[R5GTT]vraagje gewicht auto

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
GTT__Geert

8) op mijn autopapieren staat dat mijn GTT 960 kilo weegt.. maar waar ik ook op internet zoek, overal geven ze aan dat hij maar 843 kilo weegt. Ik heb er uiteraard ook geen gastank in, dus ik weet niet waar dat verschil vandaan komt??

Wie o wie kan mij hellepe?
don't be a fool, wrap your tool
jeroen.k

843 kilo idd, 960 is veels te veel, klopt de rest van de papieren wel? Denk dat je dit sowieso ff na moet vragen bij RDW. Je betaald anders teveel wegenbelasting!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Daar klopt inderdaad geen ene reet van! Zowel de phase 1 als de phase 2 wegen beide rond de 830 kg.
Mrtn
Car: R5GTT

jeroen.k schreef:843 kilo idd, 960 is veels te veel, klopt de rest van de papieren wel? Denk dat je dit sowieso ff na moet vragen bij RDW. Je betaald anders teveel wegenbelasting!
inderdaad ja....daar moet je wel voor oppassen
Mrtn = Maarten
GTT__Geert

De rest van de papieren klopt wel.. alleen staat er dat er een gasinstallatie inzit, daarom is ie zo zwaar... Maar die installatie is er al uit.. Ik heb de rdw al geprobeerd te bellen maar het is daar wel heeelll druk..

Waarschijnlijk moet ik een wegingsrapport laten maken ergens en dan laten veranderen bij het postkantoor.
jeroen.k

Gas? Op een GTT? :lol: :lol: :lol:
Tijn
Contacteer:

na een gasuitbouw moet hij volgens mij weer herkeurd worden omdat de verkeerde brandstof op de papieren staat....

dan betaal je dus ook 3 keer de wegenbelasting.....
there is no spoon.
jeroen.k

Maar welke goedkope Hollander zet er nu gas op een GTT! :evil:
Tijn
Contacteer:

als je vroeger een grijs kenteken GT had en je zette er gas op dan had je best een grappige niet te dure combinatie. sinds de regelementen voor grijs kenteken veranderd zijn is het voordeel er wel af ...
there is no spoon.
GTT__Geert

domme fout van mij... er heeft geen gas op gezeten..

en inderdaad wie zet er nu gas op een gtt... maar ik heb de rdw gebeld en die zegt dat ze hem hebben gewogen toen ie van grijs naar geel kenteken is gegaan, maar het kan toch niet zijn dat mij phase 2 960 kilo weegt?? hoe is dat mogelijk????

Ik kan het laten wegen in alkmaar.. dat is wel de moeite??
jeroen.k

Herweging aanvragen!!! En dan zonder ICE, leeg dashbord kastje, lege kaartenbakken, geen matten, kofferbak helemaal leeg, gewoon van binnen niks extra's erin! En ff een (kopie)kentekenbewijs meenemen van een standaard GTT op geel kenteken! Mogen hun die 120 kilo verklaren! Stelletje gekken daar! :evil:
JW

Ik heb ooit ook eens een GTT laten omkeuren naar geel. De auto woog toen ook van mij 900kg, dit was op zich met weinig in de auto alleen ik had een volle tank (en dat zijn toch behoorlijk wat kilo's). Stel dat toen jouw auto gewogen werd er zeer veel extra's ingebouwd waren, dan telt dat natuurlijk allemaal mee. Denk bijvoorbeeld aan een geluidsinstallatie (zijn vaak toch al behoorlijk wat kilo's).
jeroen.k

Ja is toch van de zotte! Ook een lege tank hebben dus! Zou lekker geintje worden zo!
JW

Mij is ooit verteld (destijds dus) dat je verplicht was een volle tank te hebben als je auto wordt gewogen. Hier werd destijds op gecontroleerd.
jeroen.k

Snap niet hoe dat hier kan dat er 60 kilo verschil zit in 2 precies dezlefde auto's! :evil: raar land leven we in! volgens mij is 60 kilo trouwens zo'n beetje de tank denk ik! :(
GTT__Geert

dus ik kan aan de verzekering rustig opgeven dat mijn auto 850 kilo is??

Dan laat ik dat binnenkort wel wegen.. :-*
~thijs~
Contacteer:

Reservewiel mag er ook onder uit bij een herkeuring, reservewiel is niet verplicht
Tom
Moderator
Car: MB

rijd anders eens even naar zo'n milieu station (je weet wel, waar je puin en tuin zooi kan dumpen). Daar hebben ze ook meestal wel een weeg brug (gebruiken ze voor de aanhangers). Ga anders daar eens kijken. Kost niets en dan weet je wat ie nu weegt en ofdat het nodig is om hem nog wat leger te maken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

GTT__Geert schreef:dus ik kan aan de verzekering rustig opgeven dat mijn auto 850 kilo is??

Dan laat ik dat binnenkort wel wegen.. :-*
Voor de verzekering maakt het echt niks uit. Die hebben die standaard waarden in hun systeem staan en houden die waarden dan ook aan. Niks aan de hand.

Alleen voor de wegenbelasting gaat het wat uitmaken, denk ik. :(
GTT__Geert

Reken maar dat de verzekering hoger wordt.. het scheelt ongeveer 80 á 90 euro per jaar.. dat heb ik laten berekenen... en 960 kilo = 244euro wegenbelasting per jaar en 850 = 140euro per jaar, dus dat zijn leuke bedragen om in je zakkie te steken
jeroen.k

Nee, want bij verzekering geef he type auto op en hier staat bij hun het standaard gewicht van 843 kilo bij! ;)
Tom
Moderator

verzekering wordt er NIET duurder van !!! Volgens mij gaat dit idd altijd via de computer. Jij geeft een merk en type op en hun hebben het gewicht in de database staan. Je moet hem dus gewoon onder DAT gewicht verzekeren en DAT zou ook op je kenteken papieren moeten staan.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ooit aan de hoeveelheid STAALPLAMUUR gedacht ? ? :D :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D :lol:

ik geloof dat ik het al wel vaker heb gezien en gehoord dat de ene gt de andere niet is .
verschil tussen een grijs en een geel kenteken = volgens mij alleen de achterbank ( latere types de gordels) en je kan me een hoop vertellen maar die weegt zeker geen 30 kg al geven ze dat verschil in kg's wel aan bij grijs of geel kenteken
Matijs
Contacteer:

Tom schreef:Je moet hem dus gewoon onder DAT gewicht verzekeren en DAT zou ook op je kenteken papieren moeten staan.
En DAT is dus 830 kg.
Mrtn
Car: R5GTT

Verzekering gaat niet uit van gewicht, maar van type, merk, postcode vd verzekerde. De nieuwwaarde van de auto dus :)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:Verzekering gaat niet uit van gewicht, maar van type, merk, postcode vd verzekerde. De nieuwwaarde van de auto dus :)
Heb van een bij verzekeringskantoorwerkend persoon hier op het forum (weet niet meer wie) gehoord dat juist bij oudere auto's het gewicht meer rol speelt dan nieuwwaarde. Dit omdat het gewicht wel mede bepalend is voor de hoeveelheid schade aan je voorganger! :p Rij maar eens met een vrachtwagen met 50 km uur tegen een golf aan en doe dit vervolgens met een 5je, denk dat die vrachtwagen meer schade aanricht! ;)
Tom
Moderator

Matijs schreef:
Tom schreef:Je moet hem dus gewoon onder DAT gewicht verzekeren en DAT zou ook op je kenteken papieren moeten staan.
En DAT is dus 830 kg.

de mijne was altijd verzekerd onder 848 kg. (phase 2)
Matijs
Contacteer:

Kentekenbewijs Deel I schreef:merk
RENAULT

type
5 GT TURBO COUPE

massa ledig voertuig
829 kg.
Tom
Moderator

phase 1 zeker
Merijn
Über-Spammer

Is inderdaad phase 1. Bij mij was dat ook zo, namelijk!
Matijs
Contacteer:

1987 Phase 1 ja. Duitse import.
Ahameter
Contacteer:

en wat kost zo'n verzekering nu pm ??is dit meer dan een gewone 5 ? vanwege het vermogen.... :p
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
Tom
Moderator

zoek eens wat rond. Er zijn hier heeeeeel veel topics over. En ja, dat is meer door het vermogen
GTT__Geert

8)

Ik heb net een verzekering afgesloten voor 755 euro per jaar... dit is met ongeval inzittende verzekering..

Wat ik ook heb is 25% extra toeslag het eerste jaar omdat ik 19 ben met 0 schadevrije jaren..

Dit houd dus in dat als ik een jaar schadevrij rij.. volgend jaar 30% in premie zak.. dat zal dan ongeveer 510 euro worden.

Ik heb alleen wel heel veel problemen gehad om mijn auto ergens te verzekeren, nu isset mij eindelijk gelukt voor een redelijke premie met een goeie polis.
Ik wacht nu op de bevestiging, dan kan ik lekker gaan toeren!!!!!!!!! :p :p :p
Tom
Moderator

netjes, hoewel ik bijna zeker weet dat het goedkoper kan. Maar ja, hij is iig verzekerd en daar gaat het om.

Verwacht overigens niet zo'n erorme daling volgend jaar. De premies worden namelijk ook ieder jaar weer hoger. Ik klom een treetje omhoog en moest vervolgens bijna evenveel betalen als het jaar daarvoor :(
Plaats reactie