Waar kan ik een pomp voor stuurbekrachtiging laten reviseren

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Wilde zojuist een auto in de garage zetten, moest nogal wat steken enz en nadat ik de deur geopend had wilde ik de auto er achteruit in zetten. Tot mijn grote schrik hoor ik bij het sturen een giga raar geluid inde kap vandaan komen. Alleen als ik stuur en het geluid gaat mee op toerental. Ik denk dat is de pomp van de stuurbekr. Stuur los gelaten en kap open, zeikt het er van de stuurbekr olie. Olie is uit het reservoir komen lopen, wat waarschijnlijk komt doordat het hele systeem onder druk heeft gestaan. Motor afgezet en ff later weer gestart, geluid bijna weg. Iemand een idee?????? Zou het eventueel komen doordat de wielen in uiterste stand stonden, ong 1 minuut ofz???
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 18 jan 2003 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn
Car: R5GTT

D'r komt dan meer druk op het systeem te staan, maar 't zou niet mogen overlopen natuurlijk.
Zat 't doppie d'r wel goed op?
Mrtn = Maarten
Anonymous

Volgens mij wel want het is niet de eerste keer dat ik em in en uit garage rijd. Wat zou een andere oorzaak kunnen zijn? Het vreemde is dat ie nadat ik em uit had gezet en weer aan, dattie het veel minder had, ofwel de druk was eraf. Vraag is dus hoe komt er zoveel druk op te staan??
Bart V

Vaag inderdaad, zou het kunnen dat er mischien een slang bekneld zat ofzo??
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik denk dat een van de kleppjes in je stuurhuis is dicht blijven staan
dus dan wordt er een overdruk opgebouwd in het systeem
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

Olie spuit nu ook uit de pomp...Als ik het reservoir open doe dan borrelt het gigantisch. Ik rijd er iig niet mee.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dan is je pomp stuk
is voor die audi?
Anonymous

Ja, helaas voor de audi...
Ruud

Zeeuw schreef:Olie spuit nu ook uit de pomp...Als ik het reservoir open doe dan borrelt het gigantisch. Ik rijd er iig niet mee.
Dat heb ik ook een keer gehad toen lagen de keerringen er uit heb er nog een tijdje mee doorgereden alleen elkedag een beetje olie erbij schudden. Er komt een tering geluid uit als hij geen olie meer heeft de pomp is zoizo naar de klote , kan niet gemaakt worden teminste bij een ford. En de prijzen van die pompen wil je ook niet weten , ik heb toen eentje op de sloop gehaald uit een schade auto daar moest ik nog meer dan 250 euro voor betalen. Als je er ook een uit een schade auto haald kijk dan wel of de auto niet een te grote klap op de stuurinrichting heeft gehad anders kan de pomp ook beschadigd zijn en dat zie je niet.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

je kan ff kijken op de haarlemmer liede of daar iemand zit die in volkswagen audi doet
Anonymous

Hij maakt nu iig eenn gigantisch kabaal alsof ie zonder olie loopt... Haarlemmer liede waar ligt dat?
Steven
Car: M536

Haarlemmerliede

Oftewel een teringeind kachelen voor Zeeuw
Geert Claes

Normaal staat er op die pompen ook een overdruk ventiel, misschien doet dit zijn werk niet meer.

Het is normaal dat die er op staat, want de pomp werkt op het toerental van de motor, en het is net bij laag toerental dat we de pomp nodig hebben.

Deze pomp levert dus een groot debiet bij lage toeren, maar dus bij hoge toeren hebben we een super groot debiet dat we niet gebruiken en dus weg moet. Misschien
zit er hier ergens een fout in het wegwerken van de overtollige olie.
Ruud

Dit kan heel goed een oorzaak van het probleem zijn maar als de olie al uit de pomp lekt kun je het meestal al vergeten dan is er al teveel schade. Meschien handig om ff te informeren bij de dealer of eens een telefoontje naar de onderdelen lijn.
Anonymous

Hij pompt nog wel want de olie spoort er nog uit op het moment dat ik eeen beetje draaide aan het stuur.
canonballman

Bij sommige merken kun je ze uit elkaar halen en nieuwe lagers en keerringen inzetten.

Heb ooit een pomp van een Subaru Leone gereviseerd: kon ik gewoon uit elkaar halen. Lagers en keerringen gehaald bij De Bruin techniek in Tilburg, eringezet, en doet het al weer anderhalf jaar 100 procentjes.

Aangezien je de prijs van een nieuwe pomp niet wil weten (dan hoop ik nog dat het dezelfde is als op een gewone 80) zou ik eens kijken of je het ding uit elkaar kunt schroeven, en kijken wat er loos is.
Anonymous

Nieuw: 350 euro ex. :lol: :evil:
Geert Claes

Beter dan zo heel veel :(
Anonymous

Maandag maar eens met de dealert bellen. De vraag is of ie nog te reviseren is. Kan een gebruikt pompje krijgen voor 100 euro ex verzend vanuit dld...Loop je wel weer het risico dat ie weer kapot gaat...
Plaats reactie