[Clio]andere motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

momenteel heb ik een clio 1.4 RT motor maar ik wil graag in de toekomst een sterkere motor hebben. weet iemand welke er in mijn auto passen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

In principe passen, volgens mij, alle motoren die in een normale Clio hangen. Dat wil dus zeggen dat de grootste een 1.8 8v is uit de RSi. Je zult dan volgens mij wel het 1 en ander moeten aanpassen, omdat er op sommige delen veel grotere krachten vrij komen. Bijvoorbeeld de remmen.

Of een 1.8 16v of zelfs 2.0 past, durf ik niet te zeggen...
Michiel

2 liter past ook wel (williams)
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Anonymous

ik wil ff kijken of er bij de sloop iets is ik woon 10 min van de renault sloop af dus

een 16 V zal niet gaan denk ik??
Marcel B.

Je moet er rekening mee houden dat het onderstel en remmerij van een 1.4RT niet berekend zijn op de krachten die zich ontwikkelen als je er een 16V motor inhangt... de vraag is of het niet slimmer is om gewoon een 16v of willy ergens vandaan te halen, ziet er ook gelijk een stuk stoerder uit.
Don't walk the grass... smoke it
Steven
Car: M536

Owjee gaan we weer, als je echt hard wilt moet je gewoon een 16v kopen, die heeft alles al en alles ook goed werkend.

Dus Willyblokken en 16 klepper blokken kun je lekker laten staan.

1.8RSi blok is optioneel, of een 2.0 8v Laguna blok past ook wel, maar is ook vrij fors.

Een simpel blokje is een 1.7 Multipoint met 96 pk, past goed, loopt goed en is niet te overpowered.
Anonymous

nee dat niet want ik nog nooit zo'n 1.4 RT gezien hij is anders , toen die helemaal origneel was al. het is ook een ander model kwa interieur dan , je kan het amper herkennen dat het een 1.4 is . alles was origneel al meegespoten , voorbumper met mislampen , dakje bovenin en alles elektrisch , spoiler.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heb je wel eens een 16v naast een 'gewone' Clio gezien? Dat is echt een wereld van verschil en gaat veel verder dan alleen meegespoten bumpers en dergelijke...
Anonymous

daar heb je ook wel gelijk maar , maar ik hou hem toch het is jammer dat ik hem niet bij heb de 16e , maar ik kom wel ik rij met dennisdk ( laguna V6 ) mee
rreevvss

Steven (Fiets) schreef:Owjee gaan we weer, als je echt hard wilt moet je gewoon een 16v kopen, die heeft alles al en alles ook goed werkend.
tuurlijk niet...
als iemand al 't nodige aan z'n auto verbouwd heeft en 't nodige geld erin gestopt heeft gaat ie niet zomaar ff wat anders kopen.. want het geld dat je erin stop krijg je NOOIT meer terug...
en daarbij.. als ie een schade 16v op de kop kan tikken voor weinig ofzo, kan ie alles 1 op 1 over zetten heeft ie een leuk klusje en als ie klaar is pas echt iets om trots op te zijn, want tenslotte heeft ie 't zelf "gebouwd"

zo heb ik 't namelijk zelf ook gedaan :p
Tom
Moderator
Car: MB

de 16v en willi zijn gewoon veel breder. Dat scheeld echt enorm en bovendien is de motorkap veel leuker. De williams heeft ook nog eens een andere (betere wegligging, bredere) ophanging. Dat verschil zie je ook wel !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

ik heb nou net een luchthapper besteld dinsdag heb ik hem binnen. ik was ook al naar de sloop gegaan voor een 16V motorkap maar die hadden ze niet meer dus ik denk dan doe ik het zo en is nog orgineel ook
rreevvss

Tom schreef:de 16v en willi zijn gewoon veel breder. Dat scheeld echt enorm en bovendien is de motorkap veel leuker. De williams heeft ook nog eens een andere (betere wegligging, bredere) ophanging. Dat verschil zie je ook wel !!
maar waarschijnlijk kan je de voorwiel ophanging wel compleet over zetten?
dus dat probleem is simpel opgelost.. en eventueel ook de zijschermen voor overzetten als je problemen met de banden krijgt. of je velgen laten afdraaien voor een passende ET waarde.

achter is 't anders, ik had namelijk begrepen dat de bredere as zeker problemen geeft met banden tegen de wielkasten. Maar ik neem aan dat de bevestigingspunten van de as gelijk is bij de verschillende types? Dus een standaard as met een goed setje dempers+veren(koni ofzo) kom je ook een heel eind, zoniet verder dan een standaard 16v/williams ;)

al met al, voor bijna elk probleem is er wel een oplossing :D
Laatst gewijzigd door rreevvss op za 8 mar 2003 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven

rreevvss schreef:
Steven (Fiets) schreef:Owjee gaan we weer, als je echt hard wilt moet je gewoon een 16v kopen, die heeft alles al en alles ook goed werkend.
tuurlijk niet...
als iemand al 't nodige aan z'n auto verbouwd heeft en 't nodige geld erin gestopt heeft gaat ie niet zomaar ff wat anders kopen.. want het geld dat je erin stop krijg je NOOIT meer terug...
en daarbij.. als ie een schade 16v op de kop kan tikken voor weinig ofzo, kan ie alles 1 op 1 over zetten heeft ie een leuk klusje en als ie klaar is pas echt iets om trots op te zijn, want tenslotte heeft ie 't zelf "gebouwd"

zo heb ik 't namelijk zelf ook gedaan :p
Mja kun je doen, maar tis nooit een echte 16v....
Verkoopt ook weer ruk.

En als je over geld terugzien gaat praten kun je beter je hele auto verkopen en gaan fietsen :p

Tuurlijk is het haalbaar als je maar veel tijd hebt, maar qua kosten kun je gewoon veel beter direct een 16v kopen, scheelt je een hoop narigheid.

Een 1.7 multipoint of een 1.8 singlepoint is een leuk blok waar je niet al teveel voor hoeft aan te passen en wat je met je originele remmen ook nog wel aankan. (misschien kleine upgrade met andere schijffies voor).
Steven

rreevvss schreef:
Tom schreef:de 16v en willi zijn gewoon veel breder. Dat scheeld echt enorm en bovendien is de motorkap veel leuker. De williams heeft ook nog eens een andere (betere wegligging, bredere) ophanging. Dat verschil zie je ook wel !!
maar waarschijnlijk kan je de voorwiel ophanging wel compleet over zetten?
dus dat probleem is simpel opgelost.. en eventueel ook de zijschermen voor overzetten als je problemen met de banden krijgt. of je velgen laten afdraaien voor een passende ET waarde.

achter is 't anders, ik had namelijk begrepen dat de bredere as zeker problemen geen met banden tegen de wielkasten. Maar ik neem aan dat de bevestigingspunten van de as gelijk is bij de verschillende types? Dus een standaard as met een goed setje dempers+veren(koni ofzo) kom je ook een heel eind, zoniet verder dan een standaard 16v/williams ;)

al met al, voor bijna elk probleem is er wel een oplossing :D
Koffiekan, theekan alles kan.... alleen moet je de realiteit ervan afwegen. Een 16 klepper zo kopen scheelt een hele hoop ge-etter (wat in principe ook weer geld kost)

En jah die as is stukken breder achter net als de schermen en ik hoop dat je wel een GTT of RSi as in gedachten hebt, die trommeltjes houden ook ergens op...
rreevvss

Steven (Fiets) schreef:Koffiekan, theekan alles kan.... alleen moet je de realiteit ervan afwegen. Een 16 klepper zo kopen scheelt een hele hoop ge-etter (wat in principe ook weer geld kost)
precies, wat dus ook kan, koop een 16v/williams
strip dat ding, verkoop alle onderdelen op 't complete blok na, maak je waarschijnlijk nog winst of kost 't je heel erg weinig

zo heeft mijn ombouw project blok+remmen+assen
max 200 tot 300 euro gekost(afgezien van de tijd die ik erin stopte), dat is nog eens goedkoop opvoeren :D (heb ruim 't dubbele vermogen gekregen :) )

en ge-etter kies je voor als 't je hobby is :wink:
catrinus kwam bijvoorbeeld bij mij een complete 440 turbo halen om 't blok in een 5je te hangen, die is ook niet helemaal wijs dacht ik toen :wink: :lol: :lol:
Steven

Sja maar probeer jij je auto maar eens te verkopen over een paar jaar, dan krijg je er helemaal nix voor terug omdat het geen echte 16v is... (zeker als ie niet helemaal 100% is omgebouwd)

Dus sja...
Tom
Moderator

daar kies je dan dus voor steven, al blijft het minder leuk natuurlijk.

Een torsie as van een GTT is overigens helemaal hetzelfde als van de 16v/williams (mischien dat het alleen een paar mm scheeld).

Dit is dus wel een pre !!!! bij zulke motoren. Dan kun je het met je trommels wel vergeten bij snelheden die (ver) over de 200 gaan
Steven

Tom schreef:daar kies je dan dus voor steven, al blijft het minder leuk natuurlijk.

Een torsie as van een GTT is overigens helemaal hetzelfde als van de 16v/williams (mischien dat het alleen een paar mm scheeld).
Sja ik zou het nooit doen, maargoed moet je zelf weten... wie hard wil gaan moet pijn lijden, zo ook in de portomonee :)

En dat die as niet hetzelfde is lijkt me duidelijk, anders stel ik het ooknie voor :p

Kep er nog wel 1 t ekoop trouwens :lol:
Tom
Moderator

die is as is dus volgens mij wel voor 90% hetzelfde. heb jij wel eens onder een 16V gestaan ??
Steven

Het gaat puur om de breedte, vanwege de niet brede achterschermen van een normale clio...

Achterberg monteerd ook wel eens GTT assen onder normale clio's zonder aanpassingen, dus lijkt me toch wel dat het past he....

En dat we de GTT as noemen is uiteraard voor de smallere breedte, lijkt me wel duidelijk...
rreevvss

Steven (Fiets) schreef:Sja maar probeer jij je auto maar eens te verkopen over een paar jaar, dan krijg je er helemaal nix voor terug omdat het geen echte 16v is... (zeker als ie niet helemaal 100% is omgebouwd)

Dus sja...
klopt..
heb je helemaal gelijk in!
maar helaas voor mij was m'n auto voor de ombouw ook al nix waard :lol:
als ik 'm ooit wegdoe, dan strip ik die ook wel weer en verkoop 'm in onderdelen :D
levert namelijk veel meer poen op :)
of bewaar 't blokkie en ga wat anders bouwen :p
Tom
Moderator

Steven (Fiets) schreef:Het gaat puur om de breedte, vanwege de niet brede achterschermen van een normale clio...

Achterberg monteerd ook wel eens GTT assen onder normale clio's zonder aanpassingen, dus lijkt me toch wel dat het past he....

En dat we de GTT as noemen is uiteraard voor de smallere breedte, lijkt me wel duidelijk...
ok dan 8) . Weet je eigenlijk ook hoeveel het scheeld toevallig ?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

FF terug naar het begin.

Cliobc. kijk eens naar de autoŽs van Egidgreyclio of naar mijn eigen. Zijn beide 1.8 RT. Daar zit bijna geen verschil in tussen die van jou en mij.

Wat jij dan nodig zou hebben is alleen de motor en de computer. Bak weet ik zo niet. Voor heb je al gevent. schijven en achter nog steeds trommels.

Een stap verder is de RSI weer heb je nodig de motor bak en computer en een acher as van een GTT voor de schijven. en het remsysteem van de gtt of RSi.

Verder zou ik niet gaan. Een 16v verschild al weer zo veel van een RSI dat het bijna niet meer te doen is om het om te bouwen. Dan krijg je straks idd het probleem om hem kwijt te raken.

Hopenlijk heb je aan deze info wat gehad. Mochten er vragen zijn kom je er maar mee. Ook is de mijne altijd te koop voor het juiste bedrag :D

Gr. Frits
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

O ja ff vergeten.

zeer waarschijnlijk ben ik er volgende week ook op de openings meeting dus mocht je nog willen kijken of iets moet je je ff melden via de PM.

Gr. Frits
Plaats reactie