Renault Sport

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Beire

Hoi,

Vandaag heb ik eindelijk de map van Renault Sport voor m'n Clio16v toegekregen. Zééér interessante map als je het mij vraagt :)

ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met deze onderdelen? Wil graag volgende weten (heb al eens in de rapte doorgebladert)

- Die EPROM, kan je die zo vervangen met de originele chip
- de schijven, blokken en remklauwen voor en achter, passen die zonder veel aanpassingen
- heeft er iemand toevallig foto's van de velgen en sportzetels van renault sport? Ziet me er héél tof uit :D

Veel vragen ineens, maar ik weet graag veel 8)
Thx
JW

Kun je die map misschien ook kopieren, er zijn denk ik wel meer mensen die dit graag willen hebben.

Jan Willem
Beire

Ik kan dat zeker doen, maar hoe gaan jullie er dan aangeraken ?

Is een redelijke dikke map hoor, in 3 delen. Eerste deel over Williams, tweede een werkplaatshandboek, en derde van 16V. Allemaal competitie-onderdelen.

Inscannen zie ik echt niet zitten hoor, ben ik binnnen 2 jaar nog bezig ...
JW

Stel dat jij het boek wil laten kopieren (bij een copy shop ofzo) en daarna naar mij opstuurt? Uiteraard betaal ik de kosten hiervan.

JW
Rudo

Ik ben nog aan het zoeken voor je, maar hebbie al wat:

[img]http://www.renault.com/img/gamme/images ... 6_int4.jpg[/img]

[img]http://www.renault.com/img/gamme/images ... e_int4.jpg[/img]
Rudo

Gevonden!:D

plaatje weggehaald, was veels te groot :)
Laatst gewijzigd door Rudo op do 13 feb 2003 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

als je ook nog een boek voor de r122b dus de 5 alpine turbo hebt of er aan kan komen mail of pm me even
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Beire

@ JW kan ik zeker doen !!

@ Rudo. Knappe foto's maar dat is van een standaard Renault Sport Clio hé. Weet het, het is ingewikkeld.

De onderdelen waar ik het over heb is één met competitie-onderdelen.
Op eerste pagina staat: Renault Clio Groupe A catalogue de Pièces Compétition, daaronder knappe foto van rally-clio. Denk dat dit ook de onderdelen zijn van Clio Cup. Weet iemand dat ? Want bij sommige onderdelen heb je 2 mogelijkheden, asfalt of zand >-)

@ Sven AT5, zal nog eens bellen naar Renault-magazijn Machelen (België) of ze nog een exemplaar voor me kunnen bemachtigen.

Ah ja voor de geïnteresseerden, heb ook een copy van de Renault Sport competitiecatalogus van de Clio V6.
Anonymous

Beire schreef:@ JW kan ik zeker doen !!

@ Rudo. Knappe foto's maar dat is van een standaard Renault Sport Clio hé. Weet het, het is ingewikkeld.

De onderdelen waar ik het over heb is één met competitie-onderdelen.
Op eerste pagina staat: Renault Clio Groupe A catalogue de Pièces Compétition, daaronder knappe foto van rally-clio. Denk dat dit ook de onderdelen zijn van Clio Cup. Weet iemand dat ? Want bij sommige onderdelen heb je 2 mogelijkheden, asfalt of zand >-)

@ Sven AT5, zal nog eens bellen naar Renault-magazijn Machelen (België) of ze nog een exemplaar voor me kunnen bemachtigen.

Ah ja voor de geïnteresseerden, heb ook een copy van de Renault Sport competitiecatalogus van de Clio V6.
Ik zou graag die kopie willen hebben als dat kan :)
JW

Beire,

Als je dit voor mij wil doen heel graag!!! PM me maar over hoe we het één en ander kunnen regelen.

JW
Beire

Zal dit weekend eens langsgaan in copycenter om een mooi prijsje te vragen. Moet kunnen voor grote oplage hé :D

Zal wel nog laten weten, wat ik kan doen.

Is er geen meeting in België binnenkort :lol: Makkelijker dan opsturen hé 8)
JW

Waar in belgie woon je dan? (Als ik zo vrij mag zijn te vragen)

P.S. Kom je niet naar de meeting op 16 maart?
Menno

Beire schreef:@Op eerste pagina staat: Renault Clio Groupe A catalogue de Pièces Compétition, daaronder knappe foto van rally-clio.
zoiets als op deze? :D
rev it like a rental
Rudo

Beire schreef:@ Rudo. Knappe foto's maar dat is van een standaard Renault Sport Clio hé. Weet het, het is ingewikkeld.
- heeft er iemand toevallig foto's van de velgen en sportzetels van renault sport? Ziet me er héél tof uit
De zetels uit een Clio 2.0 RS en die uit de V6 zijn exact hetzelfde.
Ik weet ff niet welke andere sportzetels van Renault Sport je dan bedoeld.
Beire

Zoals op deze Menno :D
[img]http://users.pandora.be/t068612/CLIO16V/Image-01.JPG[/img]

Staat blijkbaar overal moteur 2.0L op, maar mensen van Reno wisten me te vertellen dat hier wel degelijk alle competitie-onderdelen instaan.

Ah ja JW, ik woon vlakbij St-Niklaas.
Op de meeting 16 maart zou ik héél graag komen. ik hoop dat ik geraak want binnen twee weken wordt ik geopereerd aan de knie, weet dus niet of ik dan al voldoende herstelt zal zijn.
Hou jullie op de hoogte, wil er graag eens bij zijn :)

Bert
JW

Dat boek zou ik graaaaaag willen hebben...
Beire

Deze bedoel ik. Competitie-zetelkes dus :D
[img]http://users.pandora.be/t068612/CLIO16V/Image-02.JPG[/img]
Rudo

Beire schreef:
Aha, je bedoeld kuipstoelkes! :D Zeg dat dan! :wink:
Beire

Sorry gasten, kon niet op het woord komen :D my mistake

Niemand ervaring met het bestellen van zulke onderdelen ? Of hoe die KUIPzetelkes en velgen er in het echt uitzien ?

Schijven en remklauwen (brembo met 4 zuigerkes :p ) interesseren me ook wel, of is dit met ander materiaal uit handel even goed realiseerbaar ?
Beire

Staat blijkbaar overal moteur 2.0L op, maar mensen van Reno wisten me te vertellen dat hier wel degelijk alle competitie-onderdelen instaan.
Ook voor 16V dus (even vergeten zeggen). Heb ik speciaal gevraagd bij bestelling. Alles behalve motor is toch zelfde hé. Zal morgen nog eens bellen om zeker te zijn.
Rudo

En welke velgen bedoel je dan? Die van het zwartwit plaatje van die Williams hierboven? Of de velgen waar ze op dit moment de Clio-cub mee rijden?
Beire

Ja die van de Williams hierboven. Waren witte velgen zeker, of vergis ik me nu ? Zou lijkt het me toch. Staat in boek keuze tss 15" en 16".
Ik heb het enkel over Clio Cup of Rallye ?? onderdelen van "oude" Clio I
Rudo

Bedoel je de Speedline Corse?:

[img]http://www.cliocup.com/gallery/2002/r67thrux/as1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rudo op do 13 feb 2003 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudo

Beire schreef:Ja die van de Williams hierboven. Waren witte velgen zeker, of vergis ik me nu ? Zou lijkt het me toch. Staat in boek keuze tss 15" en 16".
Ik heb het enkel over Clio Cup of Rallye ?? onderdelen van "oude" Clio I
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn die hetzelfde als de originele Williams velgen maar dan in het zilver.
Beire

Ah bon, dat zou inderdaad goed kunnen want het model heeft er verdacht veel van weg.

Bedankt voor de vele reacties alvast 8)
Jasper16v

waar heb je dat 'boek' besteld ??? renault dealer ?
Robert dB.

Jasper clio 16v schreef:waar heb je dat 'boek' besteld ??? renault dealer ?
ben ook wel geinteresseerd in een exemplaar :D
Beire

Werk bij een Renault dealer inderdaad. De baas van het onderdelen-verdeelcentrum heeft me die bezorgt, ken die man ondertussen vrij goed. Altijd handig hé :D

Weet niet of het boek zo te bestellen is, heb er toch geen referentienummer op zien staan. Anders laat ik het weten en kan je er zlef één bestellen, heb je ook zo een mooi origineel in een dik kaft 8)

Maar zoals ik al zei, morgen bel ik hem nog eens. Ik heb een héle hoop vragen :)
dennis16v

yep. wielen zijn allemaal door speedline ontwikkelde wielen.
15 inch voor de cup versie.
16 inch voor de rally versie. in het wit
17 inch voor de max ook in t wit.
heb ze allemaal weleens gehad, en weer doorverkocht. momenteel heeft me grijze clio de 17 inchen dr onder.

ff fototje

[img]http://members.home.nl/p.amels/meeting/Dsc00288.jpg[/img]
Tijn
Contacteer:

Beire schreef:Werk bij een Renault dealer inderdaad. De baas van het onderdelen-verdeelcentrum heeft me die bezorgt, ken die man ondertussen vrij goed. Altijd handig hé :D

Weet niet of het boek zo te bestellen is, heb er toch geen referentienummer op zien staan. Anders laat ik het weten en kan je er zlef één bestellen, heb je ook zo een mooi origineel in een dik kaft 8)

Maar zoals ik al zei, morgen bel ik hem nog eens. Ik heb een héle hoop vragen :)
ja, is gewoon te bestellen. op het boek staat ook een onderdeelnummer geloof ik.
there is no spoon.
Robert dB.

Tijn schreef:ja, is gewoon te bestellen. op het boek staat ook een onderdeelnummer geloof ik.
Aha ik begrijp dat bij jou nu de koffie klaar staat.
Robert dB.

@ dennis: jummie wat blijft het een kewl gezicht zo'n maxi :D
Beire

Mannekes, dit is de referentienummer: 77.11.199.724 Bestellen op de normale manier (via Renault-net) lukt niet. De dealer moet gewoon eens bellen naar hoofdmagazijn (Machelen voor de Belgen) en deze nummer doorgeven, zo heb ik het ook gedaan !! Klantprijs is 28,59 eurokes. Degenen die toch een copie willen, no problemo, maar deze originele kaft is toch véél knapper en échter :D

@dennis: Schitterende wagen hoor !!!! Die speedliners bestel ik dus volgende week, wel de 16"ers
speedline

Beire schreef:Mannekes, dit is de referentienummer: 77.11.199.724 Bestellen op de normale manier (via Renault-net) lukt niet. De dealer moet gewoon eens bellen naar hoofdmagazijn (Machelen voor de Belgen) en deze nummer doorgeven, zo heb ik het ook gedaan !! Klantprijs is 28,59 eurokes. Degenen die toch een copie willen, no problemo, maar deze originele kaft is toch véél knapper en échter :D

@dennis: Schitterende wagen hoor !!!! Die speedliners bestel ik dus volgende week, wel de 16"ers
Na contact gehad te hebben met het centraal magazijn van Renault in Machelen werdt mij verteld dat het boek niet meer leverbaar was in Frankrijk. Jij hebt de laatste uitgeleverd gekregen. Wees er zuinig op !

Ik wil graag een volledige kopie en heb hier dan ook graag de kosten voor over.

Met vriendelijke groet,

Speedy

P.s.: Ook voor Nederland is Machelen het centraal magazijn!
Matijs
Contacteer:

Beire schreef:
[img]http://users.pandora.be/t068612/CLIO16V/Image-02.JPG[/img]
Hmm, mooie stoeltjes. Ik ben ook wel benieuwd naar een kleuren plaatje hiervan. Zou wel goed staan in een GT Turbo :p
Plaats reactie