Ik ben aan het proberen de lekkage in mijn express op te sporen
Topic: [Express] is lek, welke algemene plekken lekt 5/express?
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/lek/ ... rming1.jpg[/img]
Water loopt links en rechts van de verwarming (onder de isolatiemat tussen het dashbord en het schutbord, dat spul is dus zeiknat en er staat water op de kale vloer)
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/lek/ ... rming2.jpg[/img]
Ik heb 4 bouten losgedraaid (4 gele cirkels) maar nog geen beweging. De mechanieken van de verwarming aan de linkerzijde zijn nog allemaal intact.
Verder lijkt het erop dat de unit in het midden in elkaar gedrukt/geklemd zit, en dat ik dus de 2 helften van elkaar moet halen. Het lukt me echter niet om hier beweging in te krijgen door het porren in de klemmetjes die van odner tot boven over het midden lopen.
Wie helpt me verder?
[Express] verwarmingseenheid verwijderen
Je moet in de motorruimte ook :
- de koelslangen losmaken die het schutbord ingaan (directe aansluiting op je verwarming)
- metalen plaatje met daarin de rubberen ring (met 2 gaten) verwijderen.
Pas dan moet je gaan wrikken e.d., anders beschadig je de verwarmingsradiator.
- de koelslangen losmaken die het schutbord ingaan (directe aansluiting op je verwarming)
- metalen plaatje met daarin de rubberen ring (met 2 gaten) verwijderen.
Pas dan moet je gaan wrikken e.d., anders beschadig je de verwarmingsradiator.
-
hmm...maar als ik op die manier alles verwijder, dan kan ik eigenlijk niet zien waar het water vandaan komt, want dan ligt alles open.
Ik had eigenlijk gehoopt dat aan de binnenzijde van de auto alles eraf kon van de unit, zodat ik de isolatie helemaal weg kan trekken, en dat ik water over de auto kon gooien.
Dan kan ik goed zien waar het binnenkomt.
Even een domme vraag, als ik die slangen loshaal dan loopt de gewone koelvloeistof dus weg?
Ik had eigenlijk gehoopt dat aan de binnenzijde van de auto alles eraf kon van de unit, zodat ik de isolatie helemaal weg kan trekken, en dat ik water over de auto kon gooien.
Dan kan ik goed zien waar het binnenkomt.
Even een domme vraag, als ik die slangen loshaal dan loopt de gewone koelvloeistof dus weg?
-
Ja of ik moet de verwarmingsunit verwijderen door m van voren los te maken, dan de isolatie verwijderen, dan de verwarming weer inbouwen (niet noodzakelijk werkend), dan controleren op lekken, dan verwarming weer uitbouwen, isolatie terugplaatsen, en verwarming weer inbouwen, oftewel de verwarming 2x uit- en inbouwen 
Misschien kan ik de isolatie in 2en snijden over de lengte van de unit zodat ik m achter de verwarming uit kan halen, dan controleren op lekken.
Als ik dat goed kan doen kan ik m misschien ook weer terugplaatsen zonder dat de verwarming eraf hoeft.
Kijk, links van de verwarming is het lastig met al die zooi (stuur, pedalen en zo), maar als ik alleen de rechterhelft op die manier zou kunnen verwijderen kan ik waarschijnlijk wel zien waar het water binnenkomt.
Ik begin nl. te vermoeden dat het langs de buizen van de verwarming komt of zo (nee het is echt regenwater geen koelvloeistof)
Nou ja, ik moet denk ik eerst maar eens gaan kijken hoe de verwarming er aan de voorzijde uit ziet (aansluitingen en zo), is alles van bovenaf goed te zien of moet ie eigenlijk op een brug staan?

Misschien kan ik de isolatie in 2en snijden over de lengte van de unit zodat ik m achter de verwarming uit kan halen, dan controleren op lekken.
Als ik dat goed kan doen kan ik m misschien ook weer terugplaatsen zonder dat de verwarming eraf hoeft.
Kijk, links van de verwarming is het lastig met al die zooi (stuur, pedalen en zo), maar als ik alleen de rechterhelft op die manier zou kunnen verwijderen kan ik waarschijnlijk wel zien waar het water binnenkomt.
Ik begin nl. te vermoeden dat het langs de buizen van de verwarming komt of zo (nee het is echt regenwater geen koelvloeistof)
Nou ja, ik moet denk ik eerst maar eens gaan kijken hoe de verwarming er aan de voorzijde uit ziet (aansluitingen en zo), is alles van bovenaf goed te zien of moet ie eigenlijk op een brug staan?
Het is wat moeilijk te zien maar bij een gt turbo kan het van bovenaf (wel enorm geklooi.)Stefijn schreef: is alles van bovenaf goed te zien of moet ie eigenlijk op een brug staan?
Ik weet niet hoe het bij een expres onder de kap eruit ziet.
Het zijn twee schroeven, 1 boven en 1 onder de slangen.