ik heb in de auto een 4 kanaals lanzar versterker met op kanaal 1 en 2 gebrugd een subwoofer en op kanaal 3 en 4 de hoedenplank speakers. nu is het probleem dat de subwoofer soms hard gaat en soms minder hard. echt een werleld van verschil. je kan em open draaien en dan pakt ie em in een keer maar kan ook zomaar weer uitvallen. wie o wie weet wat er kan zijn want ik kom er niet meer uit.
bedankt
Bass hard en zacht
welke kabels bedoel je?? de voeding of de signaal?
ik dacht eerst dat een kant iutviel zodat ie niet gebrugd meer was dus gewoon de helft van het vermogen kreeg. maar dat zou dan ook betekenen dat de hoedenplank speakers een kant zou moeten uitvallen. das volgens mij niet zo heb ik nog niet goed kunnen horen maar zou dat het kunnen zijn of lul ik nu onzin?
ik dacht eerst dat een kant iutviel zodat ie niet gebrugd meer was dus gewoon de helft van het vermogen kreeg. maar dat zou dan ook betekenen dat de hoedenplank speakers een kant zou moeten uitvallen. das volgens mij niet zo heb ik nog niet goed kunnen horen maar zou dat het kunnen zijn of lul ik nu onzin?
Kan van alles zijn...
Kan zijn dat er een rot contact is de bedrading, maar kan zelfs problemen met de massa (aarding) zijn. Tevens is het ook mogelijk dat de spoel van je subwoofer nie helemaal goed is.
Wat misschien wel een aanrader is. Je hebt by de gemiddelde caraudiozaak van die remote bass controle bakjes (Ype kramer, heerenveen).
Dan zet je de sub uitgang van je versterker op maximaal vermogen (neem aan de rear.) en je propt dat bakje tussen je RCA kabel (tulp) en vervolgens kan je de frequenties en het volume met dat bakje regelen!! Zal je vertellen het rendement van je versterker neemt behoorlijk toe!!
Nannewyd is het niet?
Kan zijn dat er een rot contact is de bedrading, maar kan zelfs problemen met de massa (aarding) zijn. Tevens is het ook mogelijk dat de spoel van je subwoofer nie helemaal goed is.
Wat misschien wel een aanrader is. Je hebt by de gemiddelde caraudiozaak van die remote bass controle bakjes (Ype kramer, heerenveen).
Dan zet je de sub uitgang van je versterker op maximaal vermogen (neem aan de rear.) en je propt dat bakje tussen je RCA kabel (tulp) en vervolgens kan je de frequenties en het volume met dat bakje regelen!! Zal je vertellen het rendement van je versterker neemt behoorlijk toe!!

Nannewyd is het niet?
-
denk ook aan slecht contact.
Zo'n dingetje kost ongeveer 23 euro...
Heb zelf ook een lanzar versterkertje...
Persoonlijk vind ik de afstelling niet zo zuiver van de versterker vandaar dat ik zo'n bakje er tussen heb gezet. Now it sounds f*ckin' great!!
Kom uit Echtenerbrug!
Heb zelf ook een lanzar versterkertje...
Persoonlijk vind ik de afstelling niet zo zuiver van de versterker vandaar dat ik zo'n bakje er tussen heb gezet. Now it sounds f*ckin' great!!
Kom uit Echtenerbrug!
oke dan dan moet ik er maar eens een kopen. maar kan dat wel dan want ik hbe een vierkanaals en ook de hoedenplank speakers ermee aangesloten. dacht dat ie alleen voor de bas was?
maar eerst dat geluid maar eens in orde krijgen.
iemand nog emer ideeen. ik ga het morgen eens proberen met een andere signaalkabel wie weet helpt dat.
maar eerst dat geluid maar eens in orde krijgen.
iemand nog emer ideeen. ik ga het morgen eens proberen met een andere signaalkabel wie weet helpt dat.
Als het goed is kunnen er twee paar RCA ingangen op je versterker, plaats je dat bakje tussen degene die naar je RCA ingang van je subwoofer kanaal gaat
SPEAKERS SUB
|| ||
-----------------
| VERSTERKER |
-----------------
|| ||
RCA1 BAKJE
||
RCA2
Maar om dat probleem op te lossen, ben bang dat het aan de bedrading ligt... Zo niet, dan moet je je sub testen op de andere kanalen?
Misschien dat de uitgangen niet goed zijn...
SPEAKERS SUB
|| ||
-----------------
| VERSTERKER |
-----------------
|| ||
RCA1 BAKJE
||
RCA2
Maar om dat probleem op te lossen, ben bang dat het aan de bedrading ligt... Zo niet, dan moet je je sub testen op de andere kanalen?
Misschien dat de uitgangen niet goed zijn...
Sorry afbeelding is mislukt...
eh wat ik heb gedaan: ik heb een uitgang op de radio de kabel vanaf daar naar de ingang van de versterker dus kanaal 1 en 2. dan vanaf daar de output genomen en dan in 3 en 4 gedaan. snap je? zo dus
radio
[[ (naar kanaal 1 en 2)
versterker
[[ (output kanaal 1 en 2 naar input 3 en 4)
versterker (kanaal 3 en 4)
[[ is tulp kabel
radio
[[ (naar kanaal 1 en 2)
versterker
[[ (output kanaal 1 en 2 naar input 3 en 4)
versterker (kanaal 3 en 4)
[[ is tulp kabel
hmmm... Ik snap het...
Ik heb ooit bij iemand de RCA gewoon gesplit van 2 naar 4 stekkers... Jij lust hem eigenlijk door met behulp van de line out (1,2) van de versterker weer naar de line in (3,4)...
Dan zou je daar het bakje tussen kunnen proppen...
Heb je al geprobeerd de kabels van je radio rechtstreeks in de line in te drukken van kanaal 3 en 4 van de versterker...
Als je sub dan wel goed blijft spelen, ligt het aan de line out van je versterker van kanaal 1 en 2...
Pfff. wat klinkt dit verwarrend...
Maar het is te proberen.
..
Ik heb ooit bij iemand de RCA gewoon gesplit van 2 naar 4 stekkers... Jij lust hem eigenlijk door met behulp van de line out (1,2) van de versterker weer naar de line in (3,4)...
Dan zou je daar het bakje tussen kunnen proppen...
Heb je al geprobeerd de kabels van je radio rechtstreeks in de line in te drukken van kanaal 3 en 4 van de versterker...
Als je sub dan wel goed blijft spelen, ligt het aan de line out van je versterker van kanaal 1 en 2...
Pfff. wat klinkt dit verwarrend...
Maar het is te proberen.

zo net even geprobeert met een andere signaalkabel en weer hetzelfde soms hard....soms zacht...... kan het zijn daty mijn versterker kapot is?? wie in de buurt kan mij even helpen? r 19 freak kan ik rij jou langskomen of iemand anders???
iemand nog een idee wat het kan zijn?
martin
iemand nog een idee wat het kan zijn?
martin
hij doet het weer top het bruggen op een en twee deed het niet meer dus nu maar op drie en vier. en helaas dat kastje werkte niet omdat ik een 4 kanaals versterker heb en ook mijn hoedenplank speakers erop heb aangesloten. ik moet toch een nieuwe radio hebben. wil eigelijk weer een pioneer want was over deze heel tevreden en vooral die draaiknop voor volume vond ik erg handing. eens kijken wat ik met de tijd kan vinden zodat ik dan mijn geluid beter kan afstellen.
Helemaal TOP dat ie het weer doet...
Alleen balen dat het bruggen van die 2 kanalen niet wou... Zo'n bakkie kan wel... Alleen moet je hem tussen de RCA kabel die uit de line out komt en naar de line in van de versterker gaat plaatsen... En dan nie op de kanalen waar de speakers op aangesloten zijn maar je subwoofer!!
Als je wilt dat ik een keer langs moet komen meld het maar...
Alleen balen dat het bruggen van die 2 kanalen niet wou... Zo'n bakkie kan wel... Alleen moet je hem tussen de RCA kabel die uit de line out komt en naar de line in van de versterker gaat plaatsen... En dan nie op de kanalen waar de speakers op aangesloten zijn maar je subwoofer!!
Als je wilt dat ik een keer langs moet komen meld het maar...

maar dat kastje wil ik voorin dat betekend heel veel rca kabels. ik zit te denken em bij de radio al te splitsen en dan twee kabels te leggen. dat lijkt me de kortste klap. ik kan ook mijn radio inruilen. dan krijg ik er 125 voor terug en kost een nieuwe pioneer met meerdere uitgangen, dan moet ik nog 275 bij betalen. das me eigelijk net wat te veel.
Is ook de kortste klap...
En anders moet je idd een andere radio kopen...
En anders moet je idd een andere radio kopen...