Grote of kleine beurt
Ik heb mijn clio vorig jaar gekocht met 143000 kilometers. Hij heeft toen bij aflevering een grote beurt gehad. Inmiddels heb ik 157000 op de teller staan en volgens mij is het wel weer tijd voor een beurt, maar moet ik nou een grote of een kleine beurt doen. Scheelt nogal in de financien geloof ik.
kleine. voor 14000 KM hoeft er echt geen grote beurt hoor. dat is meer richting de 50000 volgens mij.
olie en bougies en de olie en luchtfilter.
controleer wanneer de distributie riem aan de beurt is. en check de water niveau.
olie en bougies en de olie en luchtfilter.
controleer wanneer de distributie riem aan de beurt is. en check de water niveau.
Eerder 60.000 denk ik, zou je ff na moeten vragen voor een RSI, gok zelf op 60.000 (en ik vervang hem altijd liever iets eerderJoost R schreef:Ok TNX![]()
Distributiesnaar is gedaan bij 100000 dus die moet weer vervangen worden bij 200000.
Die dingen gaan toch 100000 km mee?

Hmmm, zo'n interval zou ik niet aanhouden, zeker niet bij sportief rijgedrag...maar ik ben er dan ook wel erg moeilijk in.Ollie schreef:Distributieriem hoeft zelfs pas om de 120.000 km vervangen! Maar eerder kan natuurlijk nooit kwaad, kost alleen wat tijd en geld

Krijg jij geen kaartje van je garage dan???
Distributieriem moet toch vervangen worden als hij ouder dan 4 jaar is of als er meer dan 40.000 km mee gereden is. Daarna kan je risico's lopen. Meestal gebeurd het om de 60.000 km. Ik neem liever 40.000 riempje kost minder dan een revisie van het blok.
Grote beurt bij Renault,s zijn om de 60000 kilometer( word ook wel algeheel onderhoud) genoemd...kleine beurt is meestal of om de 12 maanden(1jaar) of om de 15000 kilometer 'a' 20000 kilometer (ligt er aan of het een phase 1 of phase2 clio1 is..Maar om er 100000% zeker van te zijn zal ik morgen op mijn werk wel eff het INTERVAL schema van alle renault,s door de scanner heen halen,,,Daarop staat bij welke kilometerstand er een kleine/grote beurt moet worden gedaan en er staat ook op bij welke kilometerstand er bepaalde onderdelen moeten worden vervangen BV bougies/luchtfilter/brandstoffilter enz
120000 volgens renault en 5 jaar volgens mij.Ben schreef:Distributieriem moet toch vervangen worden als hij ouder dan 4 jaar is of als er meer dan 40.000 km mee gereden is. Daarna kan je risico's lopen. Meestal gebeurd het om de 60.000 km. Ik neem liever 40.000 riempje kost minder dan een revisie van het blok.
maar ik ga 3 jaar en 80000 aanhouden.
Dat klopt,,,,Ik zou inderdaad niet echt die 5 jaar of 120000 kilometer aanhouden,,,Ik heb al een paar keer gehad dat de riem sprong op ong 110000 kilometer...Maar het hoeft naatuurlijk niet...Voorkomen is beter dan genezenAbel schreef:Ben schreef:Distributieriem moet toch
120000 volgens renault en 5 jaar volgens mij.
maar ik ga 3 jaar en 80000 aanhouden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als je dat zou willen doen graag. Ik denk dat er hier wel meer zijn die dat wel willen weten.ZERO-X schreef:Grote beurt bij Renault,s zijn om de 60000 kilometer( word ook wel algeheel onderhoud) genoemd...kleine beurt is meestal of om de 12 maanden(1jaar) of om de 15000 kilometer 'a' 20000 kilometer (ligt er aan of het een phase 1 of phase2 clio1 is..Maar om er 100000% zeker van te zijn zal ik morgen op mijn werk wel eff het INTERVAL schema van alle renault,s door de scanner heen halen,,,Daarop staat bij welke kilometerstand er een kleine/grote beurt moet worden gedaan en er staat ook op bij welke kilometerstand er bepaalde onderdelen moeten worden vervangen BV bougies/luchtfilter/brandstoffilter enz
alvast bedankt.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Geen probleem....en inderdaad ,,is altijd handig.
Voor elk type is er weer een ander intervalstermijn.
Hou je gewoon aan de opgegeven standen, daar zijn ze voor en die dingen knappen echt niet bij het leven hoor...
Trouwens, bij een klein beurtje doen ze niet veel hoor, kheb zelf geen hoge pet op van de dealer
Hou je gewoon aan de opgegeven standen, daar zijn ze voor en die dingen knappen echt niet bij het leven hoor...
Trouwens, bij een klein beurtje doen ze niet veel hoor, kheb zelf geen hoge pet op van de dealer

Mrtn = Maarten
Joost bij mij is de distributieriem vervangen bij 43000 km. Dat is 3 jaar geleden gedaan. Tellerstand is nu 80000 km. (wordt dan denk ik dan volgend jaar om de riem te vervangen)Joost R schreef:hehe
ik heb nu dus
40000
60000
100000
120000
We gaan er niet uitkomen geloof ik
p.s. overigens vandaag een kleine onderhoudsbeurt laten doen bij de dealer.
Mijn opa heeft een garage bedrijf en die hanteerd uitervaring 40.000km en de meeste garagebedrijven 100% zeker de weten 60.000km
Mijn pa heeft ook in het vak gezeten en die weet niet beter dan dat het bij de bedrijven waar hijgewerkt heeft ook altijd 40.000 aangehouden werd
En zo en zo mag de riem er max 4 jaar om zitten.
Als jij lekker 100000 of langer mee wilt gaan rijden have fun zou ik zeggen dan heb ik geen medelijden als hij knapt. Sterker nog dan rol ik
over de vloer. Want een gewaarschuwd mens geld voor 2 
Mijn pa heeft ook in het vak gezeten en die weet niet beter dan dat het bij de bedrijven waar hijgewerkt heeft ook altijd 40.000 aangehouden werd
En zo en zo mag de riem er max 4 jaar om zitten.
Als jij lekker 100000 of langer mee wilt gaan rijden have fun zou ik zeggen dan heb ik geen medelijden als hij knapt. Sterker nog dan rol ik


Als je het zou willen checken, graagZERO-X schreef:Grote beurt bij Renault,s zijn om de 60000 kilometer( word ook wel algeheel onderhoud) genoemd...kleine beurt is meestal of om de 12 maanden(1jaar) of om de 15000 kilometer 'a' 20000 kilometer (ligt er aan of het een phase 1 of phase2 clio1 is..Maar om er 100000% zeker van te zijn zal ik morgen op mijn werk wel eff het INTERVAL schema van alle renault,s door de scanner heen halen,,,Daarop staat bij welke kilometerstand er een kleine/grote beurt moet worden gedaan en er staat ook op bij welke kilometerstand er bepaalde onderdelen moeten worden vervangen BV bougies/luchtfilter/brandstoffilter enz

Jah, maar als je ze lekker vroeg vervangt als garage zijnde verdien je ook effe een berg meer kneten hé.. Als ik garage was verving ik ze uit voorzorg al bij 20.000km !!Ben schreef:Mijn opa heeft een garage bedrijf en die hanteerd uitervaring 40.000km en de meeste garagebedrijven 100% zeker de weten 60.000km
Mijn pa heeft ook in het vak gezeten en die weet niet beter dan dat het bij de bedrijven waar hijgewerkt heeft ook altijd 40.000 aangehouden werd
En zo en zo mag de riem er max 4 jaar om zitten.
Als jij lekker 100000 of langer mee wilt gaan rijden have fun zou ik zeggen dan heb ik geen medelijden als hij knapt. Sterker nog dan rol ikover de vloer. Want een gewaarschuwd mens geld voor 2
