Wie heeft er een idee hoe je het beste de startmotor van een clio 1.4i kan vervangen? Iemand wil dit gaan doen maar weet niet of ie van onder of van boven eraan moet werken, wat er weg moet gesleuteld worden etc.
Ik weet het ook niet, er zijn vast mensen met ervaring?
Thanx!
Startmotor vervangen Clio 1.4i
Ik heb het ook eens een keer gedaan bij m'n vorige Clio.
Als ik het me goed herinner kun je er het makkelijkste bij vanaf de rechterwielkast.
Dus de wagen opkrikken, wiel eraf, kap eruit en sleutelen.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij had ik het toen zo gedaan, was maar 1,5 uur werk en toen had ik nog vrijwel nooit iets aan m'n wagen gedaan!
Als ik het me goed herinner kun je er het makkelijkste bij vanaf de rechterwielkast.
Dus de wagen opkrikken, wiel eraf, kap eruit en sleutelen.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij had ik het toen zo gedaan, was maar 1,5 uur werk en toen had ik nog vrijwel nooit iets aan m'n wagen gedaan!

Het beste is het om van de onderkant aan de slag te gaan. Het beste zou zijn om je auto op een brug te zetten (als je die tot je beschikking hebt) ik heb het zelf ook eens gedaan bij een clio 1.8 rsi, maar vanaf de bovenkant. Het lastige is dat ie onder t uitlaatspruitstuk zit. Dus ga vanaf onder te werk, kan je er vrij gemakkelijk bij, dan moet je alleen maar 2 (of 3, kweet ut niet zo goed meer) bouten losdraaien en kan je je startmotor vervangen. Vanaf de bovenkant was ik 2 uur bezig (om het motorblok heen zitten klooien) vanaf de onderkant ben je er zo mee klaar, je hoeft voor de rest ook niets weg te halen. Succes ermee.
Clio16v rules