Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Een kennis van mij heeft een aanrijdinkje gehad met eeen Citroen Xantia. Heel klein stootje, politie erbij en door alledrie geen schade geconstateerd.
Nu wordt mijn kennis teruggezet in de verzekering, omdat de Xantia haar kunststof achterbumper heeft laten spuiten (fl 700,-!).
Vraag is:
- Als de 3 getuigen geconstateerd hebben dat er GEEN zichtbare schade is, kunnen ze zoiets dan toch claimen?
- Is het trouwens mogelijk om een zwarte kunststofbumper te laten spuiten?

Jammer dat sommige mensen overal een slaatje uit proberen te slaan.... Hopelijk kunnen jullie helpen.
clio16vturbo

Zolang er niks getekend is en er 3 partijen zijn die erover eens zijn dat er geen schade is dan kunnen ze hoog en laag springen maar krijgen ze niks.
Als je het safe wil spelen moet je de politie agent die toen ter plaatse was een verklaring laten opstellen waarin hij verklaard dat er geen schade was. Mocht de verzekeraar dan nog willen uitkeren en jou kennis terug willen zetten in schaal dan is het een #@# maatschappij en moet hij direct een andere zoeken.
En als de tegenpartij de bumper op eigen initatief heeft laten spuiten zonder eerst geld geint te hebben van de verzekeraar van jou kennis dan zijn ze zoiezo verkeerd bezig.

Gewoon laten stikken die profiteurs, maak van die Xantia maar een saxo of zo.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ja, het is een gemene opzet.
Ze zeggen dat er achteraf toch een paar krassen op zaten. Belachelijk, omdat er niets te vinden was. Maar het staat ook op papier dat er geen schade zichtbaar was.
Lijkt me trouwens ook sterk dat je een standaard kunstofbumper kunt spuiten?
Marius

Als er getekend is voor schadevrij en daarmee NIET afgesproken is dat er een rapport door de schade-expert zou worden opgemaakt begint het aardig te stinken....
illuminator

als je de schadetekening hebt ingevuld.
en er is geen schade op de tekening gezet dan kunnen ze je volgens mij niks maken .
zeker als ze door beide partijen getekend zijn
Pieter
Contacteer:

Lijkt me trouwens ook sterk dat je een standaard kunstofbumper kunt spuiten?
Een Xantia heeft toch een meegespoten bumper met een dikke zwarte strip?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

De goedkopere versies hebben zwarte bumpers(ongespoten).
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Het was een oude '93-er, over de 200k km gelopen. Volgens mijn kennis was het bijna 100% een zwarte bumper. Maar kunnen die gespoten worden dan?
Het is natuurlijk logisch dat ze het met de Citroen-dealer onder 1 hoedje spelen. Wie laat nu bij een auto van 10 jaar oud een complete bumper spuiten voor 1 krasje. (Voor een GT is het natuurlijk anders, jullie snappen me wel :wink:)
Maar als blijkt dat die bumpers niet gespoten kunnen worden, heb je iets om hard te maken.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Chris (of iem. anders :wink:), denk je dat dat mogelijk is? Een standaard zwarte kunststofbumper spuiten?

Nog bedankt voor jullie reacties! :smile:
Anonymous

Ja hoor,dat kan, eerst ontvetten,dan kunstofprimer,spuitplamuur,uitschuren en spuiten.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Bedankt Martijn. En zou dat 700,- kunnen kosten?
Anonymous

Citroen rijders :-*

tuig...
Anonymous

Ja 700,- maar vindt ik wel een beetje duur,

Alleen de Bumper?, nou daar kan zeker 200.-vanaf.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 18 jul 2001 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie