Ik zoek een nieuwe auto... Maar welke

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Michel S.
Contacteer:

Nou zoals jullie weten ga ik de 21's weg doen.
De reden is jullie wel al bekend. Ik wil wat nieuwers, wat versers en andere aandrijving. Dus RWD of 4WD.

Dit zijn de eissen:

Hij moet minimaal 7 jaar jonger zijn dan wat ik had. Dus het liefst vanaf 1995. Lieft natuurlijk een 98ér of een 99ér ofzo

Achterwiel aandrijving, of 4 wiel aandrijving. Dat is bijna verplicht.

Hij moet vergelijkbaar snel zijn dan de 21 turbo. Dus hij moet van wanten weten.

Hij moet wel enigzins sportief uitzien.

Oh ja, liefst niet te zwaar. Dus geen tank ofzo.

Het budget. Geen idee, licht aan de auto. Maar ga uit van rond de 15.000 eurootjes. Maar dat is puut afhankelijk van wat voor auto is..

Laat maar eens komen

Autos waar ik intresse in toon:

Impreza GT Turbo. op zich niks mis mee. Prijs is ook nog wel te doen dacht ik zelf. En hij weet van wanten. En met wat fingerarbeit is die nog wel wat op te fokken.

Mitsubishi Eclipse GSX Turbo(maar te oud eigenlijk en niet zo heel betrouwbaar)

Mazda RX-7. Te duur in alle opzichten eigenlijk.. :P

Toyota Supra Turbo. Te oud en te zwaar. Wel sportief uiterlijk en achterwiel :)

Dus het is nog niet zo makkelijk om een goede keuze te maken.
Dus als jullie ideeen hebben, laat maar komen
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
bruno @af
Contacteer:

dus mijn espace met FWD en 115pk komt niet in aanmerking ??? :lol::lol::lol::lol:
Ivar

Ik zou absoluut gaan voor de Impreza (tot 1999)
Betrouwbaar asociaal snel en 4wd
En heel veel tunings mogelijkheden!

Mazzels Ivar
Jeroen
Contacteer:

Opel Manta :lol:

Geintje..

BMW 3 serie
Toyota MR2
MGF
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Neem dan niet een Impreza met te veel km's, het loopwerk schijnt na zo'n 100.000 km z'n langste tijd gehad te hebben..
Michel S.
Contacteer:

Impreza zie ik me wel in rondrijden. Maar wil toch een open mind houden voor eventuele andere mogelijkheden.

Was wat eissen erbij vergeten te zetten.

No way ga ik met een BMW logo op mijn stuur rond rijden.
Er is geen denken aan dat ik een ster op mijn motorkap wil hebben.
En ik zal nooit van mijn leven een alfa kopen.
Dus dat moet even worden meegenomen.

Wat betreft MR2. Heb ik eens na zitten te kijken. Heeft 1 leuk voordeel. MR namelijk

Maar voor de rest. Niet echt zo snel. Is niet echt veel jonger. Tis wel een sportiever uitziend model dan de 21. Maar tis dus net niet wat ik zoek.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
jean-paul

Hallo daar, als goede vriend van JP, maar wel een Opel fanaat zou ik zeggen een Opel Vectra 4x4 Turbo, met wat kleine aanpassingen 280PK, iets meer 335PK 500NM (heb ik zelf! :) ), met het ultimum 380PK en bijna 600NM :D . Greetings :lol: :lol: :lol:
Michel S. schreef:Nou zoals jullie weten ga ik de 21's weg doen.
De reden is jullie wel al bekend. Ik wil wat nieuwers, wat versers en andere aandrijving. Dus RWD of 4WD.

Dit zijn de eissen:

Hij moet minimaal 7 jaar jonger zijn dan wat ik had. Dus het liefst vanaf 1995. Lieft natuurlijk een 98ér of een 99ér ofzo

Achterwiel aandrijving, of 4 wiel aandrijving. Dat is bijna verplicht.

Hij moet vergelijkbaar snel zijn dan de 21 turbo. Dus hij moet van wanten weten.

Hij moet wel enigzins sportief uitzien.

Oh ja, liefst niet te zwaar. Dus geen tank ofzo.

Het budget. Geen idee, licht aan de auto. Maar ga uit van rond de 15.000 eurootjes. Maar dat is puut afhankelijk van wat voor auto is..

Laat maar eens komen

Autos waar ik intresse in toon:

Impreza GT Turbo. op zich niks mis mee. Prijs is ook nog wel te doen dacht ik zelf. En hij weet van wanten. En met wat fingerarbeit is die nog wel wat op te fokken.

Mitsubishi Eclipse GSX Turbo(maar te oud eigenlijk en niet zo heel betrouwbaar)

Mazda RX-7. Te duur in alle opzichten eigenlijk.. :P

Toyota Supra Turbo. Te oud en te zwaar. Wel sportief uiterlijk en achterwiel :)

Dus het is nog niet zo makkelijk om een goede keuze te maken.
Dus als jullie ideeen hebben, laat maar komen
Patrick L.

Of een Alpine Renault GTA V6 Turbo (1985-1989) :p ...
Robke
Car: Lexus IS250

Er zijn ook MR2 turbo uitvoeringen, heb je meer als 200 pk, dus is ook niet traag.
Rudo

Ivar schreef:Ik zou absoluut gaan voor de Impreza (tot 1999)
Betrouwbaar asociaal snel en 4wd
En heel veel tunings mogelijkheden!

Mazzels Ivar
Inderdaad, zou ook mijn keuze zijn.
En het geluid wat er uit komt, errug gaaf!!! :p
RoyW

ik zou zeker over een bmw M3 denken (e36) ziet er verschrikkelijk bruut uit, 321 pk onder de kap, en het zijn toch wel betrouwbare auto's
car: '93 bmw 325 i cabrio
Anonymous

ik weet wel een hele mooie auto voor je , maar dat wil ik je eigenlijk niet zeggen :lol: :lol: . dat komt omdat ik graag wil dat het een auto blijft die je erg weinig ziet rijden :p in de hoop dat je hem niet koopt hier komt tie;

fiat coupe 20v turbo plus. een heel bijzonder model[ moet je van houden :lol: ] een geweldige 5 cilinder 20v turbo motor. een prachtig interieur met vette recaro sportkuipen en een heuse aluminium startknop.
het geluid wat er uit die auto komt als de turbo op druk komt is werkelijk ongelovelijk. een heel stijlvol uiterlijk [ italiaans offcourse] ,4 zitplaatsen en het is een ouderwetse turbo motor dus echt zo'n alles of niets schop in je rug[ zoiets als de delta integrale alleen dan nog sterker].
nou je begrijpt dat dat dus mijn volgende auto wordt :D :p . het is alleen heel goed zoeken naar zo een auto in nederland want er zijn er hier niet zo veel geleverd. mocht je nog meer vragen over de auto hebben dan mail je me maar want dan geef ik je wel een adres van een hele goede website over fiat coupe's
veel succes met kiezen[ don't do it pleaseeee :lol: ]...........mastino.
Beire

fiat coupe 20v turbo plus. een heel bijzonder model[ moet je van houden
Inderdaad, hier zou ik ook voor gaan. Schitterende wagen en méér dan schitterende motor ... zalig machien :D
Tom
Moderator
Car: MB

coupe fiat is idd leuke auto. Heb je ook al eens aan een leuke (quatro) audi zitten denken uit die tijd. Zijn alleen wel aan de prijs denk ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gille
Contacteer:

Audi RS2 of RS4?vind je wel voor die prijs(321 pk,of 380 pk)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

RS2's zijn nog erg aan de prijs, hoor... Dik 20.000 euro. En dan heb ik het nogniet over een RS4 gehad!
gille
Contacteer:

Merijn schreef:RS2's zijn nog erg aan de prijs, hoor... Dik 20.000 euro. En dan heb ik het nogniet over een RS4 gehad!
noway man,ask ZEEUW maar,voor dik 15000 heb je een hel goede met weinig kilometers
michel,een volvo T5R iss dat niks voor u
Laatst gewijzigd door gille op za 22 feb 2003 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

Ik heb net effe zitten surfen op het net, maar onder de 20.000 heb ik ze niet kunnen vinden. Met rond de 140.000 kms op de klok.

T5R is inderdaad erg vet, maareh... Hoezo ben je op dat idee gekomen door mij!?
gille
Contacteer:

Merijn schreef:Ik heb net effe zitten surfen op het net, maar onder de 20.000 heb ik ze niet kunnen vinden. Met rond de 140.000 kms op de klok.

T5R is inderdaad erg vet, maareh... Hoezo ben je op dat idee gekomen door mij!?
jij rijd toch een volvo T4???
Merijn
Über-Spammer

Nope, ik rijd een Williams. En hiervoor heb ik een GT Turbo gereden. :)
Merijn
Über-Spammer

Merijn V. misschien? Da's weer iemand anders!
gille
Contacteer:

Merijn schreef:Nope, ik rijd een Williams. En hiervoor heb ik een GT Turbo gereden. :)
dan heb ik de verkeerde kerel voor sorrrrrrrrrrrrrrrrry
Merijn
Über-Spammer

Maakt allemaal niks uit... :D
Anonymous

Ik zou zeker voor de Audi gaan. Een S2, zowel Avant als Coupe heeft standaard 230 pk met 6 bak. Tis een 2226cc 5 cil 20V met turbo. Standaard 350nm koppel en 380 gedurende 45s (overboost). Het leuke is dat een RS2 gebruik maakt van hetzelfde blok. Een aantal aanpassingen zoals andere injectoren, spruitstuk, turbo, software en nog wat kleine zaken brengt een standaard S2 naar 320 pk en ruim 450NM. Zo'n ombouw is redelijk prijzig maar dan heb je ook wat. Je hoeft het blok niet te versterken. Je rijdt dan op 1,6B . Ik heb zelf dus zo'n omgebouwde S2 en ik kan maar een ding zeggen, het is gewoonweg krankzinnig zoals dat rijdt. Zo'n giga bak vermogen en koppel icm 6 bak, tis altijd plezier. Een ander pluspunt is dat er zeer veel onderdelen te krijgen zijn in dld. Minpunt, onderdelen zijn vaak iets duurder dan de gem renault onderdelen. Voordeel, het gaat minder snel kapot. Blokken lopen met gemak 3-4 ton zonder revisie!!!!!

De 4wd is super en auto's zijn erg comfortabel. In dld rijden er S2's rond met +\- 450-500 pk. Tis allemaal te regelen. Ook de Audi 100 S4 maakt gebruik van hetzelfde blok wat in principe afstamt van de URQuattro. Praktisch alles is uitwisselbaar dus er is genoeg aanbod van onderdelen. EEn gebruikte S2 vanaf 1993 heb je voor rond de 7500 euro. Een avant heeft altijd een phase II blok, dus 230pk. Coupe van 90-92 heeft 220pk met 5-bak, daarna ook 230 met 6-bak. Een originele RS2 kost het dubbele ongeveer. Let wel dan heb je er met redelijk wat km's, wat overigens geen bezwaar hoeft te zijn. Ik heb de mijne zelf in dld gekocht en die gasten zijn praktisch allemaal liefhebbers en vaak zijn ze dealer onderhouden.

Heb zelf ook een Coupe S2, phase I gehad en reed ook zeer goed. Tis best lastig om iets te vinden dat en vermogen heeft en betrouwbaar is. Een Fiat coupe is ruk, Fiat rammelt aan alle kanten en motoren schijnen niet erg sterk te zijn. Een Cossie is ook leuk maar 90% heeft na 1-ton al een revisiemotor. Een Integrale EVO eigen zelfde liedje, veel vermogen maar zeer gevoelig. EEn GTI-R ook leuk maar klein en schijnt ook niet erg sterk te zijn, plus ze zijn zeldzaam. EEn M3 is leuk maar moet je van houden...ze zijn ook nog steeds duur en veel km's.

Een T5R is ook dik, heb ik ook aan ziten denken nl maar hebben een 5 -bak met 250 pk. Ze zijn zeldzaam en onderdelen zijn lastig te krijgen. EEn Celica GT-4, 245 pk zeer snel maar zeldzaam en duur, ook in DLD. Ik ben uiteindelijk voor de audi gegaan omdat ze echt bizar snel zijn, betrouwbaar, flink aanbod van gebruikte delen en redelijk subtiel. Helaas voor Renault, er is helaas geen Renault die flink vermogen heeft en redelijk jong is...Enige optie is een Biturbo maar das niet te betalen...

De audi's worden redelijk vaak aangeboden in dld maar met name de scandinaviers liggen op de loer. De gasten halen alles voor je neus weg!!
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 22 feb 2003 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen
Contacteer:

Als je hierin intresse hebt weet ik er 1 te koop.

Ik dacht dat hij er 10.000 euro voor wilt hebben.

Ik zal eens naar de gegevens van de Audi vragen.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik ga met pat mee :p
Anonymous

Doe eens een search op mobile...S2 Coupe phase I vanaf 4500 euro.
Anonymous

Doe eens een search op mobile...S2 Coupe phase I vanaf 4500 euro. Overigens wel heel mooi dat zilvergrijs.
Michiel

Andere zeer ruige opties:

Mitsubishi 3000 GT
Nissan 300 ZX twin turbo
Honda NSX

Heb je in DLD zeker al voor minder dan 15dzd eurotjes. Zijn wel jappen maar alledrie razend snel!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Merijn
Über-Spammer

Een NSX voor dat geld?! Poeh... Ik ga maar eens op zoek!
Anonymous

Michiel schreef:Andere zeer ruige opties:

Mitsubishi 3000 GT
Nissan 300 ZX twin turbo
Honda NSX

Heb je in DLD zeker al voor minder dan 15dzd eurotjes. Zijn wel jappen maar alledrie razend snel!!!
De bovenste twee zeker wel voor minder dan 15000, de NSX niet (helaas :p ).

Nieuw model RX7 is misschien ook wel een optie voor je. Moet ook lukken voor rond de 12500, zit je wel nog met een smak bpm...Anyway ik zou iig wel zelf naar dld gaan om daar wat te halen. Aanbod is simpelweg groter en daardoor zijn ze gewoonweg goedkoper.
jacco 16v

op autotrader staat ook nog een orgineel nederlandse s2 met 160000 kms
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-Ray-
Contacteer:

maserati bi turbo?? :p
Immer wieder die verdammte Holländer
jacco 16v

tis jammer dat je geen alfa hebben wilt.
eem mooie gtv met een 2lt v6 turbo of 3 lt v6 24v.
ik vind het een schitterende auto.
met een machtig mooi geluid erin en een fantastische wegligging.
okee er gaat wel eens wat kapot maar dat gaat er bij reno ook vaak genoeg.
en ze rammelen ook maar dat doen reno's ook.
jammer dat ik ze niet betalen kan.

maar een s2 coupe is ook een schitterende auto.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Ben

Michiel schreef:Andere zeer ruige opties:

Mitsubishi 3000 GT
Nissan 300 ZX twin turbo
Honda NSX

Ik zou voor een nissan gaan dat is gaaf spul. Wij hadden een datsum/nissan 280zx turboklik
Kan je leuke dingen mee doen maar ja dit is verouderd maar wel wijs ;)

Mocht je kriebels krijgen naar zo'n opknapper weet ik er nog wel 1 in Hilversum te vinden.
Mijn pa heeft ook weer kriebels om hem te kopen en alles weer nog eens op nieuw te doen. De datsun die wij hadden had hij van het kleinste onder deeltje tot het grootste gerestaureerd en gereviseerd. Ging als een beest dat ding. Na het zandstralen zaten en meer dan 60 gaten in. T is maar waar je weer zin in hebt ;) Hij vond de gtt snel en gaaf maar dat ding over treft tot nu toe alles waar hij in gereden heeft.
Laatst gewijzigd door Ben op za 22 feb 2003 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie