze zul je op de snelweg nog vrij duidelijk horen bijv.

Ik dacht dat een Devil einddemper met katalysator en zonder middendemper zeer sportief klonk en toch nog goed uti te houden, maar dat moeten de willy/16v rijders maar bevestigen (of juist niet) ;)
Marcel B.

Ik weet iig dat mijn peco (met middendemper en kat er ook nog onder) erg goed uit te houden is.

Een mooie brom komt er onder vandaan en als je die niet meer wil horen zet je gewoon de radio wat harder >-)
Don't walk the grass... smoke it
PATRICK-CLIO

Kat zit er nog onder, zit te denken om hem er onder uit te gooien gelijk met de eindpijp.

Die devil, is hard, mensen op straat kijken van woow wat komt daar aan blaaap balaaaaap! Maar dat ben ik dus hehe :D Ik vin enkel ook mooier staan onder de willie, want je heb zo een inhammete voor 1 pijpie.

Is het een mooi geliuid dat een pecco geeft?
Foeke

Zit er ook nog verschil qua vorm en ophanging tussen een williams en een 16V einddemper?????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
PATRICK-CLIO

Geen idee, ben niet egt technisch, zeg maar niet :)
Anonymous

Voorste aansluiting bij de kat is enige verschil met de 16V. Ophangpunten zijn hetzelfde. De herrie zal waarschijnlijk een combi zijn tussen (ev kat-vervanger), demperloze middenpijp en Devil einddemper. Als het een dubbele eindpijp is dan ben ik bang dat er ook in je bumper gezaagd is...Ik zou eerst ff geheel bekijken want als je nu van einddemper wisselt, kan het zijn dat het kabaal blijft. Kijk dus eerst ff of je kat er nog onder zit en of je middendemper er nog tussen zit. Peco is ok maar maakt net zo goed herrie.
Ben

ja zit verschil in qua uitlaat ophangingen, en dat is na de knik die over je achteras gaat bij de willi is hij korter als bij een 16v of andersom.
Anonymous

Maakt geen ruk uit bij williams of 16v. Alles vanaf de kat is hetzelfde, tenzij er eerder iets verbogen is.
PATRICK-CLIO

beetje geluid vind ik wel leuk, maar dit is beetje to much!
Ik weet iig dat mijn peco (met middendemper en kat er ook nog onder) erg goed uit te houden is.

Een mooie brom komt er onder vandaan en als je die niet meer wil horen zet je gewoon de radio wat harder
Mag ik het type weten dat je hebt? maat? rvs of gewoon? enz enz Ben erg beniewd
Ben

Zeeuw schreef:Maakt geen ruk uit bij williams of 16v. Alles vanaf de kat is hetzelfde, tenzij er eerder iets verbogen is.
Op zijn laser uitlaat moest ik een extra lange ophangstang weg zagen omdat die voor een willi was en voor een 16v moest ik de korte hebben. Loopt toch duidelijk niet uit me nek te lullen
PATRICK-CLIO

zijn er nog meer ideetjes? ben very benieuwd
Anonymous

Ben schreef:
Zeeuw schreef:Maakt geen ruk uit bij williams of 16v. Alles vanaf de kat is hetzelfde, tenzij er eerder iets verbogen is.
Op zijn laser uitlaat moest ik een extra lange ophangstang weg zagen omdat die voor een willi was en voor een 16v moest ik de korte hebben. Loopt toch duidelijk niet uit me nek te lullen
Ben, ik zeg ook niet dat je uit je nek lult, heb jaartje terug nog een Devil Gr N uitlaatje bij Reichhard gekocht, was voor de williams, precies waar ie over de achterbrug gaat zat op de pijp een ophangpunt, was ook veel te groot. Maw het verschil zit em, als altijd zo'n beetje, in de fabrikanten. Heb uitlaten van 16V onder een williams gezet en vice versa, het komt doordat de fabrikanten die ophangpunten niet fatsoenlijk kunnen maken...
Tom
Moderator
Car: MB

Kat zit er nog onder bij patrick volgens mij en er is meen ik niet in de bumper gezaagd. Ik denk dat jij inderdaad je midden demper mist. En bedenk wel dat je met een katvervanger niet aan de Co komt die je moet hebben !!

Onder mijn willie ligt alleen een sebring einddemper en dat is erg stil (maar dat is ook best lekker op zijn tijd )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jean-paul

F 16Valve schreef:Zit er ook nog verschil qua vorm en ophanging tussen een williams en een 16V einddemper?????
er is nog een verschil tussen 16v en een willy.
en dat is dat een 16v twee ophangpennen heeft net voor de achterbrug en een williams een....
(of was het nou andersom?)
Johnny_r82

Ik heb op mijn 16v:
dempende katvervanger van K-tec, demper-loze middenpijp en Sebring 10mm einddemper.
Dit geluid is naar MIJN mening echt precies goed.
Als je rustig rijd dan hoor je wel n sportief geluidje van buiten maar niet hard. Als je in de auto zit hoor je het verschil amper. Geef je flink gas dan klinkt ie mooi zwaar, sportief en vrij luid, zonder echt irritante herrie te maken. Op de snelweg heb je dr totaal geen last van, ook niet bij >160. En daarbij geeft ie soms van zo'n leuke knallen(tjes) uit de uitlaat bij gas los. :D
suc6 met je keuze!
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
PATRICK-CLIO

klopt tom de kat zit er onder. Ik denk dat er sebring onder komt. Bumber is niet gezaagt :) Het ziet er gewoon zo niet uit en het geluid

BLAAAAAAAAAAAP BLAAAAAAAAAAAAAAAAAP :)
Tom
Moderator

sebring is wel stil hoor
PATRICK-CLIO

Ik ga een peco doen van 90mm, zijn we daar ook weer vanaf, rvs :D

Wat ik nu heb is te luidruchtig en misschien is sebring te stil. We zien wel.
Tom
Moderator

lastig he :wink: . Bij mij zat deze er al onder en die is nog in prima staat dus laat ik hem lekker zitten. Als ik nu echter een nieuwe moest aanschaffen dan zou ik denk ik voor een enkele devil gaan
PATRICK-CLIO

het is allemaal niet makkelijk Tom! haha Maarja je moet toch wat

Je hebt zelf gezien en gehoord dat dit een beetje te is voor een willie.
Naja voor mij dan, een ander kan het best mooi vinden en het geluid super vinden. Het is gewoon een kwestie van smaak. Heb het bonnetje nog van de kachelpijp, de prijs liegt er niet om.
Anonymous

Heb een tijdje met een Gr N devil "trompetje" gereden, icm kat vervanger...Damn dat is echt niet te doen!
Tom
Moderator

die zal rond de 420 gekost hebben.

een devil Xl einddemper met 1x102mm sierstuk heb je voor 280 euro bij reichard.
PATRICK-CLIO

prijzig :D Wat houdt trompetje in?
Robert dB.

enkel devil rond 70mm vinnik het mooist staan:

[img]http://home.planet.nl/~boer8500/achter.jpg[/img]
Ben

precies daar is de uitsparing precies voor gemaakt vind ik
PATRICK-CLIO

Dat staat wel heel netjes, 90 mm pas zeker niet lekker. Hangt er half onder?

Nu weet ik het weer niet meer :( Moet ik nou 70 mm nemen? En komt daar nog geluid uit?
Marcel B.

Ik heb een peco bb2 90 mm demper, en als ik dan over een hobbel ga hoor ik de uitlaat tegen de bumper aan komen, zo'n *klunk* geluid... volgens veban is er weinig aan te doen.
En als er 2 mensen achterin zitten is het helemaal erg, als ik dan door een straatje rij zonder asfalt hoor je het gewoon rammelen.

Vraag me af of dat erger wordt als ik em verlaag, zal haast wel :(
RO 16v

Dat wordt erger Oxje.
Anonymous

Oxje let daar goed op!!! Heb het bij een williams gehad, leuke was dat het al weet ik hoeveel jaar zo gegaan was. Resultaat, tectyl bij chassisbalk helemaal weggesleten en daarna een giga gat onstaan bij de achterbrug/ chassisbalk!!! GEwoon ff kijken of er wat te buigen valt of maak een alternatief steuntje!
Marcel B.

Zeeuw schreef:Oxje let daar goed op!!! Heb het bij een williams gehad, leuke was dat het al weet ik hoeveel jaar zo gegaan was. Resultaat, tectyl bij chassisbalk helemaal weggesleten en daarna een giga gat onstaan bij de achterbrug/ chassisbalk!!! GEwoon ff kijken of er wat te buigen valt of maak een alternatief steuntje!
tnx voor de warning, over 2k km moet ie voor een kleine beurt (en nog wat dingetjes) dan zal ik nogmaals vragen of er niet iets anders bedacht kan worden aangezien ik em toch liever ook wel 3 cm lager wil hebben...

(ben zelf jammer genoeg niet autotechnisch :()
Foeke

PATRICK-CLIO schreef:Dat staat wel heel netjes, 90 mm pas zeker niet lekker. Hangt er half onder?

Nu weet ik het weer niet meer :( Moet ik nou 70 mm nemen? En komt daar nog geluid uit?
70mm maakt zeker wel geluid hoor
Foeke

PATRICK-CLIO schreef:prijzig :D Wat houdt trompetje in?
Dat is een Devil groep N uitlaat dus veel herrie zoals je kan lezen bij een post van Zeeuw
@Zeeuw Menno had toch bij je in gezeten?? :D :D
PATRICK-CLIO

Zal ik ook een devil hebben uit de N-groep?

En zeeuw menno had bij mij of ik bij hem in gezeten? Of bedoel je iemand anders?

Dus we hebben 2 opties

peco 90mm of 70mm.
Tom
Moderator

geen groep N waarschijnlijk. Ik heb overiges rond 100 van sebring en dat past precies en sluit mooi aan op de ronding van de bumper (zie foto). Bovendien raak ik NOOIT iets.

[img]http://members.home.nl/t.hofkens/willi%200001.jpg[/img]
Plaats reactie