[R1916V]schakel stang rubber

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v

nu mijn 19 16v toch wel erg zenuwachtig begint te worden tijdens het rijden word ik er erg gek van.

volgens mijn renault monteur kan dit liggen aan het rubber wat de bak in gaat vraag me niet wat voor rubber het is maar dat rubber zou uitgeschuurd kunnen zijn en de schakelpook niet meer lekker centreren in de bak.

ook heb ik af en toe last van dat hij niet in zijn 2 wil na klutsen wil dat dan weer wel.

iemand een idee of het dus een oplossing is om dat rubber te vervangen?

hij had het ook bij zijn clio gedaan en probleem was weg maar wil graag jullie mening horen

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door mark -19- 16v op za 1 mar 2003 9:21, 1 keer totaal gewijzigd.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
red_Turbo

de garage zal het dan wel goed hebben. zo'n rubber vervangen kost toch niet zoveel. als hij zegt dat dat het probleem is zal het wel zo zijn
mark -19- 16v

80 euro kost dat rubber en dat wel met de 30% reno korting

maar misschien hebben jullie dit probleem ook gehad of nog steeds hebben
red_Turbo

ja dan begrijp ik je 80 euro voor zo'n rubbertje. heb je al bij ferwerda enzo gekeken wat ie daar kost.
Foeke

geen ferwerda is een beetje ver weg.
Probeer de Brezan eens.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
canonballman

volgens mijn renault monteur kan dit liggen aan het rubber wat de bak in gaat vraag me niet wat voor rubber het is maar dat rubber zou uitgeschuurd kunnen zijn en de schakelpook niet meer lekker centreren in de bak.

Ik heb even zitten denken welk rubber ie het over heeft, maar ik weet het zo 1 2 3 niet.

Laat het hem eens aanwijzen.

en 80 euro voor een rubber??? Is het niet iets anders als alleen een rubber?
mark -19- 16v

ja dat rubber moet geloof ik op de schakelstang zitten de in de bak zit nog voor de schakel vork als ik het goed heb ja een speciaal rubber is het en dat moest zoveel kosten
canonballman

HUH???

dit moet ik begrijpen? :wink:
mark -19- 16v

canonballman schreef:HUH???

dit moet ik begrijpen? :wink:

ehh ja
heb er zelf ook niet veel verstand van maar dat zei dus de monteur of zit er ergens anders nog een rubber op de schakelstang?
Vos

Ik denk dat hij de achterste steun van de versnellingsbak bedoelt dit rubber "slijt" vaak weg! Hier hebben meerdere modellen last van :( !
Clio 16v.....
Bart V

Enige rubber wat ik me kan bedenken is dat rubbertje wat onder de bak zit waar de stang als het ware een gewrichtje heeft wat vol met vet zit en dat rubber zorgt ervoor dat dat vet niet weg kan, maar die is het zeker niet als het 80 euro kost.

De achterste versnellingsbaksteun zou ook kunnen, maar dan moet je ook "eventjes" de motor eruit halen. Wat bedoelt hij nou precies voor een rubber?????

Gr Bart
mark -19- 16v

ik heb het na gevraagd en het is inderdaad een baksteun die van rubber is.

hmm bart hele motor eruit :(

deze zou versleten zijn waardoor ik hem soms niet lekker in zijn 2 en achteruit krijg.

dus deze ook maar vervangen als ik de koppeling doe.

ja je leest het goed er is nog geen koper geweest dan maar opknappen die 19 16v
canonballman

Motor eruit voor een baksteun te vervangen??

Lijkt me sterk........

Als je toch je koppeling moet verv. dan is het makkelijk de motor eruit te halen, maar voor alleen een baksteun lijkt me dit niet nodig........
Bart V

canonballman schreef:Motor eruit voor een baksteun te vervangen??

Lijkt me sterk........

Als je toch je koppeling moet verv. dan is het makkelijk de motor eruit te halen, maar voor alleen een baksteun lijkt me dit niet nodig........
Ik denk niet dat het lukt als de motor erin zit, die steun zit niet leuk.

Gr Bart
canonballman

Ik weet alleen hoe het bij een Clio 16 V zit, en die is redelijk makkelijk te vervangen. Het is echter al te lang geleden dat ik aan een 19 heb gewerkt, maar het lijkt me heel sterk dat daar de motor voor uit moet.
Arjen

Ik ben inderdaad bang dat het blok, aan de acherkant, iets omhoog getakeld moet worden om die steun te vervangen. Maar het hele blok eruit halen lijkt me niet nodig. Maar het is een blijft een geklooi.
Plaats reactie