[GTT] wegwerken slot

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Heeft er iemand ervaring met het wegwerken van sloten?

Bij de GTT is er ooit ingebroken of bijna ingebroken. Het rechterslot (aan passagierszijde) was bij aankoop al flink beschadigd, dus wat er precies mee is gebeurd weet ik niet.

Maar gister heb ik aan de lak van het portier gewerkt, aangezien de lak rondom het slot ook was beschadigd. Dit lukt aardig totdat het slot eruit viel :lol: (kan er wel om lachen eigenlijk)

Nu ben ik dus bezig met het wegwerken van het slot. Heb het gat al dichtgemaakt met glasvezel en wil dus nu gaat plamuren met polyester, daarna spuitplamuur en dan spuiten (en tussen die stappen: schuren, stofvrij maken etc.)

- Als je nog tips hebt of je het ooit zelf hebt gedaan en je ervaringen wil uitwisselen hoor ik 't graag!
- Voor degenen die het ooit zelf hebben gedaan: Is het resultaat een beetje fatsoenlijk?
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb een plaatje aan de binnenkant van de deur gehouden, gelastvan de buitenkant, strak schuren en plamuren :wink:

Maarja.....d'r zijn meer wegen naar Rome :wink:
Mrtn = Maarten
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

kan je er niet beter een klein metalen plaatje achter lijmen (tweecomponentenlijm) ofzo ? lijkt me sterker ...

edit ==> plaatje versus glasvezel, niet lijmen versus lassen dus
there is no spoon.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Bij mijn gtt is er een plaatje in gelast en met tin/lood weggewerkt en glad gemaakt. De laatste oneffenheden zijn met een beetje plamuur weggewerkt.
There will be plenty of time to rest when your dead
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

tin/lood rules :D
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Het beste kan je een Plaatring op een plaatje lassen van 5 bij 5, als je dan het plaatje met de ring aan de binnenkant van de deur door voor het gat zet valt de ring precies op dezelfde hoogte als de buitenkant van je scherm en bij een bepaalde maat ring sluit hij mooi af daarna vast lassen en plamuren :) zo hep mijn pa het bij mijn auto ook gedaan. :D
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

met tin/lood zijn mijn deurschelpen ook mee strak gemaakt. Deurschelpen eruit slijpen. Plaatje erin lassen en met tin/lood afwerken. Plamuur erover en strak :D . Als je het zo ziet zou je niet zeggen dat die schelpen eruit gehaald zijn. Zo netjes en professioneel heeft hij het gedaan. Mijn antenne gat is ook dichtgelast en met tin/lood afgewerkt.
There will be plenty of time to rest when your dead
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Lassen zal denk ik ook wel beter zijn. Maar dat kan gelukkig altijd nog. Zal binnenkort eens langsgaan bij een maat van me om het te lassen.

Voor degenen die het lassen van binnenuit hebben gedaan: Kun je eigenlijk wel goed bij het slot van binnenuit? Ik kan er nou nauwelijks bij, laat staan om het te lassen.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

lassen doe je ook van buiten, het plaatje leg je van binnenuit, dan las je tegen dat rondje aan zeg maar.

tenminste....my way :wink:
Mrtn = Maarten
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Ik weet alleen dat de sloten al waren weggewerkt toen ik hem kocht, maar als je (heel) goed kijkt dan zie je wel nog waar het slot heeft gezeten, maar ik zou niet weten hoe ze het gat hebben dichtgemaakt.
Wel weet ik dat ik bij de vorige ook kapotte sloten had die eruit vielen. Een ander slot op de kop getikt en daar dat hefboompje afgehaald. Toen heb ik gewoon kit gepakt en daarmee het slot vastgekit. Komt het en niet meer los, en het roest niet, en ze kunnen het slot forceren wat ze willen maar open krijgen ze de deur niet.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

de deur schelpen strak gemaakt??

hoe doe je je deur dan open? snapt ik nie?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vraag dat maar Catrinus... :) Die heeft dat geloof ik opgelost met een soort duwmechanisme dat de deur naar buiten duwt als je op een knopje op de afstandsbediening duwt.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hoe zit het met de achterklep strak maken??

Ook gewoon plaat afsnijden en ertussen lassen??
Mrtn = Maarten
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

dat is wel wijs als je de zijkant helemaal strak hebt en dan op knopje drukken en de deur gaat open.
NielsN
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

catrinus schreef:met tin/lood zijn mijn deurschelpen ook mee strak gemaakt. Deurschelpen eruit slijpen. Plaatje erin lassen en met tin/lood afwerken. Plamuur erover en strak :D . Als je het zo ziet zou je niet zeggen dat die schelpen eruit gehaald zijn. Zo netjes en professioneel heeft hij het gedaan. Mijn antenne gat is ook dichtgelast en met tin/lood afgewerkt.
Heb je dit zelf gedaan, of laten doen? Als je het hebt laten doen, mag ik dan ff vragen waar...ik kan namelijk geen bedrijf vinden in mijn omgeving die het zou willen doen :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hier rijd ook zo'n CRX rond met die uitduwpootjes, beswel netjes....

Anyway ik wil ze ook wel weg laten werken, maar dan moet ik de originele sticker van de zijkant halen en die vond ik nog juist wel vet omdat je ze bijna nooit meer ziet.

Nadeel van polyester en dat soort rommel is dat je het gaat zien als het vochtig is sochtends (dauw) dan zie je opeens de naden zitten.
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

NielsN schreef:
catrinus schreef:met tin/lood zijn mijn deurschelpen ook mee strak gemaakt. Deurschelpen eruit slijpen. Plaatje erin lassen en met tin/lood afwerken. Plamuur erover en strak :D . Als je het zo ziet zou je niet zeggen dat die schelpen eruit gehaald zijn. Zo netjes en professioneel heeft hij het gedaan. Mijn antenne gat is ook dichtgelast en met tin/lood afgewerkt.
Heb je dit zelf gedaan, of laten doen? Als je het hebt laten doen, mag ik dan ff vragen waar...ik kan namelijk geen bedrijf vinden in mijn omgeving die het zou willen doen :(
Volgens mij kunnen de meeste spuiters dit wel
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd. spuit en schade bedrijven moeten dit zeker kunnen. Ik denk alleen dat het nog best wat zal kosten omdat er toch nog wel wat tijd in gaat zitten wil je het netjes doen volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nog een nadeel: wegwerken van je sloten betekent gewoon deur helemaal spuiten, en welke auto van meer dan 13 jaar oud heeft nou geen kleurverschil??
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Mrtn schreef:Hoe zit het met de achterklep strak maken??

Ook gewoon plaat afsnijden en ertussen lassen??

:evil:
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Grijs valt gelukkig wel mee Ray, ik heb bijna de exact kleur weten te vinden van onze GT's.

De 51068 van Motip :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

608 Renault :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

klopt, en natuurlijk het practische aspect. Een GTT staat nou niet bepaald bekent om zijn immer 100% functionerende CV. In mijn 2 GTT jaren heb ik meerdere malen de sleutel moeten gebruiken en dat wordt dus de koffer bij weggewerkte sloten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Steven (Fiets) schreef:Grijs valt gelukkig wel mee Ray, ik heb bijna de exact kleur weten te vinden van onze GT's.

De 51068 van Motip :)
klopt Steven, Daar had ik ook een spuit bus van (kleur is zeker netjes). Ik heb hem toevallig van de week op gemaakt, anders had een van jullie hem wel kunnen hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Ik hoop dat het kleurverschil bij wit ook zal meevallen.
Ik ga 't sowieso eerst zelf proberen en er rustig de tijd voor nemen.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

p.m. voor niels
There will be plenty of time to rest when your dead
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Valt dat ff tegen. Net een nieuwe accu erin, dient 't volgende probleem zich weer aan: koppelingskabel geknapt.
Het slot wegwerken wordt dus weer volgende week :(

Ach ja...het houd je van de straat en elk ritje is een spannend avontuur.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

PM :)
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

PM terug
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

-Ray- schreef:nog een nadeel: wegwerken van je sloten betekent gewoon deur helemaal spuiten, en welke auto van meer dan 13 jaar oud heeft nou geen kleurverschil??
Kleurverschil is niet zo erg als de auto geheel verkleurd is dan pakken ze gewoon een kleur die er het dichtste bij zit gewoon een tint lichter dan zei je er ook nix meer van als je de andere delen ff poetst :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:608 Renault :)
Jah en daar kun je van motip al 3 verschillende kleuren voor krijgen.

608 is te ruim, voor bepaalde kleurcodes rood heb je gewoon 6 verschillende bussen. (vanwege de verkleuring dus)
Dan moet je dus met zo'n kleurenpalet gaan checken welke van toepassing is op die van jou...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Remco T. schreef:
-Ray- schreef:nog een nadeel: wegwerken van je sloten betekent gewoon deur helemaal spuiten, en welke auto van meer dan 13 jaar oud heeft nou geen kleurverschil??
Kleurverschil is niet zo erg als de auto geheel verkleurd is dan pakken ze gewoon een kleur die er het dichtste bij zit gewoon een tint lichter dan zei je er ook nix meer van als je de andere delen ff poetst :)
jaja..... ik kan me nog een clio herinneren die ik gepoetst heb tot ik een ons woog, zelfs een professioneel poetsbedrijf kreeg het niet meer weg. toch nog een tintje lichter nemen???
Immer wieder die verdammte Holländer
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Eerst poetsen en daarna een kleur pakken natuurlijk :)
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

hallo,
ik heb gehoord dat het linker slot er in moet zitten voor de apk, heb gehoord van spuiter die dus bij iemand dit ook had gedaan en kon dus voor de apk ff het slot er terug in maken

dus is het verstandig om het te doen.

kweet niet of het waar is
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Kan het me haast niet voorstellen......
Er rijden zoveel auto's zonder slot, dan zouden die allemaal geen apk hebben??
Plaats reactie