(R19 ph2)inhouden bij volle benzinetank.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat tegen de tijd ik bijna op m'n reserve rij dat die dan heel goed optrekt,is m'n tank vol dan merk ik dat die inhoud.
Is dit een defect iets,instelling of wat anders?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jpp_GTX

extra gewicht! :D
chris-mc
Contacteer:

dan moet ik mn eci er uit gooien denk ik :( :(
woofer,met kast en 2 versterkers en volle tank weegt veel :D :)
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Riël
Über-Spammer

Zeg er gaat 60 liter in je 19, dan heb je 60 x 0,72 = 43,2 kilogram extra.

Een kleine passagier.. merk je dit verschil zo erg dan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chris-mc
Contacteer:

Ik wil niet overdrijven,maar ik weet niet wat ik mee maak,echt lekker doortrekken doet die dan,anders moet ik echt geen moeite doen want dan gaatie gewoon niet.

er gaat 55ltr in,maar gewicht moet het niet zijn denk ik.
Riël
Über-Spammer

Mmm... misschien je benzinepomp niet goed meer? Als de volle tank te 'zwaar' is? Ik weet 't niet eigenlijk, je kan er allicht es naar kijken.
Mrtn
Car: R5GTT

Dat heb/merk ik ook!!! Niet lekker doortrekken......
Kzou 't zelf ook niet weten.
Mrtn = Maarten
chris-mc
Contacteer:

benzinepomp zat ik ook aan te denken,dan is de druk voor de pomp meer als die er achter,en als je er een 16v pomp onder doet dan heb je meteen een goeie,maar of die past?????

wat is het verschill tussen een 1,7 pomp en die van een 16v
Riël
Über-Spammer

Denk dat de 16v harder pompt hé, die wil namelijk meer druk op de injectors hebben...
Serge1916V

Misschien zijn je injectors vies.
Dan kun je van dat spul kopen bij automaterialen dat je in de tank gooit en dan reinigt je injectors.
Werkt echt goed!!!
Haas
Car: Megane RS

ik weet natuurlijk niet hoeveel het uitmaakt, dus wat je voelt. Bij mijn cliootje is het wel zo dat ik een verschil dan twee personen of drie personen ook enorm merk. Of dit komt doordat de derde persoon nou het extra gewicht is of doordat deze derde persoon op de achterbank zit...geen idee, denk gewoon meer gewicht..
jeroen.k

chris-r19 schreef:benzinepomp zat ik ook aan te denken,dan is de druk voor de pomp meer als die er achter,en als je er een 16v pomp onder doet dan heb je meteen een goeie,maar of die past?????

wat is het verschill tussen een 1,7 pomp en die van een 16v
Bij jou veel! Jij hebt mono-point inspuiting...die pomp levert een druk van 1,5 bar. die van een multipoint levert 3,5 bar (16v ook) zit dus wel een redelijk verschil in! Daarom moet ik ook nog een andere pomp monteren. Echter, je benzinedruk regelaar zorgt toch dat de pomp niet meer druk levert dan nodig. Je zult er dus weinig aan hebben. Zeker niet met monopoint. Ik zou het zelf op gewicht houden!
Marcel B.

~Haas~ schreef:ik weet natuurlijk niet hoeveel het uitmaakt, dus wat je voelt. Bij mijn cliootje is het wel zo dat ik een verschil dan twee personen of drie personen ook enorm merk. Of dit komt doordat de derde persoon nou het extra gewicht is of doordat deze derde persoon op de achterbank zit...geen idee, denk gewoon meer gewicht..
Ik merkte het bij mijn clio1.4 ook dat ie niet wilde doorrijden met meer mensen erin, maar met mijn 16v maakt 1 of 2 personen erbij niet zoveel uit, alleen als je met meer dan dat erin gaat zitten merk je het wel weer, magoed hij trekt dan altijd nog wel aardig op :)
Don't walk the grass... smoke it
Riël
Über-Spammer

jeroen.k schreef: Bij jou veel! Jij hebt mono-point inspuiting...die pomp levert een druk van 1,5 bar. die van een multipoint levert 3,5 bar (16v ook) zit dus wel een redelijk verschil in! Daarom moet ik ook nog een andere pomp monteren. Echter, je benzinedruk regelaar zorgt toch dat de pomp niet meer druk levert dan nodig. Je zult er dus weinig aan hebben. Zeker niet met monopoint. Ik zou het zelf op gewicht houden!
Ja maar misschien levert de pomp dan sowieso te weinig?
chris-mc
Contacteer:

Dat die te weinig leverd denk ik dus ook,1 van de tuning tips van r19 world is dan ook om de veer van de benzinedruk regelaar uit te rekken zodat de benizine met hogere druk het inlaatspruitstuk in gaat,dus ik hoop dat iemand ervaring heeft,of ziets dergelijks heeft geprobeerd.
chris-mc
Contacteer:

Ik heb het gevonden denk ik
Ik tank al maanden bij OK tankstations,ik heb nu mn tank eigenliojk te ver leeg gereden (totaan stotteren toe)en ik ben toen wezen tanken bij BP,na een kilometertje gereden te hebben merkte ik dat die beter reedt,en toen die wer goed warm was had ik mijn ouder vertrouwde optrekkracht weer terug,dus ik denk dat het dan aan de benzine heeft gelegen.
Haas
Car: Megane RS

chris-r19 schreef:Ik heb het gevonden denk ik
Ik tank al maanden bij OK tankstations,ik heb nu mn tank eigenliojk te ver leeg gereden (totaan stotteren toe)en ik ben toen wezen tanken bij BP,na een kilometertje gereden te hebben merkte ik dat die beter reedt,en toen die wer goed warm was had ik mijn ouder vertrouwde optrekkracht weer terug,dus ik denk dat het dan aan de benzine heeft gelegen.
Zou misschien wel kunnen kloppen...ik rijd ook merkbaar onzuiniger op TanGo benzine dan op die van de Shell :D
Stroker
Contacteer:

Zou het niet kunnen zijn dat de tank vacuum gezogen word???? Het is maar een ideetje, maar ik zou me voor kunnen stellen dat het mogelijk is. :)
Marcel B.

~Haas~ schreef:
chris-r19 schreef:Ik heb het gevonden denk ik
Zou misschien wel kunnen kloppen...ik rijd ook merkbaar onzuiniger op TanGo benzine dan op die van de Shell :D
Mja ik hoorde van mijn vader (die werkt bij shell, hehe) dat er in die benzines van de zogenaamde 'witte pompen' niet de goede additieven zitten voor het type weer, die tankstations kopen dus partijen benzine op die eigenlijk niet zo geschik zijn voor de tijd van het jaar, en nog wat andere dingetjes, dus het zou besxt kunnen dat et niet zo lekker rijdt.

Kan ook zijn dat hij prietpraat verkoopt hoor, maar 't klinkt op zich best logisch
Don't walk the grass... smoke it
Steven
Car: M536

Nou, de witte pompen hebben vaak de oude restpartijen 'zomer' benzine.... dies ietsje anders van samenstelling (en additieven.)
Plaats reactie