[GTT] wegwerken slot

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Turbo-Peer

Heeft er iemand ervaring met het wegwerken van sloten?

Bij de GTT is er ooit ingebroken of bijna ingebroken. Het rechterslot (aan passagierszijde) was bij aankoop al flink beschadigd, dus wat er precies mee is gebeurd weet ik niet.

Maar gister heb ik aan de lak van het portier gewerkt, aangezien de lak rondom het slot ook was beschadigd. Dit lukt aardig totdat het slot eruit viel :lol: (kan er wel om lachen eigenlijk)

Nu ben ik dus bezig met het wegwerken van het slot. Heb het gat al dichtgemaakt met glasvezel en wil dus nu gaat plamuren met polyester, daarna spuitplamuur en dan spuiten (en tussen die stappen: schuren, stofvrij maken etc.)

- Als je nog tips hebt of je het ooit zelf hebt gedaan en je ervaringen wil uitwisselen hoor ik 't graag!
- Voor degenen die het ooit zelf hebben gedaan: Is het resultaat een beetje fatsoenlijk?
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb een plaatje aan de binnenkant van de deur gehouden, gelastvan de buitenkant, strak schuren en plamuren :wink:

Maarja.....d'r zijn meer wegen naar Rome :wink:
Mrtn = Maarten
Tijn
Contacteer:

kan je er niet beter een klein metalen plaatje achter lijmen (tweecomponentenlijm) ofzo ? lijkt me sterker ...

edit ==> plaatje versus glasvezel, niet lijmen versus lassen dus
there is no spoon.
catrinus

Bij mijn gtt is er een plaatje in gelast en met tin/lood weggewerkt en glad gemaakt. De laatste oneffenheden zijn met een beetje plamuur weggewerkt.
There will be plenty of time to rest when your dead
Ben

tin/lood rules :D
Remco T.
Contacteer:

Het beste kan je een Plaatring op een plaatje lassen van 5 bij 5, als je dan het plaatje met de ring aan de binnenkant van de deur door voor het gat zet valt de ring precies op dezelfde hoogte als de buitenkant van je scherm en bij een bepaalde maat ring sluit hij mooi af daarna vast lassen en plamuren :) zo hep mijn pa het bij mijn auto ook gedaan. :D
catrinus

met tin/lood zijn mijn deurschelpen ook mee strak gemaakt. Deurschelpen eruit slijpen. Plaatje erin lassen en met tin/lood afwerken. Plamuur erover en strak :D . Als je het zo ziet zou je niet zeggen dat die schelpen eruit gehaald zijn. Zo netjes en professioneel heeft hij het gedaan. Mijn antenne gat is ook dichtgelast en met tin/lood afgewerkt.
Turbo-Peer

Lassen zal denk ik ook wel beter zijn. Maar dat kan gelukkig altijd nog. Zal binnenkort eens langsgaan bij een maat van me om het te lassen.

Voor degenen die het lassen van binnenuit hebben gedaan: Kun je eigenlijk wel goed bij het slot van binnenuit? Ik kan er nou nauwelijks bij, laat staan om het te lassen.
Audi 80 met GTI motor
Mrtn

lassen doe je ook van buiten, het plaatje leg je van binnenuit, dan las je tegen dat rondje aan zeg maar.

tenminste....my way :wink:
Mrtn = Maarten
Rob

Ik weet alleen dat de sloten al waren weggewerkt toen ik hem kocht, maar als je (heel) goed kijkt dan zie je wel nog waar het slot heeft gezeten, maar ik zou niet weten hoe ze het gat hebben dichtgemaakt.
Wel weet ik dat ik bij de vorige ook kapotte sloten had die eruit vielen. Een ander slot op de kop getikt en daar dat hefboompje afgehaald. Toen heb ik gewoon kit gepakt en daarmee het slot vastgekit. Komt het en niet meer los, en het roest niet, en ze kunnen het slot forceren wat ze willen maar open krijgen ze de deur niet.
red_Turbo

de deur schelpen strak gemaakt??

hoe doe je je deur dan open? snapt ik nie?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Vraag dat maar Catrinus... :) Die heeft dat geloof ik opgelost met een soort duwmechanisme dat de deur naar buiten duwt als je op een knopje op de afstandsbediening duwt.
Mrtn

Hoe zit het met de achterklep strak maken??

Ook gewoon plaat afsnijden en ertussen lassen??
Mrtn = Maarten
red_Turbo

dat is wel wijs als je de zijkant helemaal strak hebt en dan op knopje drukken en de deur gaat open.
NielsN
Contacteer:

catrinus schreef:met tin/lood zijn mijn deurschelpen ook mee strak gemaakt. Deurschelpen eruit slijpen. Plaatje erin lassen en met tin/lood afwerken. Plamuur erover en strak :D . Als je het zo ziet zou je niet zeggen dat die schelpen eruit gehaald zijn. Zo netjes en professioneel heeft hij het gedaan. Mijn antenne gat is ook dichtgelast en met tin/lood afgewerkt.
Heb je dit zelf gedaan, of laten doen? Als je het hebt laten doen, mag ik dan ff vragen waar...ik kan namelijk geen bedrijf vinden in mijn omgeving die het zou willen doen :(
Steven
Car: M536

Hier rijd ook zo'n CRX rond met die uitduwpootjes, beswel netjes....

Anyway ik wil ze ook wel weg laten werken, maar dan moet ik de originele sticker van de zijkant halen en die vond ik nog juist wel vet omdat je ze bijna nooit meer ziet.

Nadeel van polyester en dat soort rommel is dat je het gaat zien als het vochtig is sochtends (dauw) dan zie je opeens de naden zitten.
Hans R.

NielsN schreef:
catrinus schreef:met tin/lood zijn mijn deurschelpen ook mee strak gemaakt. Deurschelpen eruit slijpen. Plaatje erin lassen en met tin/lood afwerken. Plamuur erover en strak :D . Als je het zo ziet zou je niet zeggen dat die schelpen eruit gehaald zijn. Zo netjes en professioneel heeft hij het gedaan. Mijn antenne gat is ook dichtgelast en met tin/lood afgewerkt.
Heb je dit zelf gedaan, of laten doen? Als je het hebt laten doen, mag ik dan ff vragen waar...ik kan namelijk geen bedrijf vinden in mijn omgeving die het zou willen doen :(
Volgens mij kunnen de meeste spuiters dit wel
Tom
Moderator
Car: MB

idd. spuit en schade bedrijven moeten dit zeker kunnen. Ik denk alleen dat het nog best wat zal kosten omdat er toch nog wel wat tijd in gaat zitten wil je het netjes doen volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Contacteer:

nog een nadeel: wegwerken van je sloten betekent gewoon deur helemaal spuiten, en welke auto van meer dan 13 jaar oud heeft nou geen kleurverschil??
Immer wieder die verdammte Holländer
Mrtn

Mrtn schreef:Hoe zit het met de achterklep strak maken??

Ook gewoon plaat afsnijden en ertussen lassen??

:evil:
Mrtn = Maarten
Steven

Grijs valt gelukkig wel mee Ray, ik heb bijna de exact kleur weten te vinden van onze GT's.

De 51068 van Motip :)
-Ray-
Contacteer:

608 Renault :)
Tom
Moderator

klopt, en natuurlijk het practische aspect. Een GTT staat nou niet bepaald bekent om zijn immer 100% functionerende CV. In mijn 2 GTT jaren heb ik meerdere malen de sleutel moeten gebruiken en dat wordt dus de koffer bij weggewerkte sloten
Tom
Moderator

Steven (Fiets) schreef:Grijs valt gelukkig wel mee Ray, ik heb bijna de exact kleur weten te vinden van onze GT's.

De 51068 van Motip :)
klopt Steven, Daar had ik ook een spuit bus van (kleur is zeker netjes). Ik heb hem toevallig van de week op gemaakt, anders had een van jullie hem wel kunnen hebben
Turbo-Peer

Ik hoop dat het kleurverschil bij wit ook zal meevallen.
Ik ga 't sowieso eerst zelf proberen en er rustig de tijd voor nemen.
Audi 80 met GTI motor
catrinus

p.m. voor niels
Turbo-Peer

Valt dat ff tegen. Net een nieuwe accu erin, dient 't volgende probleem zich weer aan: koppelingskabel geknapt.
Het slot wegwerken wordt dus weer volgende week :(

Ach ja...het houd je van de straat en elk ritje is een spannend avontuur.
Audi 80 met GTI motor
Abel
Über-Spammer

PM :)
Turbo-Peer

PM terug
Audi 80 met GTI motor
Remco T.
Contacteer:

-Ray- schreef:nog een nadeel: wegwerken van je sloten betekent gewoon deur helemaal spuiten, en welke auto van meer dan 13 jaar oud heeft nou geen kleurverschil??
Kleurverschil is niet zo erg als de auto geheel verkleurd is dan pakken ze gewoon een kleur die er het dichtste bij zit gewoon een tint lichter dan zei je er ook nix meer van als je de andere delen ff poetst :)
Steven

-Ray- schreef:608 Renault :)
Jah en daar kun je van motip al 3 verschillende kleuren voor krijgen.

608 is te ruim, voor bepaalde kleurcodes rood heb je gewoon 6 verschillende bussen. (vanwege de verkleuring dus)
Dan moet je dus met zo'n kleurenpalet gaan checken welke van toepassing is op die van jou...
-Ray-
Contacteer:

Remco T. schreef:
-Ray- schreef:nog een nadeel: wegwerken van je sloten betekent gewoon deur helemaal spuiten, en welke auto van meer dan 13 jaar oud heeft nou geen kleurverschil??
Kleurverschil is niet zo erg als de auto geheel verkleurd is dan pakken ze gewoon een kleur die er het dichtste bij zit gewoon een tint lichter dan zei je er ook nix meer van als je de andere delen ff poetst :)
jaja..... ik kan me nog een clio herinneren die ik gepoetst heb tot ik een ons woog, zelfs een professioneel poetsbedrijf kreeg het niet meer weg. toch nog een tintje lichter nemen???
Remco T.
Contacteer:

Eerst poetsen en daarna een kleur pakken natuurlijk :)
ramon16V
Contacteer:

hallo,
ik heb gehoord dat het linker slot er in moet zitten voor de apk, heb gehoord van spuiter die dus bij iemand dit ook had gedaan en kon dus voor de apk ff het slot er terug in maken

dus is het verstandig om het te doen.

kweet niet of het waar is
Marcel dLC

Kan het me haast niet voorstellen......
Er rijden zoveel auto's zonder slot, dan zouden die allemaal geen apk hebben??
Plaats reactie