Sper diff.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
via via ben in op de site gekomen van:
http://www.phantomgrip.com
en daar hebben ze zover ik begreep een ding ontwikkeld zodat je je normale diff. tot sper diff kan ombouwen
heren techneuten wil hier wel meer van horen
http://www.phantomgrip.com
en daar hebben ze zover ik begreep een ding ontwikkeld zodat je je normale diff. tot sper diff kan ombouwen
heren techneuten wil hier wel meer van horen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hier een linkje naar het onderdeel en de uitleg
http://www.phantomgrip.com/whatis.html
http://www.phantomgrip.com/whatis.html
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Is dat niet een dif, maar dan met een 'variabele' sper? Dat ie 100% sper kan geven bij optrekken, en dmv een soort koppelingsplaten ook minder? Ik mis de plaatjes erbij... Zal we duur zijn ... :)edit: Hey de prijs valt me vet mee, $349.00 ! Da's toch ook ongeveer zoveel euro? En hoe moet dat ingebouwd worden?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nog een artikel:
http://www.nissanperformancemag.com/apr ... grip.shtml
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nog wat gevonden:
Quick rundown on the phantom grip and what it is/does(correct me if I'm wrong):
It's simply a spring load pressure plate that installs in your diff. This causes the diff to basically be locked except in extreme turning.
The problem with it is it is based on friction. This means it wears (I've heard 1-3 years, no real evidence). It also has differing characteristics based on how old it is/how much it's been used.
It also has a max of around 300HP. Not a real concern for most, but it should be noted...
Note that because it is essentially a locking diff, it DOESN'T transfer power to the wheel with grip. At best it spins the wheels evenly.
For $300, they're not bad.
Will they help Joe bolt-on? (ignore the fact that Joe bolt-on would have to disassemble his differential) Yes, it will.
Is it good enough for a street car? probably.
Should you use it in an AutoX car? Now your getting iffy.
Is it better than anything else currently available? yup.
Should you wait for the chance to buy a Quaife? If you've got the money, absolutely.
Hadden
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En deze (ik vond 't best interessant!):
http://www.members.aol.com/mopar1mad/phantomgrip.html
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nog een artikel:
http://www.nissanperformancemag.com/apr ... grip.shtml
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nog wat gevonden:
Quick rundown on the phantom grip and what it is/does(correct me if I'm wrong):
It's simply a spring load pressure plate that installs in your diff. This causes the diff to basically be locked except in extreme turning.
The problem with it is it is based on friction. This means it wears (I've heard 1-3 years, no real evidence). It also has differing characteristics based on how old it is/how much it's been used.
It also has a max of around 300HP. Not a real concern for most, but it should be noted...
Note that because it is essentially a locking diff, it DOESN'T transfer power to the wheel with grip. At best it spins the wheels evenly.
For $300, they're not bad.
Will they help Joe bolt-on? (ignore the fact that Joe bolt-on would have to disassemble his differential) Yes, it will.
Is it good enough for a street car? probably.
Should you use it in an AutoX car? Now your getting iffy.
Is it better than anything else currently available? yup.
Should you wait for the chance to buy a Quaife? If you've got the money, absolutely.
Hadden
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En deze (ik vond 't best interessant!):
http://www.members.aol.com/mopar1mad/phantomgrip.html
[img]http://www.members.aol.com/mopar1mad/PG7.jpg[/img]
Ziet er simpel uit eigenlijk
Dan lijkt 300 euro toch weer veel hé! Dus 't gaat puur om de wrijving?
Ziet er simpel uit eigenlijk

Mja wel interessant.
Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?
Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?
Als iemand weet of het zo in het diff van de 5 gebouwd kan worden wil ik er best eens voor sparen. Heel veel goeie reacties op internet.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nou er staat dus voor een 5 le car '82 dat er een extra set speciale veren beschikbaar is
dus dat is een 5 mk1
maar dat is dus niet interesant voor de gtters
voorderest komt het mij over als een soort universeel systeem
ik kan contackt krijgen met de importeur hier
dus dat is een 5 mk1
maar dat is dus niet interesant voor de gtters
voorderest komt het mij over als een soort universeel systeem
ik kan contackt krijgen met de importeur hier
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ja had ik gelezen. Ik heb ze daar ook al over geemaild. Ik laat 't wel weer weten wat ik vind, maar jij zal beter contact vinden dan.
Volgen mij heeft Derby er een paar teveel opDerby schreef:LLAat het weten...

[img]http://www.smilies.nl/party/1drink.gif[/img] [img]http://www.smilies.nl/party/juul.gif[/img] [img]http://www.smilies.nl/party/drink.gif[/img] [img]http://www.smilies.nl/yellows/rotaeye.gif[/img] [img]http://www.smilies.nl/party/drinka.gif[/img] [img]http://www.smilies.nl/puke.gif[/img]
He aardig ding. Kende ik nog niet.
Je moet wel even kijken of het ook voor een alpientje gelevert wordt. Vast wel. Voor le car issie 'custom', dat betekend ongetwijfeld dat je een dif moet opsturen, en zij bouwen em dan om. De tandwielen moeten vast wat afgefreesd worden om plek te maken.
Ik heb even rondgesnuffeld over dat ding.
Volgens mij houdt hij links en rechts constant gelocked met een bepaald koppel. Stel het friktiekoppel is ingesteld op 200 Nm, dan zou je met 1 wiel op ijs op het andere wiel dus max 200 Nm op de weg kunnen zetten. Hij grijpt dus niet extra in ofzo als 1 wiel ineens meer gaat doorspinnen, wat de meeste LSD's wel doen.
Omdat je nog normaal moet kunnen sturen zal het ingesteld koppel niet te hoog zijn, hierdoor is de koppeloverdracht en dus de werking wel beperkt.
Maar ik denk zekers dat je het zal merken!
Je moet wel even kijken of het ook voor een alpientje gelevert wordt. Vast wel. Voor le car issie 'custom', dat betekend ongetwijfeld dat je een dif moet opsturen, en zij bouwen em dan om. De tandwielen moeten vast wat afgefreesd worden om plek te maken.
Ik heb even rondgesnuffeld over dat ding.
Volgens mij houdt hij links en rechts constant gelocked met een bepaald koppel. Stel het friktiekoppel is ingesteld op 200 Nm, dan zou je met 1 wiel op ijs op het andere wiel dus max 200 Nm op de weg kunnen zetten. Hij grijpt dus niet extra in ofzo als 1 wiel ineens meer gaat doorspinnen, wat de meeste LSD's wel doen.
Omdat je nog normaal moet kunnen sturen zal het ingesteld koppel niet te hoog zijn, hierdoor is de koppeloverdracht en dus de werking wel beperkt.
Maar ik denk zekers dat je het zal merken!
Klopt robert, had email terug:
dear sir
verygood english, we would need you to send us a stock diff inorder
for us to make the first unit. we could then make them forever. our
unit works just like a disc 2 way lsd. you will like the performance.
thank you
phantomgrip
Heb ik misschien wel nog liggen... Krijg je zo'n dif los?
dear sir
verygood english, we would need you to send us a stock diff inorder
for us to make the first unit. we could then make them forever. our
unit works just like a disc 2 way lsd. you will like the performance.
thank you
phantomgrip
Heb ik misschien wel nog liggen... Krijg je zo'n dif los?
Wel een goed initiatief als een paar geinteresseerde RTCers een GTT diff (en bijv. een AT diff) doneren zodat dan iedereen zo'n ding kan kopen als 'ie daar zin in heeft.
Ja verklaar je nader Robert, op beide punten.
1-Nou op mijn zoektocht naar een diff werd ik helemaal gek van:
Q:ik zoek... voor een 5 alpine turbo
A: geen probleem, we leveren ze voor 5 GT turbo en 5 turbo. aaaargg!!!
o.m.
http://www.racecar.co.uk/gripper/
en zoek maares naar quaiffe, kijk maares in demontweeks, kortom doe uw best.
2- dat staat in manuals. ik kan het me wel goed voorstellen voor die haakse hypoid vertanding (motor in lengterichting), met motor in dwarsrichting valt het denk ik wel mee. Maar hou het int achterhoofd.
Q:ik zoek... voor een 5 alpine turbo
A: geen probleem, we leveren ze voor 5 GT turbo en 5 turbo. aaaargg!!!
o.m.
http://www.racecar.co.uk/gripper/
en zoek maares naar quaiffe, kijk maares in demontweeks, kortom doe uw best.
2- dat staat in manuals. ik kan het me wel goed voorstellen voor die haakse hypoid vertanding (motor in lengterichting), met motor in dwarsrichting valt het denk ik wel mee. Maar hou het int achterhoofd.
Misschien een rare vraag, maar waar dient het (sper diff.) voor??? Ik heb er wel ooit van gehoord, maar ik snap nog steeds niet wat het voordeel ervan is en wat je er verder mee kan 

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
zo nu doet ie hetrobert schreef:1-Nou op mijn zoektocht naar een diff werd ik helemaal gek van:
Q:ik zoek... voor een 5 alpine turbo
A: geen probleem, we leveren ze voor 5 GT turbo en 5 turbo. aaaargg!!!
o.m.
http://www.racecar.co.uk/gripper/
en zoek maares naar quaiffe, kijk maares in demontweeks, kortom doe uw best.
2- dat staat in manuals. ik kan het me wel goed voorstellen voor die haakse hypoid vertanding (motor in lengterichting), met motor in dwarsrichting valt het denk ik wel mee. Maar hou het int achterhoofd.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
misschien handig als je in engeland zoekt dat je dan voor een 5 gordini turbo vraagdrobert schreef:1-Nou op mijn zoektocht naar een diff werd ik helemaal gek van:
Q:ik zoek... voor een 5 alpine turbo
A: geen probleem, we leveren ze voor 5 GT turbo en 5 turbo. aaaargg!!!
.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
RENAULT 5 TURBO @ £820
Dat is wel een verschil. In de vele 'recensies' die ik heb gelezen over dat inbouwding stond dat de prijs de doorslag gaf (300 euro). Dit ding kost alweer rond de 1300 euro! Als de goedkope dan ook werkt? Het dif gaat misschien kapot, maar een 5 dif is makkelijk goedkoop te vinden. Dat sperding schijnt een superlange levensduur te hebben...
Dat is wel een verschil. In de vele 'recensies' die ik heb gelezen over dat inbouwding stond dat de prijs de doorslag gaf (300 euro). Dit ding kost alweer rond de 1300 euro! Als de goedkope dan ook werkt? Het dif gaat misschien kapot, maar een 5 dif is makkelijk goedkoop te vinden. Dat sperding schijnt een superlange levensduur te hebben...
op onze crosauto(plauteu,buggy) zit een omgebouwde 21Turbo bak op want moet op celica turboblok,en die laten wij maken in FRANKRIJK die gast doet nie anders dan sper's en andere dingen voor de bak maken.
apart oliegekoelde bakken,en 75 of 90 % sper's met sattelietten of klik-klak systeem.
en die gaat voor mijn bak een sper maken, alleen moet ik nog uitmaken wat pk's ik wil,want ik zou toch graag wel wat minder spinning hebben met die voorwielaandrijving
apart oliegekoelde bakken,en 75 of 90 % sper's met sattelietten of klik-klak systeem.
en die gaat voor mijn bak een sper maken, alleen moet ik nog uitmaken wat pk's ik wil,want ik zou toch graag wel wat minder spinning hebben met die voorwielaandrijving
Ik stuur wel een dif opMatijs schreef:Wel een goed initiatief als een paar geinteresseerde RTCers een GTT diff (en bijv. een AT diff) doneren zodat dan iedereen zo'n ding kan kopen als 'ie daar zin in heeft.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja ze voerden daar de naam ' Alpine ' niet omdat die al voor een ander merk werd gebruikt. Weet niet meer welk merk.........?????
Chrysler geloof ik. In ieder geval een of andere vage amerikaan.
Ik heb nog een bak liggen. Iemand een idee hoe ik het dif eruit krijg??
Denk dat ik es wat ga opsturen. Misschien kan er wat met de prijs geregeld worden als er meerdere geinteresseerden zijn, zo van stuur ons maar 6 van die dingen terug?
Denk dat ik es wat ga opsturen. Misschien kan er wat met de prijs geregeld worden als er meerdere geinteresseerden zijn, zo van stuur ons maar 6 van die dingen terug?
Jah ikke, zit alleen momenteel nog even dienst te doen in mijn GTRiël schreef:Ik stuur wel een dif opMatijs schreef:Wel een goed initiatief als een paar geinteresseerde RTCers een GTT diff (en bijv. een AT diff) doneren zodat dan iedereen zo'n ding kan kopen als 'ie daar zin in heeft.Iemand nog een kapotte bak?

Gaat eruit over een maandje of 2-3-4
Enneh onze vriend Cannonballman kan ons wel vertellen hoe je het diff eruti sloopt

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hehehe gna gnarobert schreef:Dammn, dat ik daar niet aan heb gedacht. Hij heb gelijk.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:misschien handig als je in engeland zoekt dat je dan voor een 5 gordini turbo vraagd
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
diff eruit halen is lastig bij een JB3/JC5
heb je een HELE grote dop/pijpsleutel voor nodig: iets van maatje 50
En ik heb wel een paar losse diffs liggen, maar kheb geen postzegels
heb je een HELE grote dop/pijpsleutel voor nodig: iets van maatje 50

En ik heb wel een paar losse diffs liggen, maar kheb geen postzegels

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
de talbot chrysler companiecanonballman schreef:Ja ze voerden daar de naam ' Alpine ' niet omdat die al voor een ander merk werd gebruikt. Weet niet meer welk merk.........?????
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jeah, goed onthouden
Wat heb ik toch een hoop nutteloze info in mijn hoofd zitten

Wat heb ik toch een hoop nutteloze info in mijn hoofd zitten
