Weten jullie toevallig een website waar je info over tuning van je motor kan vinden voor de renault megane coupe 2.0 LPG?
Of weten jullie iets wat je kan doen om deze sneller te maken.
Alle tips qua snelheid en uiterlijk zijn van harte welkom..
BVD,
Richard
Of weten jullie iets wat je kan doen om deze sneller te maken.
Alle tips qua snelheid en uiterlijk zijn van harte welkom..
BVD,
Richard
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Ik hoorde van iemand dat je ook een turbo op de megane coupe ken zetten. Hebbie alleen wat dingetjes voor nodig ken het eens uitzoeken voor je. Ik mag het bij de mijne niet doen ivm de lease.
Tja... het is een 16v
maar inderdaad ik ben ook een lease klant..
dus turbo zal niet echt gaan..
bedankt voor de reactie..
maar inderdaad ik ben ook een lease klant..
dus turbo zal niet echt gaan..
bedankt voor de reactie..
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Naar mijn weten mag je helemaal niets doen aan je lease bak zelfs een open luchtfilter doen ze al moeilijk over. Ik had hiervoor een verlaagde Clio 1.6 16v nou wat die gozer niet heb moeten praten om dat voor elkaar te krijgen is echt bizar..
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Menno you lost me k4m, gasgeefkabouter???On 2001-07-18 13:20, Menno wrote:
Kan ik me voorstellen. Zo'n K4M is toch standaard al best een vlotte kar? Ik vind 't in ieder geval wel een heel lekker motortje.
Heb jij er al een met gasgeefkabouter?
In mijn megane zit een gasinstallatie maar hij gaat voor de tweede keer terug naar de dealer omdat het gewoon bud is. Als ik 30 liter gas er in prop gaat de tank janken trap ik mijn koppeling in dan valt hij dood (te zuinig afgesteld denk ik) Maar maandag mag hij weer terug.
Laatst gewijzigd door Tino op wo 18 jul 2001 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
K4M is de motorcode van Renault's 1600 16klepper. Tegenwoordig hebben ze in sommige modellen geen gaskabel meer, maar een sensor waarmee de computer meet hoeveel gas je geeft. De computer stuurt dan een stelmotortje aan op de gasklep, zodat er gas gegeven wordt. Dit alles voor soepeler en schoner rijden. Bekend onder de naam E-gas (=duits), drive by wire, of voor lolbroek met de pet: gasgeefkabouter. 

rev it like a rental
Nou , ik had hiervoor een 2.0 16V op LPG en deze had te weinig...
Ik merkte dat ik wanneer ik wilde acceleren hij te veel te kort kwam..
De top bleef wel aardig hoog... 214Km/h
(overigens ook geflits met deze snelheid)
Maar de standaard 2.0 heeft 140 PK ik wil er minimaal 160.. Volgens mij als je een luchtfilter en andere uitlaat evt. een chip camoufleerd alszijnde een sportpakket, de leasemaatschappij er geen probleem mee heeft.
Na vraag wat er in het sportpakket zit doen ze niet, collega had een VW TDI met chip (172 PK)
Ik merkte dat ik wanneer ik wilde acceleren hij te veel te kort kwam..
De top bleef wel aardig hoog... 214Km/h
(overigens ook geflits met deze snelheid)
Maar de standaard 2.0 heeft 140 PK ik wil er minimaal 160.. Volgens mij als je een luchtfilter en andere uitlaat evt. een chip camoufleerd alszijnde een sportpakket, de leasemaatschappij er geen probleem mee heeft.
Na vraag wat er in het sportpakket zit doen ze niet, collega had een VW TDI met chip (172 PK)
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
- Locatie: Westerbork
Tja, en wat te doen aan mijn 1.4i 16V -tje ?? Deze is overigens van mezelf dus kan en mag er een hele hoop aan gebeuren? Overigens kan dat pas na zo'n 1,5 jaar want dan loopt de garantie af. Of zijn er tuningsmogelijkheden zonder dat de garantie vervalt?
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Dat vroeg ik me nou ook al af. 'k ken me niet voorstellen dat als je 214 rij en je wordt geflitst dat ze dan zeggen "oke meneer het is de eerste keer hier hebbie een boete en tot de volgende keer maar weer" 

Het voordeel van flitskasten is dat deze niet alszijnde een ambtenaar ( in Functie) beschouwd wordt.
Dus om het duidelijk te vertalen, je mag zo hard rijden als je wil , en als je geflitst wordt zonder aangehouden te worden... zal je alleen maar een bekeuring in de bus krijgen.
Voor een inname van het rijbewijs is een getuigbewijzing van een ambtenaar in functie nodig, en in overleg van een foto.
zelfs met een laser en met een er op volgende aanhouding kunnen ze je niet van je rijbewijs ontnemen.
OVerigens mocht hij dit wel doen, niets zeggen ... gewoon voor laten komen , en je advocaat het laten aangeven en je bent je bekeuring kwijt...
(ik ben gek op rechten)
Dus om het duidelijk te vertalen, je mag zo hard rijden als je wil , en als je geflitst wordt zonder aangehouden te worden... zal je alleen maar een bekeuring in de bus krijgen.
Voor een inname van het rijbewijs is een getuigbewijzing van een ambtenaar in functie nodig, en in overleg van een foto.
zelfs met een laser en met een er op volgende aanhouding kunnen ze je niet van je rijbewijs ontnemen.
OVerigens mocht hij dit wel doen, niets zeggen ... gewoon voor laten komen , en je advocaat het laten aangeven en je bent je bekeuring kwijt...
(ik ben gek op rechten)
Maar om even terug te komen op mijn vraag?
tuning mogelijkheden voor megane coupe 2.0
16v lease??
tuning mogelijkheden voor megane coupe 2.0
16v lease??
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
- Locatie: Westerbork
Wat dacht je van luchtfilter er uit halen? Vlak voor de beurt doe je hem er weer in. Geen vuiltje aan de lucht. Als er motorschade optreed, weet jij van niets. maar eeuh, je hebt het niet van mij.
Kan dat dan met een LPG installatie?? ik heb een keer gehad dat de slang naar de luchtfilter los lag en dat de auto helemaal niet meer wilde op lpg, overigens deed bezine het wel...
is er een mogelijkheid om 20pk erbij te krijgen d.m.v. chiptuning?
is er een mogelijkheid om 20pk erbij te krijgen d.m.v. chiptuning?
AtecTuning in Barendrecht belooft een vermogenstoename tussen de 10% en 25% met chiptuning, misschien moet je daar eens informeren.
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.atectuning.nl" TARGET="_blank">www.atectuning.nl</A><!-- BBCode End -->
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.atectuning.nl" TARGET="_blank">www.atectuning.nl</A><!-- BBCode End -->
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 23 jul 2001 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraagje, heb je een phase 1 of 2, je hebt het over 140 pk en dat is de 2.0 16v IDE, en die kan niet eens op gas. Nu las ik net op ons forum (http://www.megane-coupe.nl), dat Renault gaat stoppen met de 2.0 16v IDE en terug gaat naar de 2.0 16v uit de Scenic. En die kan weer wel op gas. Maar de 2.0 16 IDE kan ivm de directe benzine inspuiting niet op gas rijden (is mij verteld).
Kijk anders effe op de site van de Renault Mégane Coupé club. Er is hier al eerder over gediscuseerd.
groet,
Jeroen
(Opperhoofd van De Renault Mégane Coupé Club)
Kijk anders effe op de site van de Renault Mégane Coupé club. Er is hier al eerder over gediscuseerd.
groet,
Jeroen
(Opperhoofd van De Renault Mégane Coupé Club)
Dus.... we hebben een rechten specialist in ons midden!! Da's mooi handig met al die snelheidsduivels hier!!On 2001-07-20 13:17, rjpvd wrote:
Het voordeel van flitskasten is dat deze niet alszijnde een ambtenaar ( in Functie) beschouwd wordt.
Dus om het duidelijk te vertalen, je mag zo hard rijden als je wil , en als je geflitst wordt zonder aangehouden te worden... zal je alleen maar een bekeuring in de bus krijgen.
Voor een inname van het rijbewijs is een getuigbewijzing van een ambtenaar in functie nodig, en in overleg van een foto.
zelfs met een laser en met een er op volgende aanhouding kunnen ze je niet van je rijbewijs ontnemen.
OVerigens mocht hij dit wel doen, niets zeggen ... gewoon voor laten komen , en je advocaat het laten aangeven en je bent je bekeuring kwijt...
(ik ben gek op rechten)

-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
- Locatie: Westerbork
Sterker nog, ik ben één van die ambtenaren. Niet dat ik in zo'n duffe wagen rondrij om zielig snellerikken te pakken. Ik houd me met andere zaken bezig. Wel ben ik op de hoogte van de meeste wetten en regels rond dit soort zaken. Dus als er clubvrienden zijn die serieuze vragen rond dit soort zaken hebben, stel ze dan in een nieuwe quote. Ik zal trachten alles eerlijk te beantwoorden. En ondertussen blaast mijn wagentje ook op 180 over 's Neerlands wegen.
Voor dat ik straks verkeerd begrepen wordt, ik heb niets tegen ambtenaren. Het zijn ook gewoon mensen die betaald krijgen om dingen te doen die ze opgedragen krijgen.
PhhfFF.. das weg.. maar ja..
Alle vragen over recht zijn van harte welkom!
Ik heb een megane coupe 2.0 16v op LPG en ik ga nu een nieuwe bestellen 2.0 16v IDE privilege op LPG . volgens dealer geen probleem..
Volgens mij hebben beide modellen 140 PK?
PhhfFF.. das weg.. maar ja..
Alle vragen over recht zijn van harte welkom!
Ik heb een megane coupe 2.0 16v op LPG en ik ga nu een nieuwe bestellen 2.0 16v IDE privilege op LPG . volgens dealer geen probleem..
Volgens mij hebben beide modellen 140 PK?
't "oude" blok, zoals in de fase I zat, is de F7R, en is vrijwel identiek aan de Clio Williams motor. Hij levert 150 pk. Deze motor wordt niet meer geleverd, en is vervangen door de F4R, een modern blok met vertelbare nokkenas. Levert 140 pk.
In de megane coupe levert men de direct ingespoten variant van deze motor. Dit is de F5R, ook 140 pk, maar wel iets meer koppel, en technisch natuurlijk erg interresant, en dus leuk om te hebben. Tot op heden waren direct ingespoten motoren niet op LPG te zetten, maar als jouw dealer er wel een set voor kan leveren, ben ik zeer benieuwd naar merk/type van de installatie.
Qua tunen zal je ten eerste toch bij uitlaat en luchtfilter uitkomen. Als je serieus meer wilt, moet echt grondig de motor uit elkaar.
In de megane coupe levert men de direct ingespoten variant van deze motor. Dit is de F5R, ook 140 pk, maar wel iets meer koppel, en technisch natuurlijk erg interresant, en dus leuk om te hebben. Tot op heden waren direct ingespoten motoren niet op LPG te zetten, maar als jouw dealer er wel een set voor kan leveren, ben ik zeer benieuwd naar merk/type van de installatie.
Qua tunen zal je ten eerste toch bij uitlaat en luchtfilter uitkomen. Als je serieus meer wilt, moet echt grondig de motor uit elkaar.
rev it like a rental
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
En suc6 met de aanschaf van je nieuwe megane.
Ik heb een 1.6 16v privilege op LPG maar ik heb nog nooit zoiets buds meegemaakt zeg. Het is nu binnen een week dat de mijne voor de tweede keer bij de garage staat.
Eerste keer gillende lpg tank niet afslaan op de 80%, dood vallen in de file
er is toen een compleet nieuwe tank ondergegaan had hem afgelopen vrijdag terug en ben toen gaan tanken bij de 30 liter begon weer de tank te janken (niet een klein beetje maar zo erg dat ze me drie huizen blokken verder hoorde) ikke rijden en de eerst volgende rotonde was het dood vallen en alles uit FEEST. Nu staat hij weer bij de dealer...
Dus laat je nou niets wijs maken door de dealer van dat je er echt geen problemen mee krijgt (zou ik ook zeggen als ik er 1 moest verkopen)
Ik heb een 1.6 16v privilege op LPG maar ik heb nog nooit zoiets buds meegemaakt zeg. Het is nu binnen een week dat de mijne voor de tweede keer bij de garage staat.
Eerste keer gillende lpg tank niet afslaan op de 80%, dood vallen in de file
er is toen een compleet nieuwe tank ondergegaan had hem afgelopen vrijdag terug en ben toen gaan tanken bij de 30 liter begon weer de tank te janken (niet een klein beetje maar zo erg dat ze me drie huizen blokken verder hoorde) ikke rijden en de eerst volgende rotonde was het dood vallen en alles uit FEEST. Nu staat hij weer bij de dealer...
Dus laat je nou niets wijs maken door de dealer van dat je er echt geen problemen mee krijgt (zou ik ook zeggen als ik er 1 moest verkopen)
Volgens mij kan het dus niet een IDE op gas.On 2001-07-24 11:44, rjpvd wrote:
Ik heb een megane coupe 2.0 16v op LPG en ik ga nu een nieuwe bestellen 2.0 16v IDE privilege op LPG . volgens dealer geen probleem..
Volgens mij hebben beide modellen 140 PK?
Maar zoals eerder geschreven de IDE schijnt er uit te gaan. Hiervoor komt dus in de plaats de 2.0 16v uit de Scenic (is dit gewoon de motor die vroeger in de Coupé 2.0 16v phase I zat?) en die kan weer wel op gas.
Vraag het effe na bij dealer.
grtz,
Jeroen
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Daar heb ik dus ook al een paar keer over wezen praten maar dat is de plek waar hij ingebouwd moet worden en dat kan niet ergens anders stelletje #@$@$@ zijn hetOn 2001-07-24 12:12, Menno wrote:
Op die foto's op je site ziet 't er ook uit alsof 't er door een kind van 4 ingeknaaid is. Erg jammer, 't kan namelijk wel goed en mooi.