Als ik 's-ochtends mijn GT start en weg rijdt en voor de 1e of 2e keer mijn rempedaal tracht in te drukken kan ik het pedaal niet of nauwelijks indrukken (tegendruk), om over remmen maar niet te spreken . Niet echt handig.
Meestal is het daarna direct verholpen en loopt het toerental ietsje omhoog. Lijkt mij een probleempje met de remdruk, maar wat doe ik d'r aan??
klinkt ook als een zelf stellend meganisme, die niet goed werkt. remblokjes op? remschijf versleten?
te weinig rem vloeistof? lucht in het systeem??? (i.c.m. lek he)
Abel schreef:klinkt ook als een zelf stellend meganisme, die niet goed werkt. remblokjes op? remschijf versleten?
Voor alle duidelijkheid, het zijn niet de remmen die blokkeren!
@Jeroen;
Ik moest toch (*shame* nog steeds) langskomen. Misschien kunnen we dat ook meteen checken.
Abel schreef:klinkt ook als een zelf stellend meganisme, die niet goed werkt. remblokjes op? remschijf versleten?
Voor alle duidelijkheid, het zijn niet de remmen die blokkeren!
@Jeroen;
Ik moest toch (*shame* nog steeds) langskomen. Misschien kunnen we dat ook meteen checken.
Misschien iets met je rembekractigger die niet gelijk aanslaat bij het starten van je motor
Vervangen van de terugslagklep heeft jammer genoeg niet geholpen.
Inmiddels ook de remdrukbekrachtiger vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor .
Ik heb dit probleem ook, alleen lang niet altijd, de ene week wel de andere niet.. En sinds kort heb ik ook af en toe helemaal geen remdruk bij de 1e keer remmen. De 2e keer is er niks aan de hand. Mijn hoofdremcilinder wordt binnenkort vervangen, kijken of dat helpt...
Goof schreef:Vervangen van de terugslagklep heeft jammer genoeg niet geholpen.
Inmiddels ook de remdrukbekrachtiger vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor .
Iemand nog zinnige tips?
nieuwe slang van de inlaat spruitstuk naar de rembekrachtiger.