hello,
Mijn auto stond 2 dagen stil en ik wilde vanmiddag dus effe een blokje rijden.. ik startte mijn auto, deed mijn handrem omlaag en probeerde dus weg te rijden alleen ik kwam gewoon niet vooruit.. nadat ik wat feller gas gaf kwam ik eindelijk los maar ik hoorde eerst rechtsachter iets en vervolgens linksachter (alsof iemand met een hamer op de remschijf slaat) ik stapte uit en het leek dus alsof de remschijf vol met roest zat behalve waar de remblokken 2 dagen lang zaten.. ik denk dat als dit nog 2 keer gebeurt die blokken eraf vliegen.. voordat ik naar Renault rijd wilde ik dus eerst van jullie horen wat dit kan zijn
ik dank u
[ClioRS] probleem met remklauw/schijf/blok
-
- Über-Spammer
Gewoon roest op je schijfen...
paar x goed remmen en het is al een stuk minder.
kijk ook ff of je remblokken nog intakt zijn.
suc6..
(msn)
paar x goed remmen en het is al een stuk minder.
kijk ook ff of je remblokken nog intakt zijn.
suc6..
(msn)
ben je lekker mee.
ik zou ff naar de renault ermee
binnen twee dagen hoort dat niet zo erg te zijn
ik zou ff naar de renault ermee
binnen twee dagen hoort dat niet zo erg te zijn
-
- Über-Spammer
mzzz Dat is dan best wazig.
je remschijfen en blokken en klauwen zien er verder goed uit ?
je remschijfen en blokken en klauwen zien er verder goed uit ?
Beter is dat je je handrem niet te stevig aantrekt, zeker als je bijvoorbeeld warme remmen hebt willen ze nog wel eens kromtrekken rond de blokken.
Dus in z'n 1 zetten als je em wat langer parkeert, heb je hier ook gelijk geen last meer van
Dus in z'n 1 zetten als je em wat langer parkeert, heb je hier ook gelijk geen last meer van

Ik heb 't ook een keertje gehad (met de RS), toen stond ie slechts een nachtje stil.
Ben er toen mee langs de garage geweest, maar zij konden niets vinden.
't Zal wel aan het weer gelegen hebben ofzo, dus als ik jou was, zou ik me er niet zo druk over maken.
Ben er toen mee langs de garage geweest, maar zij konden niets vinden.
't Zal wel aan het weer gelegen hebben ofzo, dus als ik jou was, zou ik me er niet zo druk over maken.
-
lijkt me de oplossing...goeie tip!Steven (Fiets) schreef:Beter is dat je je handrem niet te stevig aantrekt, zeker als je bijvoorbeeld warme remmen hebt willen ze nog wel eens kromtrekken rond de blokken.
-
heb ik ook vaak ja...blijft een Renault heSteven (Fiets) schreef:Hey Robert, ga slapen
BTW ik moet ook zeggen dat de mijne gister ook vastzaten, maar toen had ie een week stilgestaan.

Als je de enige bestuurder van die wagen bent, kan je dit zeker toepassen. Zijn er meerdere bestuurders, kan deze methode "gevaarlijk" zijn; niet iedereen start met een intrapte koppeling en met de voet op de rem.Robert dB. schreef:lijkt me de oplossing...goeie tip!Steven (Fiets) schreef:Beter is dat je je handrem niet te stevig aantrekt, zeker als je bijvoorbeeld warme remmen hebt willen ze nog wel eens kromtrekken rond de blokken.
Vooral met ut koude weer, gewoon in de versnelling, geen handrem. Hij rolt heus niet weg.
Ik trap bijna altijd mijn koppeling in en voel even aan de pook, in het begin vergat ik het wel eens en verschoof een paar centimeter door het startenMaus schreef:Als je de enige bestuurder van die wagen bent, kan je dit zeker toepassen. Zijn er meerdere bestuurders, kan deze methode "gevaarlijk" zijn; niet iedereen start met een intrapte koppeling en met de voet op de rem.Robert dB. schreef:lijkt me de oplossing...goeie tip!Steven (Fiets) schreef:Beter is dat je je handrem niet te stevig aantrekt, zeker als je bijvoorbeeld warme remmen hebt willen ze nog wel eens kromtrekken rond de blokken.

En tis vrij normaal dat ie met dit weer blijft plakken
-
- Contacteer:
de mijne doet het al vanaf het begin en staat vaak 3 of 4 dagen stil. ik zet hem nooit op de handrem als ik weet dat hij een paar dagen stil staat of als het gaat vriezen. laat hem alleen in de versnelling staan
Het is zowieso toch ook beter voor de startmotor om met een intrapte koppeling te starten?Steven (Fiets) schreef: Ik trap bijna altijd mijn koppeling in en voel even aan de pook, in het begin vergat ik het wel eens en verschoof een paar centimeter door het starten
En tis vrij normaal dat ie met dit weer blijft plakken
-
- Contacteer:
Hmm, dit probleem echt nog nooit gehad bij onze rally clio, ook niet met kou. Wij zetten hem eigenlijk ook heel weinig op de handrem, hij komt bijna altijd terug met gloeiende schijven en die trekken mooi krom als je de handrem erop laat staan. Dus inderdaad gewoon in de versnelling...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."