[R5GTT]Olie uit Dumpvalve

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
==jordy==
Berichten: 120
Lid geworden op: za 15 feb 2003 10:55
Locatie: Oost souburg
Contacteer:

Hai ik ben dus Jordy en ik heb 3 weken geleden de Gele Evo van martijn (lisse) gekocht :) en ben nu druk bezig alle probleempjes op te lossen (al opgelost zijn, lekke kachelradiateur, kapotte startmotor daarom starte die niet, koelprobleem lekke slang, lekkage via het raam), alleen een weet ik geen antwoord op?? Ik heb er een Bailey gr A dumpvalve op gezet en die spuit echt veel olie :( ???? Is de turbo nou ook al kapot en waar vindt ik een goeie andere turbo?
Alvast bedankt voor de tips.
MZZL
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

als er olie uit komt kan het van de carterventilatie komen. Ik heb een bosch dump-valve en ik heb met een bochtje en een stuk buis de uitlaatkant van de dump-valve naar de straat gericht.
There will be plenty of time to rest when your dead
marco
Berichten: 2614
Lid geworden op: do 22 feb 2001 0:00
Locatie: maastricht

hmm zou kunnen dat de turbo ver aan zijn eind is ,zou je eigenlijk de slang van de turbo naar de intercooler eens los moeten halen en dan kijken of er olie in die slang zit,mischien kun je dan ook zien of er ollie zit bij de turbo,en kijken of er olie bij de intercooler zit,het kan zijn dat de turbo de olie eruit knikkert ,en dan is die eigenlijk al r.i.p,maar ik zou ook zeker catrinus zijn raad opvolgen en kijken of het daar ook niet aan ligt,

greetz marco
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

intercooler demonteren en op zn kop houden. Als er veel olie uitkomt zou ik NU de turbo laten reviseren, dan vallen de kosten misschien nog mee.
==jordy==
Berichten: 120
Lid geworden op: za 15 feb 2003 10:55
Locatie: Oost souburg
Contacteer:

Waar kan je een turbo in Zeeland laten reviseren? En wat kost dat dan ongeveer ????
Maar die van die carterontluchting snap ik niet volgens mij, die zit toch niet op je luchtslangen?
Bij niet iig..
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Een turbo reviseren is vaak net zo duur als een nieuwe!! :(
Als je een nieuwe turbo nodig hebt moet je me maar ff pmmen ik heb ze hier liggen en zijn niet eens zo gek duur. :wink:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
==jordy==
Berichten: 120
Lid geworden op: za 15 feb 2003 10:55
Locatie: Oost souburg
Contacteer:

Het was idd gelukkig de carterontluchting :p Is het mogelijk het slangetje van de ontluchting die van het t-stuk naar luchtpijp, net na de turbo komt ie op de luchtslang naar de intercooler, aftekoppelen, want hij gaat ook nog naar de carb, dan spuit mijn dumpvalve iig geen olie meer ??
Greetz Jordy
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Is het een lucht of water gekoelde turbo?

Ik heb nog wel een redelijk goede gebruikte lucht gekoelde liggen die ik weg doe voor een prikkie.
Drive it like you stole it
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

luchtgekoelde turbos bestaan niet :wink:

zijn OF oliegekoeld OF olie EN watergekoeld
==jordy==
Berichten: 120
Lid geworden op: za 15 feb 2003 10:55
Locatie: Oost souburg
Contacteer:

Hij is olie gekoeld maar niet kapot dus een nieuwe (andere) is niet nodig, ik wil ff weten of ik het slangetje van de carteronluchting weg kan laten en hij zit voor de turbo (na luchtfilter) en niet wat ik net zei.
Als iemand mij dat ff kan vertellen want ik ben nu n.l bezig.
Greetz Jordy
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

canonballman schreef:luchtgekoelde turbos bestaan niet :wink:

zijn OF oliegekoeld OF olie EN watergekoeld
Sorry... je hebt helemaal gelijk. De olie koelt uiteraard naast smering...
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Dat kan je veilig doen. Maar beter is een andere slang.

Dicht maken zou ik wel kunnen zeggen. Maar dan is er altijd het risico dat waar je het dicht mee maakt de turbo in gezogen word.
Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Het slangetje voor de turbo wel ff afdoppen want anders zuigt hij daardoor lucht aan. :)
5 GT Turbo '88 GT5
==jordy==
Berichten: 120
Lid geworden op: za 15 feb 2003 10:55
Locatie: Oost souburg
Contacteer:

ik zal het idd afdichten met een veel te grote bout ofzo dan zal het ook we luchtdicht zijn.
Allen bedankt ik weer verder (brrr koud)
Greetz Jordy
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

==jordy== schreef:Hij is olie gekoeld maar niet kapot dus een nieuwe (andere) is niet nodig, ik wil ff weten of ik het slangetje van de carteronluchting weg kan laten en hij zit voor de turbo (na luchtfilter) en niet wat ik net zei.
Als iemand mij dat ff kan vertellen want ik ben nu n.l bezig.
Greetz Jordy
Je kan het slangetje losmaken en omlag hangen naar de straat, dan spuugt 'ie alles op de weg. Niet de netste manier, maar dan ben je wel van het gezeur af. Wel het gat in de luchtslang van het luchtfilter naar de turbo dichtmaken, anders sleur je allemaal vuil de turbo in, en dan is hij snel stuk.
Netter is om de carterontluchting helemaal open te maken, zoals het op de cupauto's werd gedaan. Als je wilt weten hoe moet je me maar even een PM (personal message) sturen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Boy, ik ben vandaag echt slome Henkie geloof ik...
Elke keer zit ik hele verhalen te posten en dan zijn weer drie mensen me voor geweest :S
==jordy==
Berichten: 120
Lid geworden op: za 15 feb 2003 10:55
Locatie: Oost souburg
Contacteer:

matijs je hebt een PM
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

Maar wat zijn de voor en nadelen van een open carter ontluchting. Is het beter slechter voor je motor , volgens mij is bij een gtt de carteronluchting on nodig groot.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Open carterontluchting uit het Cupboek van de GTT:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/005.jpg[/img]

En dit is wat ik er van heb gemaakt :)
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Slangen ... _small.jpg[/img]
Plaats reactie