Ik denk dat m'n turbo kappot is. Dit omdat m'n auto als ik hem stationair na laat lopen er op een gegeven moment lekker veel BLAUWE rook uit de uitlaat komt. net even 2 weekjes voor VLF (grmB#@*&^fidhjg). Maar ik ga meteen aan de slag en ik ben al bezig met een ruilturbo, dus als alles een beetje goed gaat heb ik voor VLF wel een nieuwe turbo er op! Ik ga nu proberen de boel d'r af te krijgen.... wish me luck
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Suc6 

-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Ja, bij de regiomeeting in Marum rookte ie ook al wat, toen was het nog witte rook...
Hopelijk is ie voor VLF klaar
Hopelijk is ie voor VLF klaar

Dat is echt kut ja.
sccs ermee en hopelijk tot VLF (met je auto)
sccs ermee en hopelijk tot VLF (met je auto)
heb er misschien nog wel een voor je liggen
1500 piek vindt ik wel een beetje aan de dure kant voor een turbo. Ik geloof dat van Tolhuizen of hoe de afzetter ook heet ze nieuw had liggen voor nog geen 1300 piek. En in engeland heb je voor 1500 piek ook een nieuwe maar dan wel wat gemodificeerd.
groetjes
groetjes
Hi.
Had roken bij stationair draaien niet wat met klephoedjes/klepgeleiders te maken?
Bij een R5AT zit de carb voor de turbo en staat er onderdruk op de compressorkant van de turbo. Dan wildie (bij versleten lagers/keerringen) nog wel eens wat olie meezuigen. Maar das bij een R5GTT toch niet het geval?
Gegroet, Folkert
Had roken bij stationair draaien niet wat met klephoedjes/klepgeleiders te maken?
Bij een R5AT zit de carb voor de turbo en staat er onderdruk op de compressorkant van de turbo. Dan wildie (bij versleten lagers/keerringen) nog wel eens wat olie meezuigen. Maar das bij een R5GTT toch niet het geval?
Gegroet, Folkert
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
- Locatie: Velp (GLD)
QUATE: To MCLain
1500 piek vindt ik wel een beetje aan de dure kant voor een turbo. Ik geloof dat van Tolhuizen of hoe de afzetter ook heet ze nieuw had liggen voor nog geen 1300 piek. En in engeland heb je voor 1500 piek ook een nieuwe maar dan wel wat gemodificeerd.
groetjes
Vindt een boel leuk, ik heet Tolhuisen en weet niet waar jij het over hebt????
1500 piek vindt ik wel een beetje aan de dure kant voor een turbo. Ik geloof dat van Tolhuizen of hoe de afzetter ook heet ze nieuw had liggen voor nog geen 1300 piek. En in engeland heb je voor 1500 piek ook een nieuwe maar dan wel wat gemodificeerd.
groetjes
Vindt een boel leuk, ik heet Tolhuisen en weet niet waar jij het over hebt????
Heb er nu al een gereviseerde turbo van van die lui uit hoevelaken op gepleurt......ziet er wel goed uit alleen wel een paar waardeloze moeren bijgeleverd door die lui....... dus heb ik een paar endere moeren gehaalt die je niet zo makkelijk aan gort draait.... verder nog ff m'n olie verversen etc en dan hoop ik asap te kunnuh blasuh!!
GrEeTzzZ
GrEeTzzZ
Ik bedoel die tolhuizen wat die renault-specialist is. Ik dacht tenminste dat die tolhuizen heet. Het bericht was tenminste niet aan jou gericht.On 2001-07-22 00:20, clio16vturbo wrote:
Vindt een boel leuk, ik heet Tolhuisen en weet niet waar jij het over hebt????
groetjes