Projectje Clio 16V - Marcel (mlg) - Back in Action :)
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Dit zijn wat fotos van mijn projectje ,een beetje nood gedwongen want mijn bak was kapot gegaan . Als ik het blok er toch uit haal ,dan maar gelijk wat andere dingen doen .
Zoals anderspruitstuk , nieuwe radiateur ,startmotor laten controleren/schoonmaken , nieuwe kat en natuurlijk een nieuwebak en koppelling , het is een JC5 bak geworden die ook op de williams zit . En nu kan ik ook gelijk de motorruimte een beetje netjes maken .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl1.jpg[/img]
Eerst heb ik de auto op de brug gezet en de accu los gekoppeld .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl2.jpg[/img]
Daarna heb ik de motorkap verwijderd .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl3.jpg[/img]
Hierna heb ik de rechter koplamp , voorgril , front balkje en de wiellen er af gehaald .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl4.jpg[/img]
Vervolgens de aandrijf assen gedemonteerd .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl5.jpg[/img]
Om het blokje wat lichter te maken even de olie aftappen .Ook gelijk even de veerpoot brug weghalen , anders kan het blok zo moeilijk omhoog .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl6.jpg[/img]
Daarna is de radiateur verwijderd en het koel systeem leeg gehaald .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl7.jpg[/img]
De voorpijp en kat heb ik daarna weg gehaald .Het is altijd wel een geklooi om de moeren los te halen waarmee de pijp aan het spruitstuk zit . Je kan er moeilijk bij en ze zitten altijd muurvast .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl9.jpg[/img]
Nu moeten alle slangen , leidingen en kabels los . Zodat het blok eruit kan .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl10.jpg[/img]
Nu even de motortakel uit de express halen en in elkaar zetten .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl11.jpg[/img]
Motor eruit getakeld .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl12.jpg[/img]
Motor eruit , zo nu kan je overal goed bij om de motorruimte schoon te maken .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl13.jpg[/img]
De versnellingsbak gescheiden van het blok .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl8.jpg[/img]
Er is nu goed te zien wat er kapot is aan de bak . Uit de bak kwamen rolletjes die onderdeel zijn geweest van het differentieel lager .Deze zijn dus door het tandwiel door het bakhuis heen gedrukt .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl14.jpg[/img]
Even alle boutje van het spruitstuk en de bevestiging met WD40 inspuiten en hopen dat het makkelijk los gaat volgende week .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl15.jpg[/img]
De wieltjes er weer onder , zodat hij maandag weer van de brug af kan .Hij kan niet blijven hangen omdat we maandag de brug weer nodig hebben
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl16.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl17.jpg[/img]
Dit zijn wat nieuwe onderdelen die gemonteerd gaan worden .
Later meer ......................
Marcel
Zoals anderspruitstuk , nieuwe radiateur ,startmotor laten controleren/schoonmaken , nieuwe kat en natuurlijk een nieuwebak en koppelling , het is een JC5 bak geworden die ook op de williams zit . En nu kan ik ook gelijk de motorruimte een beetje netjes maken .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl1.jpg[/img]
Eerst heb ik de auto op de brug gezet en de accu los gekoppeld .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl2.jpg[/img]
Daarna heb ik de motorkap verwijderd .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl3.jpg[/img]
Hierna heb ik de rechter koplamp , voorgril , front balkje en de wiellen er af gehaald .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl4.jpg[/img]
Vervolgens de aandrijf assen gedemonteerd .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl5.jpg[/img]
Om het blokje wat lichter te maken even de olie aftappen .Ook gelijk even de veerpoot brug weghalen , anders kan het blok zo moeilijk omhoog .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl6.jpg[/img]
Daarna is de radiateur verwijderd en het koel systeem leeg gehaald .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl7.jpg[/img]
De voorpijp en kat heb ik daarna weg gehaald .Het is altijd wel een geklooi om de moeren los te halen waarmee de pijp aan het spruitstuk zit . Je kan er moeilijk bij en ze zitten altijd muurvast .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl9.jpg[/img]
Nu moeten alle slangen , leidingen en kabels los . Zodat het blok eruit kan .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl10.jpg[/img]
Nu even de motortakel uit de express halen en in elkaar zetten .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl11.jpg[/img]
Motor eruit getakeld .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl12.jpg[/img]
Motor eruit , zo nu kan je overal goed bij om de motorruimte schoon te maken .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl13.jpg[/img]
De versnellingsbak gescheiden van het blok .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl8.jpg[/img]
Er is nu goed te zien wat er kapot is aan de bak . Uit de bak kwamen rolletjes die onderdeel zijn geweest van het differentieel lager .Deze zijn dus door het tandwiel door het bakhuis heen gedrukt .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl14.jpg[/img]
Even alle boutje van het spruitstuk en de bevestiging met WD40 inspuiten en hopen dat het makkelijk los gaat volgende week .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl15.jpg[/img]
De wieltjes er weer onder , zodat hij maandag weer van de brug af kan .Hij kan niet blijven hangen omdat we maandag de brug weer nodig hebben
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl16.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl17.jpg[/img]
Dit zijn wat nieuwe onderdelen die gemonteerd gaan worden .
Later meer ......................
Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel (mlg) op za 12 apr 2003 19:11, 3 keer totaal gewijzigd.
morrie... goed bezig man!! en een hele mooie fotoreportage!!
[sjaak dankona]
voorrrrral doorrrrgaan!!!
[/sjaak dankona]

[sjaak dankona]
voorrrrral doorrrrgaan!!!
[/sjaak dankona]

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
Mooi verslag!!
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Leuk verslag, mooie foto`s. Eindelijk eens een Clio16v onder de loep. Ik ga dit topic maar in mijn favorietenlijstje zetten, je weet maar nooit...
wat voor spruitstuk ga je gebruiken, is die op de foto van een williams?
Succes veder
wat voor spruitstuk ga je gebruiken, is die op de foto van een williams?
Succes veder

-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Het spruitstuk op de foto is inderdaad van een williams .
Als ik volgende week verder ga dan zal ik ook weer wat foto's maken .
Als ik volgende week verder ga dan zal ik ook weer wat foto's maken .

-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Ik heb een motorsteun LV van een R5 GTE , moet alleen ff passen of dit gaat .
Of weet jij dat ?
Of weet jij dat ?
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
De achterste motorsteun had ik al dicht gekit , zodat ie wat stugger is .
Dat weet ik niet maar de extra baksteun (ook wel cupsteun genoemd) kost bij de dealer iets van 35 euro, door de extra steun schakelt hij veel strakker en heb je ook niet het verhaal dat hij soms uit de versnellingen schiet.Marcel (mlg) schreef:Ik heb een motorsteun LV van een R5 GTE , moet alleen ff passen of dit gaat .
Of weet jij dat ?
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Waar zit deze bak steun dan aan vast ? Tussen subframe en bak ?
Ik werk zelf ook bij een dealer , maar ik ken deze cupsteun niet .
Ik werk zelf ook bij een dealer , maar ik ken deze cupsteun niet .
RO,RO 16v schreef:Dat weet ik niet maar de extra baksteun (ook wel cupsteun genoemd) kost bij de dealer iets van 35 euro, door de extra steun schakelt hij veel strakker en heb je ook niet het verhaal dat hij soms uit de versnellingen schiet.Marcel (mlg) schreef:Ik heb een motorsteun LV van een R5 GTE , moet alleen ff passen of dit gaat .
Of weet jij dat ?
Geldt dit ook voor een Williams?
Als ik het goed had zat ie aan het subframe vast ergens op het forum staat er een bestelnummer van, vraag het anders eens aan Menno.Marcel (mlg) schreef:Waar zit deze bak steun dan aan vast ? Tussen subframe en bak ?
Ik werk zelf ook bij een dealer , maar ik ken deze cupsteun niet .
@JW dit geld ook voor de Willams eigenlijk voor alle snelle Renaults, die van de Willams was dacht ik alleen iets duurder.
Die extra steun is van een 19 16v, deze wordt op het subframe gemonteerd maar is alleen goed te doen als alles eruit ligt want de leiding van stuurbekr ligt nl in de weg. Beter koop je gewoon de achterste/ onderste cupsteun en heb je soortgelijk resultaat.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Ik heb wat gevonden dit zijn de standaard steunen die sterker zijn .
Hieronder staat dat berichtje .
< quote >
Menno
Back to top Posted: 04 Nov 2002 19:48
--------------------------------------------------------------------------------
rechtsboven: 60 01 025 125
bak middenachter 60 01 025 126
bak links 60 01 025 123
die middelste kost E100,- bruto ex.
de anderen worden niet meer genoemd, misschien niet meer leverbaar bij de dealer.
_________________
There is no such thing as a free cookie
< quote >

Hieronder staat dat berichtje .
< quote >
Menno
Back to top Posted: 04 Nov 2002 19:48
--------------------------------------------------------------------------------
rechtsboven: 60 01 025 125
bak middenachter 60 01 025 126
bak links 60 01 025 123
die middelste kost E100,- bruto ex.
de anderen worden niet meer genoemd, misschien niet meer leverbaar bij de dealer.
_________________
There is no such thing as a free cookie
< quote >
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Bestelnr`s beginnend met 60 zijn van renault sport dacht ik, dit zijn dan cup-motorsteunen. Ik schrijf die nr`s eens op, heb er binnenkort ook 1 nodig, die van de bak.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ik wil die versnellingsbak niet van binnen zien
Maar je pakt het aan zoals het hoort:
Grondig........
Eventueel zou ik ook nog de waterpomp controleren en de distributieriem vervangen:
Scheelt een hoop, kost een beetje.


Maar je pakt het aan zoals het hoort:
Grondig........
Eventueel zou ik ook nog de waterpomp controleren en de distributieriem vervangen:
Scheelt een hoop, kost een beetje.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
De distributie riem heb ik eind vorig jaar al vervangen .Toen was de waterpomp ook nog goed .
Zal hem nu nog wel een keer controleren .
Het restant olie dat in de bak zat was heel donker grijs ipv helder . Mischien dat ik de bak nog ff uit elkaar haal op te kijken .
Zal hem nu nog wel een keer controleren .
Het restant olie dat in de bak zat was heel donker grijs ipv helder . Mischien dat ik de bak nog ff uit elkaar haal op te kijken .
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Als je een ruilbak van Renault hebt (en dat heb je denk ik ?) wil Renault die bak IN ELKAAR terug (geloof ik, vraag het aan het Magazino-mannetje
). Dan zou ik je de moeite besparen om m uit elkaar te halen en dan weer in elkaar te zetten.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Heb vandaag ff de prijzen opgezocht van de Cup motor steunen .
Rechts boven - 386,31 euro incl btw
Midden - 120,64 euro incl btw
Link - 50,30 euro incl btw
Vooral de eerst vind ik best wel duur .
Mischien iets voor later , ben nu al genoeg geld kwijt
.
Rechts boven - 386,31 euro incl btw
Midden - 120,64 euro incl btw
Link - 50,30 euro incl btw
Vooral de eerst vind ik best wel duur .
Mischien iets voor later , ben nu al genoeg geld kwijt

-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Gisteren had ik nog wat tijd over dus heb ik nog een paar kleine dingentjes gedaan .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl18.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl19.jpg[/img]
Eerst heb ik de motorruimte schoon gemaakt en beschadigingen weg gewerkt . (Deze fotos zijn wat wazig 8( , )
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl20.jpg[/img]
Nu ben ik nog bezig wat onderdelen schoon te maken en op te knappen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl21.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl22.jpg[/img]
Het oude spruitstuk heb ik er af gehaald .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl23.jpg[/img]
Zoek de verschillen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl24.jpg[/img]
Daarna heb ik het onderblok schoon gemaakt en het spruitstuk erop geschroefd .
Later meer ......................
Marcel
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl18.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl19.jpg[/img]
Eerst heb ik de motorruimte schoon gemaakt en beschadigingen weg gewerkt . (Deze fotos zijn wat wazig 8( , )
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl20.jpg[/img]
Nu ben ik nog bezig wat onderdelen schoon te maken en op te knappen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl21.jpg[/img]
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl22.jpg[/img]
Het oude spruitstuk heb ik er af gehaald .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl23.jpg[/img]
Zoek de verschillen .

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl24.jpg[/img]
Daarna heb ik het onderblok schoon gemaakt en het spruitstuk erop geschroefd .
Later meer ......................
Marcel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dat ziet er allemaal gelikt uit zeg.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Het ziet er wat mooier uit vind ik , met sommige spruitstukken klink het iets anders . Of het zo is met deze ?????? We horen het wel .oxje schreef:Wat is nou het voordeel van zo'n williams spruitstuk?
Een nieuwe bak kost 1000 Euro Excl Btw .
en hoe veranderde het vermogensverloop?RO 16v schreef:Als je mazel hebt 1 pk, ik heb het ook al geprobeerd en het doet niks, je kan beter een spruitstuk van Devil nemen.oxje schreef:Wat is nou het voordeel van zo'n williams spruitstuk?
Een van de redenen dat dit spruitstuk op de williams zit is ook het lagere gewicht tov een gegoten spruitstuk. Dat vertelt in ieder geval de renault introductie map voor de williams.
rev it like a rental
De pk's en koppel kwamen er +/- 50 toeren eerder in, dat is dus te verwaarlozen volgens mij, vanaf 5200 tpm kreeg ik er 1 hele pk erbij dat voel je dus niet.Menno schreef:en hoe veranderde het vermogensverloop?RO 16v schreef:Als je mazel hebt 1 pk, ik heb het ook al geprobeerd en het doet niks, je kan beter een spruitstuk van Devil nemen.oxje schreef:Wat is nou het voordeel van zo'n williams spruitstuk?
Een van de redenen dat dit spruitstuk op de williams zit is ook het lagere gewicht tov een gegoten spruitstuk. Dat vertelt in ieder geval de renault introductie map voor de williams.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl25.jpg[/img]
Wat losse onderdelen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl26.jpg[/img]
De kabelboom weer netjes ingetaped , hitteschild v/d startmotor gemonteerd .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl27.jpg[/img]
Extra motorsteun op de bak links voor gemonteerd .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl28.jpg[/img]
De motor er weer in takelen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl29.jpg[/img]
De motor zit er weer in ,het is ff wat geklooi om hem er netjes in te krijgen .
Het ging niet allemaal even makkelijk (zie volgende foto )
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl35.jpg[/img]
Een van de takelogen is van staal , deze helaas niet
.
Het blok hing ongeveer 5 cm boven het punt waar hij moest zijn , gelukkig
is hij niet zo ver gevallen , dus geen schade .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl30.jpg[/img]
De radiateur er weer in ,en het voorfrontje er weer op.
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl31.jpg[/img]
Toen heb ik de uitlaat er weer onder gehangen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl32.jpg[/img]
Het hitteschild erop , de veerpoot brug en de kapjes op de motor .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl33.jpg[/img]
De motorkap en de wieltjes er weer op . Olie en koelvloeistof erin gedaan.
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl34.jpg[/img]
Op de wieltjes gezet ,en nu even een proefrit maken . Hij rijdt en
Schakelt weer perfect
. Nu nog wat kleine dingen afwerken .
Tot ziens .
Marcel
Wat losse onderdelen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl26.jpg[/img]
De kabelboom weer netjes ingetaped , hitteschild v/d startmotor gemonteerd .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl27.jpg[/img]
Extra motorsteun op de bak links voor gemonteerd .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl28.jpg[/img]
De motor er weer in takelen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl29.jpg[/img]
De motor zit er weer in ,het is ff wat geklooi om hem er netjes in te krijgen .
Het ging niet allemaal even makkelijk (zie volgende foto )
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl35.jpg[/img]
Een van de takelogen is van staal , deze helaas niet

Het blok hing ongeveer 5 cm boven het punt waar hij moest zijn , gelukkig
is hij niet zo ver gevallen , dus geen schade .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl30.jpg[/img]
De radiateur er weer in ,en het voorfrontje er weer op.
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl31.jpg[/img]
Toen heb ik de uitlaat er weer onder gehangen .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl32.jpg[/img]
Het hitteschild erop , de veerpoot brug en de kapjes op de motor .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl33.jpg[/img]
De motorkap en de wieltjes er weer op . Olie en koelvloeistof erin gedaan.
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/cl34.jpg[/img]
Op de wieltjes gezet ,en nu even een proefrit maken . Hij rijdt en
Schakelt weer perfect

Tot ziens .
Marcel
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ziet er weer mooi uit Marcel!
Alleen raar dat het takeloog eraf brak?!
Alleen raar dat het takeloog eraf brak?!

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ziet er goed uit man lijkt muh wel veel werk allemaal maar het resultaat zal er dan ook wel zijn dacht ik zo


