Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Arjen

Ik heb vandaag ff de rechterfusee van mijn 11 opgehaald. Ze hebben het wiellager vervangen. Hierbij hebben ze ook de remschijf gedemonteerd. (is volgens mij niet nodig, maar ja...). Ze hadden problemen om de 2 kleine boutjes los te krijgen. Dus hebben ze ze uitgeboord. Nu heb ik dus een fusee waarop ik de schijf niet meer kan vastzetten.

Daar werd ik nou niet echt blij van. Ik weet wel dat hij gewoon vastzit met de wielbouten, maar in hoeverre zijn die kleine boutjes nodig om de schijf te centreren ? Of wordt de schijf alleen gecentreerd op de naaf ?

Later
Menno

Die boutjes zijn alleen voor 't gemak van de monteur, bij mijn weten. Centreren gebeurt inderdaad middels de naaf. Dit is dan ook een strakke passing.
rev it like a rental
Anonymous

Menno heeft gelijk ik zou niet gaan rijden zonder die boutjes want respect is everyting maar veiligheid staat op 1
Menno

huh?
rev it like a rental
Anonymous

het is natuurlijk zonde als je hem plat zou rijden omdat je 2 boutjes mist toch ????
Menno

helemaal mee eens, maar mijn text was juist dat die boutjes alleen maar voor wat sleutelgemak zorgen, en niet voor veiligheid. Je wielbouten zorgen ervoor de de schijven hun kracht overdragen
rev it like a rental
Anonymous

oke je hebt gelijk maar toch voor het idee
Marius

:wink:
Arjen

Ik zet ze wel gewoon met de wielbouten vast. wanneer ik de gaten verder uitboor en er dan draad in tap, heb ik ook andere bouten nodig. Deze moeten dan een maat groter wezen. Zie die maar is te krijgen. Die bouten hebben ook nog een speciale kop, zodat ze verzonken gemonteerd kunnen worden.

Dus: helaas pindakaas, al blijf ik het wel zonde vinden.
Marius

Het is nu wel easy on easy off !!
Plaats reactie