Is het mogelijk om je carterontluchting om te zetten door op je kleppendeksel een klein luchtfiltertje te zetten waar dan de dampen doorheen gaan, zodat je de slang van je kleppendeksel naar dat potje kan weglaten.
Dan kunnen de carterdampen gewoon onder de kap vrij komen en hoeven ze niet verder in het het systeem weer erin gelaten worden. Ik weet dat het niet de gezondste dampen zijn, maar vroeger liet men deze dampen ook gewoon in de vrije lucht ontsnappen.
Ik heb namelijk meerdere wagens gezien die dit ook hadden, en nu vroeg ik me af og dit ook bij een GTT kan. Maar moet ik dan meer veranderen of kan ik alleen de slang van het kleppendeksel naar dat potje verwijderen? Dit in verband met mijn queeste om het aantal slangen onder de kap te verminderen.
[R5 GTT] Filtertje ipv carterontluchting?
Sterker nog bij mijn Greenairfilter voor mn 1.4e zat zelfs zo'n klein filtertje bijgeleverd, omdat die hele carterontluchting niet meer mogelijk was met het directe air-intake systeem.
Kan geen kwaad dus!
Misschien een klein beetje voor het milieu, maar verder niks.
Kan geen kwaad dus!

heel simpel, filtertje kost iets van 10 euro, dan heb je die dunne slang die in je dikke slang tussen turbo en luchtfilter hebt. Daarop moet ie komen en dan een afdichting maken voor het open gat.
JL tuning heeft een mooie beugeltje gemaakt voor de mijne dat ie rechtop staat. Hij valt gelijk op
JL tuning heeft een mooie beugeltje gemaakt voor de mijne dat ie rechtop staat. Hij valt gelijk op

-
Edje, rijdt die kar van jou al? En....tevreden?ed_pret schreef:heel simpel, filtertje kost iets van 10 euro, dan heb je die dunne slang die in je dikke slang tussen turbo en luchtfilter hebt. Daarop moet ie komen en dan een afdichting maken voor het open gat.
Maar heb je die slang op het kleppendeksel dan nog naar dat potje? of heb je alle carteronluchtingsslangen weggehaald? Want het gaat mij vooral voor die op het kleppendekseled_pret schreef:heel simpel, filtertje kost iets van 10 euro, dan heb je die dunne slang die in je dikke slang tussen turbo en luchtfilter hebt. Daarop moet ie komen en dan een afdichting maken voor het open gat.