Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
HotShot

Iemand enig idee hoe ik de voetjes van een Citroen AX GT spoiler kan demonteren van de spoiler?

Ik weet dat het weinig met een Renault te maken heeft, maar het is de bedoeling dat de spoiler, na te zijn gespoten, op mijn R5GTT komt te zitten.
Hagen
Contacteer:

Zelf heb ik ook z'on spoiler op mijn 5 en om deze uit elkaar te halen moet je het volgende doen.
De spoiler zit met twee bouten (links 1 en rechts 1) aan de achterklep vast. Verder zit er in elk pootje een dopje met een pennetje erin. Als je dit pennetje eruit trekt kan je het pootje van de spoiler af halen. Het kan wel enig gepruts zijn om dat pennetje uit het dopje te halen. Mij is het gelukt met een scherpe punt van een passer. Hiermee kon ik het pennetje iets uit het dopje halen, en toen met een tangetje pakken.
Succes
HotShot

Mooi, bedankt!
Anonymous

zal wel gelukt zijn
HotShot

Ja, is prima gelukt. De spoiler zit inmiddels in de kunstofprimer en zal komend weekend van een passend kleurtje worden voorzien.
Tijn
Contacteer:

Passend kleurtje, hmmm...

Is het voor op de benneton -5 ?
HotShot

Nee, de Benneton staat in de garage en zal er weer uitkomen nadat deze geheel weer strak is en in 1 kleur is gespoten.

Het spoilertje is voor de witte GTT (zie fotootje).
Chrisv

Om even een oud topic terug te halen, vond het niet nodig om een nieuwe aan te maken.

Ik heb iets te gretig :smile: de spoiler van mijn zus d'r ax (total loss) gehaald en heb dus niet eerst gelezen hoe het moest (weet het dom :smile: ) Nu heb ik die 2 bouten helemaal losgedraaid, dit moet van binnenuit als de achterklep open is, en nu is de hele bevestiging los, spoiler heb ik er wel af maar de bevestiging van de raam is los, en de achterklep staat open want die 2 'staven' werken op luchtdruk ofzo krijg ik niet meer in elkaar.....

Heb ook maar ff geprobeerd want het begon ineens superhard te regenen, toen heb ik er maar een zeil overheengelegd.

Hoe krijg ik dit weer goed en hoe moet ik het wel doen, moeten die zwarte 'voetjes' blijven zitten???

thnx alvast
Hagen
Contacteer:

Je bedoelt de voetjes van de spoiler, of de ijzeren plaatjes op de ax achterklep.

Als die plaatjes nog aan de pootjes van de spoiler zitten kan je die los maken door de spoiler van de pootjes af te halen en dan gewoon de boutjes onder uit de pootjes draaien. Fluitje van een cent
Chrisv

Ja heb nu de hele achterklep er half aanhangen

moet dat ronde plaatje er terug op? heb nu heel die spoiler eraf liggen er zitten nog 2 zwarte dingetjes aan de auto zelf vast en de achterraam zit nu los van de bevestigingspunten........
En hoe krijg ik die stangen die die achterklep openduwen weer in elkaar?

(heb nog wel geen gtt maar die ax word binnenkort opgehaald en zon spoilertje kan ik zekers nog gebruiken)
[ This message was edited by: Chrisv (pookie) on 2002-02-25 22:29 ]
Chrisv

Hmm.....iemand....?

er zitten aan de spoiler 2 voetjes,

----------------------------------
U U
~ ~

Zo ongeveer als jullie begrijpen wat ik bedoel :smile:

moet ik die ~ eraf halen???
[ This message was edited by: Chrisv
(pookie) on 2002-02-25 23:19 ]

2e u moet verder naar rechts
[ This message was edited by: Chrisv (pookie) on 2002-02-25 23:20 ]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

mmzz iemand bood mij ook een ax spooiler aan maar ik heb helaas zijn nummer niet meer :sad:

Maar als hij dit leest zou ik graag nog even met hem willen spreken..

misschien beetje lullig maar ik denk dat ik toch maar geen ax-spooiler erop zet dus dan kan hij hem doorverkopen aan iemand die hem wel wil hebben..

Gegroet Maik. (WOOFER)
Chrisv

Wie o wie heeft er wel eens zo'n ding gedemonteerd?
Heb nu de hele achterklep erafhangen en de auto staat de hele tijd in de regen.....
Heb er wel een zeil op, maarja.
Chrisv

Moet ik de zwarte plaatjes die aan de zwarte voetjes zitten aan weerskanten eraf halen en die weer terug op het raam bevestigen
?
Chrisv

Hagen
Contacteer:

Is het al gelukt?
Robert dB.

Het gaat natuurlijk om een R19, maargoed, misschien had je dit nog niet gelezen:

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.gtturbo.org/articles/article.asp?id=3" TARGET="_blank">Fitting a Citroen AX Rear Spoiler</A><!-- BBCode End -->
Chrisv

Ja het is me gelukt, met de hulp van Eric (ZYX op msn) :smile: (nogmaals bedankt!)

Hij heeft ff gekeken hoe het bij hem zat, ik had het voetje er nog niet af en het leek alsof dat het moervast zat, maar dat was met een bout vanbinnenuit gedaan.

Morgen ff ax weer in elkaar zetten en dan ist klaar
Plaats reactie