Hoe repareer je het beste een koplamp met een steenslaggaatje in het glas?
Er niks aan doen lijkt me geen optie, en de hele boel vervangen lijkt me ook overdreven.
Iemand een goede tip ?
{rsi}koplamp met een gaatje
- Geert Claes
ik vrees er toch een beetje voor dat je heel de lamp moet vervangen als je het gemaakt wil hebben.

-
Als je wilt dat er geen vocht inkomt dan kun je als GOEDKOPE oplossing het gaatje dicht spuiten met een lijmpistool of met siliconenkit 

-
dan gaan we het (kit) pistool maar vast opwarmen...
Thanx
Thanx
Maar voor de APK moet er toch een nieuwe koplamp in lijkt me! Die moet met de APK heel zijn namelijk...
Kijk anders ff op http://www.intercarparts.nl daar verkopen ze de originele VALEO-units voor een betere prijs dan de dealer!
Anders zal er op de sloop misschien ook een andere koplampunit te krijgen zijn. Zo moeilijk is dat qua vervangen niet lijkt me. Unitje koste mij tijdje terug op de sloop 25 euro (voor een R19 en die is groter
)
Kijk anders ff op http://www.intercarparts.nl daar verkopen ze de originele VALEO-units voor een betere prijs dan de dealer!
Anders zal er op de sloop misschien ook een andere koplampunit te krijgen zijn. Zo moeilijk is dat qua vervangen niet lijkt me. Unitje koste mij tijdje terug op de sloop 25 euro (voor een R19 en die is groter

-
Ik kan heel goed kitten hoor, dat zien die APK gasten nooit joh! 
-
Maar voor de APK moet er toch een nieuwe koplamp in lijkt me! Die moet met de APK heel zijn namelijk...
Nee, hoeft niet.
Voor de APK moeten de koplampen:
-goed vast zitten
-goed lichtbeeld hebben
-op de juiste hoogte staan
-
en ik geloof ook dat ze van hetzelfde type (H1, H4 enz.) moeten zijn, maar dat weet ik niet zeker..............
klopt denk ik wel...ik ben ook de keuring doorgekomen met een kapot mistlicht. Kan me voorstellen dat daar andere regels voor gelden, maar toch...zat ook een gaatje in dat is dichtgekitcanonballman schreef:Maar voor de APK moet er toch een nieuwe koplamp in lijkt me! Die moet met de APK heel zijn namelijk...
Nee, hoeft niet.
Voor de APK moeten de koplampen:
-goed vast zitten
-goed lichtbeeld hebben
-op de juiste hoogte staan