Tijdens 't opbouwen van m'n Clio blokje kwam ik er achter dat deze 1 vacuumaansluiting meer heeft dan 't oude blok. Aan de zijkant van 't spruitstuk zit naast de temperatuursensor een aansluiting richting mapsensor, maar boven de temp.sensor zit ook nog een aansluiting. Wie kan me vertellen wat daar op aangesloten zit? (heb wel een vermoeden, maar wil 't graag zeker weten).
Tevens zou ik graag willen weten waar origineel de lambda sonde precies zit. Kan iemand dat een beetje gedetailleerd beschrijven?
Alvast bedankt,
kijk eens op mijn site daar zie je mischien meer heb pas mijn blok compleet in en uitgebouwd
http://www.clio16v.4t.com en schrijf metteen even in mijn gastenboek
http://www.clio16v.4t.com en schrijf metteen even in mijn gastenboek
Ik heb ff plaatjes gekeken (had je site al eerder gezien), maar kan daar niet afleiden waar ie op aangesloten zit. Maar als je net alles door je handen hebt gehad weet je vast wel waar 't slangetje naar toe gaat. 't is dus niet degene richting mapsensor, maar die andere op de zijkant van 't spruitstuk. Ook de sonde kan ik niet terugvinden op een foto. Ik gok dat ie zit op de plek waar de 2 pijpen over gaan in 1tje. Ik weet alleen niet welke kant op ie precies gemonteerd zit.
rev it like a rental
-
de lambda zone zit in de pijp waar die van 2 overgaat naar 1 gaat. hij zit bovenaan aan het laatste gedeelte waar die dus 1 pijp is.
als je achter de auto staat zit ie rechtsbovenin. als je het gedeelte hebt waar ook de temperatuur sensor zit zijn er bij mij 4 slangen aangesloten. onderste naar radiateur. daarboven zit een slang die het blok in gaat. nog iets hoger zit er 1 richting de radiateur (kachel) in de auto. de bovenste aansluiting gaat naar het expansievat
als je achter de auto staat zit ie rechtsbovenin. als je het gedeelte hebt waar ook de temperatuur sensor zit zijn er bij mij 4 slangen aangesloten. onderste naar radiateur. daarboven zit een slang die het blok in gaat. nog iets hoger zit er 1 richting de radiateur (kachel) in de auto. de bovenste aansluiting gaat naar het expansievat