[Clio2]vreemd geluid voorin ,wie weet het

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

hoi ik heb hier al eerder een topic over gehad maar het probleem zit er nog :(

het probleem was als ik over juist de kleinste bultjes rij (zeg maar die fijne bij het stoplicht,dan hoor ik een raar geklapper links voor

oja het gaat over een clio2

meesten van jullie zeiden de fusee kogel

ben toen naar de dealer geweest en inderdaad er zat speling tussen de fusee kogel ,hup nieuwe erop .
ik dacht mooi dat is verholpen :) , maar helaas hij blijft klapperen :(

nou moest ik gister een stukje achteruit rijden met bocht , en en ineens weer de klapper nou zonder bulten
ik voelde hem in het stuur ,net of er iets brak.

de auto deed verder gewoon.

rara wat is het

heeft iemand nog ideen zo ja zeg me dan ook even hoe ik het kan testen
rasit..

ik had ongeveer zoiets een paar dagen terug.. bleek dat onder de motorkap die 2 dekseltjes van de schokbrekers?/schokdempers???? los te zitten, effe strak gedraait en rijden maar weer..
Ben

kan ook zijn dat je banden tegen iets aanlopen?

Ik moet ook weer wat kapjes andershangen na de operatie want bij loopt er ook iets aan bij mij wiel.
Anonymous

1 nee hij loopt nergens aan

en rasit zou morge effe die dekseltjes controleren
Gijs V.

Ik ben geen clio-expert, maar misschien is dit het controleren waard:

-stabilisator los of rubber(s) zijn versleten?

-uitlaatophangrubbers versleten

Anders stel je vraag nog eens, maar specificeer het geluid nog eens iets meer: grommend/klapperend/tikkend/slepend
Wanneer doet hij dat? (Koude motor/warme motor?
stuur helemaal recht of uitgedraaid naar 1 kant?)

Dat soort dingen
Renault, créateur de GTT !!!
clio_rally
Contacteer:

Bij onze rallyclio gaan er nogal vaak dingen los zitten, wij trekken alle bouten die je kunt vinden op het subframe enzo na, helpt meestal. Bij normaal gebruik zou dit natuurlijk niet nodig moeten zijn...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
martin rs

normaal gebruik?........... poeh denk niet dat er hier veel tussen zitten die 'normaal' rijden
clio_rally
Contacteer:

martin rs schreef:normaal gebruik?........... poeh denk niet dat er hier veel tussen zitten die 'normaal' rijden
Nee, maar da's nog steeds normaal vergeleken bij een beetje rally-sprint...

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

oke maar aandraaien kan dus ook een oplossing zijn? ik heb namelijk een herrie als ik een drempel op en af rij dan hoor je zo een klonk geluid voor vandaan komen. dus ook min of meer hetzelfde probleem maar niet te ernstig. zat het eens proberen want een fuseekogel erin laten zetten is best duur denk ik.
Abel
Über-Spammer

@martin rs

Kijk eens naar de uiteinden van je stabilisator stangen. die rubbers willen wel eens stuk gaan. was bij mij ook zo. en ik had net zo'n vijf als jij. (rood). de rubber had ik van de oude (kromme) subframe van mijn oude restouratie gtt afgedraaid en op de tr gezet (beide kanten)

en voor een fusee kogel kijk eens op de sloop. zijn er genoeg te vinden die wel goed zijn. scheelt ook weer een behoorlijke slok op een borrel. Ik had bij mijn laatste keuring van mijn 5je ook 1 stuk. had voor mijn gtt een subframe opgehaald van de sloop. zat 1 aan subframe koste 20 euro. fuseetje nieuw iets van 60...

dus dat sloop subframe-pje heeft mij nieuwe rubbers en een fusee kogel gescheeld. :) 20 euro well spend
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb laatst een nieuwe fuseekogel gehaald voor m'n Clio, maar die was maar €20,- en dat was gewoon een nieuwe, dus ik kan me niet voorstellen dat ze voor een 5 duurder zijn.
red_Turbo

toen je 8ter uit reed was dat recht of met bocht?

als je stuur om gooit en dan achteruit rijd en je hoort een klapperend geluid dan kan het je aandrijfas zijn.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik had met mijn Clio 2 ook zoiets. Bleek na uitbouw van het stuurhuis een kapotte bevestiging van de airbagstekker op het stuurhuis te zijn. Misschien bij jou ook? Bij mij is het opgelost door deze met tape goed vast te zetten. Vernieuwen van de bevestiging kan alleen door het vernieuwen van de kabelboom.....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Floris
Contacteer:

ehhhmmm... misschien een wiellager?
martin rs

bedankt ik zal morgen eens kijken.
clio_rally
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Ik had met mijn Clio 2 ook zoiets. Bleek na uitbouw van het stuurhuis een kapotte bevestiging van de airbagstekker op het stuurhuis te zijn. Misschien bij jou ook? Bij mij is het opgelost door deze met tape goed vast te zetten. Vernieuwen van de bevestiging kan alleen door het vernieuwen van de kabelboom.....
Lijkt me onzin, heb de airbags van onze clio 2 uitgebouwd en is vrij simpel. Deed het zonder voorkennis ofzo. Zit heel simpel met een klein stekkertje vast, stekkertje en bevestiging moet zo te vervangen zijn, zie hier weinig verband met de kabelboom...

Gijs
Bezemer Rally Team

Plaats reactie