Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

De notulen van de eerste RTC vergaderingen staan online.

Je kunt ze hier bekijken: <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.nl/notulen_1.php" TARGET="_blank">www.renault-tuning.nl/notulen_1.php</A><!-- BBCode End -->
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Bas
Bestuurslid

.
Tijn
Contacteer:

zulke essentiele informatie dit topic, en niemand reageert nog...

Internet is het belangrijkste middel voor de communicatie van de club en toch, als ik zo de notulen lees en de andere topics volg (zoals iedere dag) heb ik het gevoel dat ik iets mis.

ik lees over voordelen om een club te zijn, dat daar kosten aan verbonden zijn , allemaal logische verhalen.

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal voor officiele cluberkenning ben, voordat mijn verhaal negatief opgevat wordt, het is alleen critisch.

maar : ...

Ik lees in de notulen geen plannen, anders dan er al georganiseerd werden....

wat doen we nu ongeorganiseerd en (hollander) gratis al niet allemaal?
zoals turbo_arie bijvoorbeeld al zei in een ander topic: een BBQ wordt geregeld, iedereen betaalt zijn deel... dat is bij een club nog steeds zo, ga maar eens naar een camping evenement met BBQ, er blijft dan gewoon sprake van inschrijfgelden e.d.

ik lees als voordelen:
Als voordeel weegt vooral het feit dat je als club sneller geaccepteerd zal worden door de buitenwereld. Wanneer de buitenwereld accepteert dat RTC een club is, zullen bedrijven eerder korting geven, je zou eerder een circuitdag kunnen regelen, een standplaats op Speed 2002…etc Bovendien is het wellicht mogelijk bij bepaalde bedrijven een clubkorting te regelen op bepaalde onderdelen.
Bedrijven geven een procentje of 10 korting aan clubs t.o.v. hun normale prijs.
Velen zijn lid van CRS en krijgen dus al korting bij die bedrijven, verders geeft improve bijvoorbeeld gewoon geen korting omdat hij veels te goedkoop is om mee te beginnen.

Circuitdagen leken niet zo interessant laatst toen ik er eentje wilde gaan organiseren.... ik kwam geloof ik aan 8 man van RTC ofzo...

Speed mocht je zonder KvK toch ook op Chris?

Wat wil ik hiermee zeggen? Geen RTC?

Wat ik wil zeggen is dat ik de originele creatieve plannen even heb gemist die deze club gaan laten uitstijgen naar een ongekend niveau wat er geheid inzit en vooral onderscheidend van andere clubs (en ik ben al lid van diverse andere renault-clubs hoor)

en ik wil ze hier graag gaan horen.

en dan doe ik vollop mee.
Laatst gewijzigd door Tijn op do 5 jul 2001 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Pieter
Contacteer:

Dit zijn allemaalvrij logische verhalen van je.

Je mist alleen 1 ding: Moet je nu eens kijken wat wij allemaal als club al gratis kunnen doen?????

Gratis lijkt me niet het goede woord.

Voor elke meeting rijdt de organisatie liters benzine op. Voor de website worden er zoveel kosten al gemaakt. Voor de inhoud van de site worden al diverse kosten gemaakt.

Op een gegeven moment moeten dat soort kosten gedeeld worden en moet er gewoon structuur in de club komen want het einde is op dit moment echt zoek aan het raken. Niet voor jullie, maar wel voor de mensen die met de website bezig zijn en voor de mensen die dingen proberen te organiseren.

Die kortingen en acceptatie is 1 punt, maar structuur is ook belangrijk. Nogmaals, het punt is gemaakt, er komt een club, de meesten zijn het ermee eens en zo gaat het worden geregeld. Ik hoop dat mensen nog steeds net zo enthousiast blijven als voor de vergadering en gewoon lid worden
Pieter
Contacteer:

en we staan altijd open voor originele creatieve plannen...

Maar eerst moet er een fatsoenlijke basis zijn.
Anonymous

Dit ziet er prima uit heren.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Zeker netjes dat het nu overzichtelijk op de site staat.

Tijn op Speed kun je alleen komen als je een officiële club bent.

Bij Vive La France is dit niet zo.
Arjen

Hoi,

het valt me tegen dat er zo fel wordt gereageert als iemand, die inderdaad al vaker gevoerde, discussie aangaat.

Waarom ga ik deze discussie aan ?
- omdat ik nog steeds het idee heb dat men in een OVERenthousiaste bui een club op wil richten. Maar ik ben niet bij die meetings geweest, dus ik kan het best fout hebben.
- ik nog steeds geen voordelen zie van een club. Kortingen zijn overal zo ook wel te krijgen als je een beetje oplet. Circuits afhuren; daar heb je in pricipe geen club voor nodig.
- een meeting hoeft geen geld te kosten. Voor zover ik weet heeft de Noord meeting niemand geld gekost en het was er toch echt super.
- ik het veel op een copy van de CRS vindt lijken. Maar ik geef toe: ik heb nou ook niet meteen van die originele ideeen.

Maar ik wel natuurlijk best bijdragen aan de hoge kosten. Ik wist wel dat die hoog waren, maar ik had niet begrepen dat ze zo hoog zouden wezen. Dus wat dat betreft is een "club" helemaal geen slecht idee, al was het maar om Bas in het weekend toch nog zijn biertje te laten drinken in plaats van krom te moeten liggen om de site te bekostigen.

Nou niet meteen allemaal reageren als gebeten honden please........
-----------------
- Renault 19 16v and 11 turbo owner -
Laatst gewijzigd door Arjen op vr 6 jul 2001 7:27, 1 keer totaal gewijzigd.
marco

hallo mensen , ten eerste GROSSIE de organisatie is niet de enige die liters benzine verrijdt wat dacht je van mij en pat dan "duh"
ten tweede bas begrijp mij niet verkeerd hierover maar als jouw site niet zo had gelopen zo als tie nu doet had je ook alleen voor de kosten gestaan en had je die ook niet kunnen verhalen ,ten derde zoals hier al eerder wordt gezegt korting krijg je al als je van crs lid bent ongeveer 10% dus daar hoeft het ook niet voor ,jongens ik zie dit de verkeerde richting uit gaan ,en zijn geen keiharde feiten waar jullie mee komen maar allemaal bloa bla bla waar we het al eerder over hebben gehad en waar het toen ook al niet veel mensen mee eens waren ,we moeten wel gaan denken in het geheel van iedereen die hier komt en niet dat een paar mensen hun eigen wil gaan doordrijven ,wat nu dus is aan het gebeuren ,alles wat jullie geven als reden voor een club tja wat moet ik ervan zeggen het overtuigt me niet , begrijp me niet verkeerd een club is klasse echt waar ,maar waarom niet zoals we het gedaan hebben vanaf het begin,dat was perfekt, en als bas dan zegt jongens een kleine bijdrage om de site lopende te houden dan zeg ik oke geen probleem, want op dat gebied heb ik veel respekt voor bas voor wat hij heeft opgezet en wat hij ermee heeft berijkt,is gewoon klasse,maar laten we dat nu ook zo houden , ik vond het spontane veel leuker , nu komt het er weer op neer dat ik verplichtingen ga krijgen naar de club toe , dat zeggen jullie zelf,ik blijf bij het gewoon houden zoals het was en ja officieel of niet wat maakt dat nou uit moeten wij ons bewijzen dan ???????????? ik vindt van niet
groetjes marco
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Marco, ga jij dan stad en land af reizen om de nieuwsbrief te maken in je vrije tijd en ook de foto's betalen die gemaakt worden om in deze nieuwsbrief te zetten wat grossie nu doet?

Ik heb gewoon geen zin in deze discussie, wij (het bestuur) vonden dat het een goed plan was om een club op te richten.

Maar grossie de notulen mooi werk goed gedaan.
marco

ooooo nu snap ik het , dus ik moet jullie benzine betalen , jullie foto rolletjes ,ik dacht dat jullie dat vrijwillig hadden aangeboden tino,jullie sprongen toch als eerste de ring in en zeiden van wij doen dat wel en nu moet ik en de rest natuurlijk daarvoor gaan betalen ,nou sorry hoor maar dat vind ik echt van de dolle
groetjes marco
Tino
Erelid - RvT

On 2001-07-06 09:31, marco wrote:
ooooo nu snap ik het , dus ik moet jullie benzine betalen , jullie foto rolletjes
Shit mislukt je hebt me door :smile:

Het gaat niet alleen om foto rolletjes, maar probeer jij maar als alleen staand gt turbo persoon korting te krijgen in deze al bizar dure hobby bij tunings bedrijfjes. Dat lukt niet maar als club lukt dat wel omdat deze bedrijfjes grotere afname ziet.

Maar he je bent niet verplicht om lid te worden toch. Als jij het er niet mee eens ben dan effe goeie vrienden toch?
Tijn
Contacteer:

On 2001-07-06 00:45, Chris wrote:
Tijn op Speed kun je alleen komen als je een officiële club bent.

Bij Vive La France is dit niet zo.
sorry, ik bedoelde eigenlijk Vive la France ja, Speed heb je wel gelijk in, gezien het late uur haalde ik even wat zaken door elkaar.

Het is logisch dat er betaald moet worden voor kosten gemaakt om een club in stand te houden , het is logisch dat daar ook een stukje vergoeding voor reiskosten bij komt (geen 100%, blijft verenigingswerk...) en ook de site van de club zal betaald moeten worden, hoewel ik met de door bas opgegeven kosten geloof ik een heel nest websites zou kunnen onderhouden, maar dat is een ander verhaal.

Het enige wat ik wilde aanzwengelen is dat je om je te onderscheiden van bijvoorbeeld CRS meer moet doen dan zeggen dat je anders bent.

Ik heb horen zeggen dat het niet uitmaakt of het start met 20 of 50 man, maar voor clubkorting moet je ook een stoer verhaal hebben over het ledenaantal om het interessant te maken voor bedrijven om korting te geven, datzelfde geldt trouwens voor clubverzekering.
Dus moet je leden trekken. Met een stoer en interessant verhaal en vernieuwende plannen.

Die discussie wilde ik hier beginnen, niet zoals iedereen denkt kennelijk, of er wel of geen club moet komen.

Ik hoop dat daar nog ruimte voor is.
Tino
Erelid - RvT

Tijn wij onderscheiden ons zowiezo al van de crs want :

Wij besteden aandacht aan elke renault met veel intresse (de wat minder bizarre auto's binnen de crs worden niet gehonoreerd).

Wij houden rekening met onze leden en organiseren meetings op centraal gelegen plaatsen.

Als wij iets organiseren zorgen wij er ook voor dat het bestuur aanwezig is. (niet zoals in rucphen dat er maar 1 persoon is).
Anonymous

Discussie is eigenlijk nutteloos, wel/niet/wel/niet. even wat verduidelijking.

Ten eerste word er nog niet gereageerd op dit topic omdat veel "Die-Hards" geloven in het oprichten van deze club. Die groep weet dat het starten van zoiets veel voeten in aarde heeft en dat wij ook nog niet alle antwoorden hebben.

Ten tweede : De boventoon in deze discussie wordt gevoerd door mensen die nog nooit op een meeting zijn geweest( behalve marco und Pat natuurlijk, onze zuidelijke companen)ik denk dat als je een x bij zo'n dag aanwezig bent veel meer kan meepraten over de sfeer en het enthousiasme dat er aanwezig is.

Ten derde : Natuurlijk moet er nog gepraat worden over de invulling en besteding van de clubkas. We zijn hier ook druk mee bezig m.b.t verzekeringen en bijvoorbeeld de notaris. En het voorbeeld van de fotorolletjes en de benzinevergoeding is misschien een wat moeilijk voorbeeld.

Ten vierde : Ja het blijft vrijwilligerwerk maar om nou Bas zo'n Fl. 5000,- per jaar te laten betalen aan zijn internet / domein / server rekeningen vind ik een beetje te gek. Daar is best een tegemoetkoming voor te verzinnen.

Ten vijfde : Het is al vaker gezegd maar in NederlandClubland een beetje naam te hebben zou je toch echt officeel moeten worden voordat je ook maar een beetje serieus wordt genomen. Vooral het verschijnen op Viva La France en SPEED zal meer vruchten afwerpen als men officeel is.

Ten zesde : Om nog jarenlang meetings te kunnen organiseren zal er toch een vorm van bestuur moeten komen. Ja kan het niet maken om elk jaar Tino en Co (geintje) 23 halve koeien te laten slachten en invriezen om ff voor z'n maten een BBQ te organiseren. En aan het einde zeggen, dank jewel het was gezellig en mazzel. Als je alle taken die nu door verschillende mensen worden uitgevoerd kan bundelen kan er volgens mij veel effectiever worden gewerkt.

Ten zevende : Geloof me, de RTC wil in geen geval worden vergeleken met de CRS. Noem enkele overeenkomsten, ik weet ze niet(ja Renault, duh).

Ten achtste (het houd nie op)
Improve-Tuning is niet de enige leverancier van toffe spullen voor onze auto's. We willen geen GT Turbo club worden. Ook voor andere renaults moet een aantrekkelijke range aan bedrijven met korting zijn. En die zijn er genoeg.

Ten negende
Het bedrag aan contributie staat nog helemaal niet vast. Dit heeft alles te maken met de vaste kosten die er aan de club zitten en het potentiel (oee, zware taal)wat er in de club zit.

En ten Tiende ( nou hou ik op hoor)

De RTC wordt een actieve club met actieve leden die paal en perk zal stellen aan aanwezigheid en gebondenheid bij de club, we zitten dus niet te wachten op 400 leden. jemig moet je bij de nieuwjaarsreceptie iedereen een hand geven, pfoe.

Dus waarom nog de wel/niet discussie voeren
probeer gewoon je ideen te geven over de invulling van de club.

En als je geen zin heb om lid te worden, is mij best. de CRS zit vast nog wel te wachten op een 2057 en 2058 lid :smile:
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 6 jul 2001 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Contacteer:

Tack, ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen en dat dat zo online ook even niet gaat lukken. Ik hoop dat ik je bij de volgende meeting die ik kan wel tegenkom en wie weet kunnen we dan eens wat ontspannen van gedachten wissellen.

Ik neem aan dat er gezien de oprichting van de club nog best wat werk te verzetten valt binnenkort en ik neem niet aan dat het bestuur dat in zijn eentje op wil gaan knappen, dus laat het maar weten.

"Helaas" is er een rally a.s. zondag anders hadden we elkaar op de BBQ kunnen spreken.

Tijn (CRS lid 2036)

p.s. (mag ik lidnummer 644 bij de RTC?) :wink:
Laatst gewijzigd door Tijn op vr 6 jul 2001 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

OK, ff relax dan :smile:. Maar wilde er toch ff wat over zeggen.

Tot de volgende meeting dan maar,

Hahaha CRS 2043, snap je wat ik bedoel? denk t wel he. Zal m'n post aanpassen.:smile:

ff goeie vrienden he, RTC ~Respect is everything~ , maar dat wissieal.
Arjen

Hoi,

Ik heb het gevoel dat nu gaat gebeuren wat de Peugeot en VW jongens nog niet gelukt is. Oftewel: welles / nietes en gebrek aan 'respect'.
Er wordt gezegd dat de discussie wordt gevoerd door mensen die nog nooit op een meeting geweest zijn. Er is al 1 algemene meeting (Nijmegen) geweest. Door een kapotte auto kon ik helaas niet komen. Wel ben ik op de regiomeeting "noord" geweest. Hiervoor heeft, voor zover ik weet, niemand kosten hoeven te maken.

Ik ben gaarne bereid te betalen om de perfecte site in stand te houden. Ook wil ik best betalen voor een club. Geen enkel probleem. Maar er moet wel een reden zijn om een club op te richten. Het eventueel neer kunnen zetten van de auto op Speed valt daar toch niet onder ?

Tevens zijn er inderdaad kosten gemaakt, foto's enzo, maar die mensen hebben dat vaak spontaan aangeboden toch ?

Nou, ik houdt ermee op. Ik heb het gevoel dat er opeens geen enkele ruimte voor "kritiek/discussie" meer is. Jammer, maar helaas.

Dit soort discussie is naar mijn weten ook gevoerd op de Renault 21 turbo site. Voor zover ik weet hebben die ervoor gekozen om een deel van de site alleen toegankelijk te maken voor "betalende bezoekers". Dit spreekt mij veel meer aan. Dan krijgt Bas, in mijn ogen terecht, een groot deel van zijn kosten vergoed.

Tot zover dit bericht. Ik hoop niet dat jullie je aangevallen voelen, want dat is niet mijn bedoeling.

Later
Menno

Dat over die 21turbo site klopt. Sinds ze een officieele club zijn, is een deel van de site afgeschermd. Sindsdien hebben ze ook nauwelijks meer traffic, en weinig actie in 't forum.

De club is, net als hier begonnen uit een groot enthousiasme. Ze zijn nu ongeveer een jaar bezig, de voorzitter en de penningmeester zijn er mee gekapt, en de club is bijna dood.

Dit is precies de reden dat ik niet zo voor een club ben: 't zorgt voor erg veel werk, terwijl de kans op gezeik enorm toe neemt.
Ik kan dat in de notulen niet terug vinden (ok, had ik zelf maar moeten gaan), maar hoe serieus is nagegaan of 't oprichten van de club 't begin van 't einde wordt? (binnen een week na de vergadering al meer gezeik op de site dan alles bij elkaar in z'n hele bestaan, bijvoorbeeld)

't enige serieuse voordeel is dat veel mensen 't leuk vinden om bij een club te horen (inc. stickers e.d.) Juist dat is iets wat mij absoluut niet aanspreekt, maar dat is persoonlijk, en doet niet ter zake.

Mensen die de CRS geschiedenis kennen, weten dat deze ook meerdere malen vrijwel geploft is. Redenen zijn: verschillende belangen van de mensen, en de vrijwillige verplichting die je op je neemt om heeeeeeel veeeeeeeel werk te doen.

Zelfs de Renault4 club waar ik lid van ben kampt geregeld met dit probleem. Ik hoop dat dit dingen zijn die allemaal serieus zijn overwogen, want ik zou 't zonde vinden als dit gave forum/club gebeuren over een half jaarje dood is.
rev it like a rental
Pieter
Contacteer:

mensen, dit valt mij allemaal een beetje tegen. Eerst houden we hier discussies over de voors en tegens van de club. We beslissen bijna unaniem om officieel te gaan en dan begint dit gezeik.

Zeik nou niet over dat fotorolletje want daar gaat het echt niet om. het gaat erom dat we een club proberen op te richten en daar verschrikkelijk veel tijd en moeite in steken (allemaal in overleg op deze site en iedereen was het ermee eens). Als er dan kosten gemaakt worden, dan vind ik het terecht dat iedereen daar zijn steentje aan bijdraagt.

Ja, ik heb spontaan aangeboden die nieuwsbrief te doen en ik ben bereid daar vrijwillig veel tijd in te steken. Maar ik vind het logisch dat de kosten die daarbij gemaakt worden gewoon gedeeld worden. Jullie zitten thuis op je luie gat die nieuwsbrief te lezen, zijn er allemaal enthousiast over en vervolgens gaan er hier een paar gozers zitten te klagen dat ze hun steentje bij moeten dragen.

Ik kan er echt niet tegen dat er nu een aantal mensen thuis vanuit hun luie stoel zoveel commentaar zitten te geven terwijl ze al maanden aan het profiteren zijn van wat de andere mensen voor moeite doen voor de club. dat vind ik pas kort door de bocht denken en respectloos.

En wat is dat voor bullshit dat een paar mensen hun zin willen gaan doordrijven Marco??? We hebben hier alemaal discussies ovr gehad en getwijfeld. na Speed is er weer een discussie gestart en toen was eigenlijk iedereen het erover eens. Wat een bullshit.

En Marco, ja, jij en Pat moeten ver reizen en nogmaals, tof, maar iedereen moet reizen. dat hoort niet bij de kosten van het organiseren van een meeting.

Wat ik genoemd heb zijn slechts voorbeelden van kosten waar we nu al tegenaan zijn gelopen en nu zijn we nog geeneens een club. dadelijk komen er waarschijnlijk onverwachts nog veel meer kosten op ons af. Als het jullie niet uitmaakt om een bijdrage te leveren hieraan, wat lopen jullie dan in godsnaam te zeiken.

Oh, en een copie van de CRS?? Wat is dat nou voor bullshit. Bij ons gaat het juist om de boodschap die we uitdragen naar onze leden. Daar zit het grote verschil.

Als het zo moet dan hoeft het van mij echt niet hoor. We zullen het er zondag over hebben, maar dit valt me echt tegen.

"En grossie wat voel je je toch aangevallen, doe relaxed", die bullshit hoef ik ook niet te horen, want ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat er 1 keer over een kleine contributie gepraat wordt en dat dan meteen iedereen zo vijandig tegenover een club staat. Zeker omdat er zoveel mensen zo hun best voor doen om het te laten slagen.

En Menno, wat jij zegt over dat gezeik, dat vind ik wel kloppen. Een week na de vergadering is de sfeer er niet beter op geworden. Daar moeten we inderdaad mee oppassen en nee, dat hbben we niet serieus in onze overweging meegenomen. Wij dachten namelijk dat we allemaal wat de club betreft eensgezind waren.
Laatst gewijzigd door Pieter op vr 6 jul 2001 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator

Tja wat zal ik zeggen? Notulen zien er netjes uit ja :smile:. En als je een club niet ziet zitten (reden maakt niet uit geld,tijd,enz.) dan word je toch geen lid? Of zie ik dit verkeerd? Er word je niks verplicht om lid te worden of zoiets. Dus laten we gewoon lekker doorgaan hoe het begonnen is en niet teveel problemen maken.

Met vriendelijke groet Roy Steenland
5 GT Turbo '88 GT5
marco

grossie over dat unaniem weet ik niks ik ben nergens bij geweest dat is iets wat jullie hebben beslist op jullie zogenaamde vergadering waar ik en pat en nog anderen niet bij zijn geweest, en ook toen wij een tijd geleden die discussie hadden over het wel en niet een echte club hebben pat en ik en nog andere mensen gezegt nou van ons hoeft het niet maar als jullie dat zo graag willen ,en nee ik ben niet respecktloos en ik zeg geen bullschit,ik vindt alleen als iemand zich vrijwillig aanbied moet tie ook niet gaan zeuren over kosten want daar heb ik jullie voor gewaarschuwd, zo van let op jongens heel veel vrije tijd en de rest die eromheen hangt,en nu komt puntje bij paaltje en dan willen jullie het gaan verhalen op de rest van de members hiero,en als we daar dan iets van zeggen dan lullen we weer uit onze nek, nou mooi niet dus ik wil rustig betalen voor de site ,want nogmaals lots off respeckt voor bas die dit heeft weten op te zetten maar over de rest ben ik het echt niet eens ,ik kan mij toch niet vrijwillig aanbieden bij iemand en daarna dan geld ervoor gaan vragen ,maare ik draaf alweer door, en het zal toch wel weer verkeerdt vallen,ik zeg alleen maar mijn mening,en meer niet ,maar net zoals al is gezegt hier valt eigenlijk toch niet meer over te discusieren want het is al beslist"door anderen" groetjes marco
Pieter
Contacteer:

je vrijwillig aanbieden om iets te doen voor een club betekent niet dat je je in de kosten wilt werken voor de club. Vrijwillig betekent kosteloos moeite doen. Dit wil alleen niet zeggen dat het veel geld moet gaan kosten.

denk je dat vrijwilligers in derdewereldlanden zelf hun vliegreis moeten betalen...NOT!!!!!

Dit is veel minder extreem, maar wel hetzelfde principe.

Zijn jullie het er niet mee eens, dan wordt je maar geen lid.
Menno

Tuurlijk moeten kosten gezamelijk betaald worden, lijkt me geen punt van discussie. Dat zo'n site geld kost lijkt me ook duidelijk, moeten we gewoon met z'n allen lappen.

Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is wat wel mijn 'bezwaren' zijn?
voorbeeld:
Ik merk dat Grossie nu al min of meer ge-irriteerd is door de tegenspraak, realiseer je dat dat alleen maar erger wordt, als je er echt serieus in zit.

Zeker als mensen betaald hebben voor een club, hebben ze al gauw 't idee daar rechten aan te mogen ontlenen. De ondernemende mensen hebben zich dan wel vrijwillig aangemeld, maar zijn op zo'n moment wel min of meer "verplicht" om die taak uit te voeren. Of je dat op kan brengen, ook als je er eigenlijk absoluut geen tijd voor hebt, is een beslissing die je voor jezelf, eerlijk moet maken.

Dit zijn echter wel punten waar 't spaak op zou kunnen lopen, en als je maar genoeg van zulke dingen hebt, kan de hele club/site hier aan sterven.

Als iemand mij kan verzekeren dat over zulke dingen afdoende is nagedacht/gediscusieerd op de vergadering, zal ik op houden met m'n gezeik (ik zeik ook alleen maar voor een goed resultaat, honest)
rev it like a rental
Arjen

Hoi,

Ik moet zeggen dat dit de reakties zijn waar ik al bang voor was. En ook dat men blijkbaar niet tegen "kritiek" kan. Lees alle oude topics ff na. Ik heb vanaf het begin al gezegd dat het misschien wel niet zo'n goed idee was, zo'n club. Dus unaniem ?
Einde RTC ? Ik hoop van niet.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik vind het echt onwijs jammer dat het nu zo gaat.
In het begin -----> iedreen wou een club oprichten.
En Grossie heeft gelijk, het is vrijwilligers werk en daardoor hoef je zelf geen kosten te maken toch?

Als hij een nieuwsbrief schrijft met een aantal foto's erbij moet hij dan !. teneerste veel tijd in het schrijven steken, en dan de kosten van de foto' s allemaal zelf betalen?????

Overal betaal je toch contributie?????

En als het nou om honderden guldens gaat dan snap ik deze discussie best, maar nu??
marco

tja ik houd maar op want ik ben nu toch een zeikerd want kritiek kunnen ze hier niet hebben ,we zien wel hoe het loopt ,einde rtc hoop het niet ,ik was zeer tevereden over de toeloop hoe die eerst ging snap dus ook niet waarom het zo niet verder kan ,groetjes de grote zeikerd marc

<b>
MOD
</b>nou dat grote zeikerd valt wel mee, maar ik ga onderaan nog even een reactie geven, lees hem even aub<b>
</b>
Laatst gewijzigd door marco op vr 6 jul 2001 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Menno

Chris, 't gaat mij absoluut niet om de kosten, die moeten gewoon betaald worden, maar om 't voortbestaan.

Is 't misschien nog wat om een pol te houden onder de meest vaste bezoekers, of gokken jullie 't er gewoon op?
rev it like a rental
Pieter
Contacteer:

och och,

ik kan heel goed tegen kritiek, maar probeer dan wel je kritiek te onderbouwen op een fatsoenlijke manier.

De kritiek die Menno geeft is in zekere zin zeker terecht.

Wij hebben niet echt nagedacht over het feit dat juist het oprichten van een club het einde kan betekenen. Maar iedereen die op de vergadering is verschenen was eensgezind. En als iedereen op een algemene ledenvergadering vergadering voor stemt, dan gaat het door.

Tuurlijk Marco, jij en Pat konden voor een uurtje vergaderen niet helemaal uit M'tricht komen, maar om nou te zeggen dat jullie echte tegenstanders waren??? Nee, niet echt.

het is ook terecht dat jullie willen weten waar je geld blijft.

Maar wat Ploegah (=penningmeester) al aangaf: we gaan aan de leden verantwoorden waar de centen naartoe gaan. Eerst maken we een begroting, dan bepalen we de uiteindelijke contributie en dan bekijken we naderhand of er geld overblijft.
Anonymous

Sorry mensen, ik ga toch even reageren, wil me nergens mee bemoeien maar toch.
Al lange tijd kijk en lees ik natuurlijk mee op jullie site ( ik ben de vriendin van Bas en woon met hem samen )
De reaktie over als de site niet was gaan lopen had hij de kosten ook moeten maken zijn natuurlijk niet helemaal waar.
Als de site niet had gelopen, dan was hij allang weer opgezegd natuurlijk.
En wat denk je van al die uren die hij er in heeft gestoken en er nog steeds in steekt.
Jongens hij doet het allemaal voor jullie hoor!
En de meetings zijn altijd ontzettend gezellig.
Een beetje een domper, ook voor mij om dit zo te lezen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 6 jul 2001 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas
Bestuurslid

Onderstaande punten wil ik toch even naar Tijn en Marcotoe aanhalen:

Marco:
als je zo een grote club hebt en je hebt een grasveld meeting en je staat er met een autotje om de club leden te woordt te staan of wat dan ook dan moet je je schamen ,dit kan echt veel beter , en met veel bedoel ik heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeel
beter,dus nu aan ons de beurt om dat te laten blijken , laat die renault tuning club nu maar heel snel van de grond komen
en van mijn part officieel, dat heb ik het liefste zodat we crs eens een poepie laten ruiken , want kom op mensen dit kunnen wij nog beter, kijk maar naar 6 mei , dat was gewoon toppie ,allemaal eensgezind en het was gewoon leuker, maar we moeten volgens mij echt snel aan de gang want zo kan het niet , het liep er gewoon leeg , iedereen ging weg de een naar de ander , en iedereen zei ook van dit is echt schit, laten wij nou met z'n alle een coole club maken en opstarten , dan weet ik zeker dat er niemand
weg loopt en naar huis gaat
(dit komt uit het verslag van Rucphen)

1. Lijkt er op dat jij er ook achter stond om de club levensvatbaar te laten zijn. Waarom sta je er nu niet meer achter? Omdat er over geld gepraat wordt? Er is nog niet eens gezegd wat de contributie gaat zijn, en waar die aan besteed gaat worden. Ik zou zeggen, waarom wacht je daar niet even op? Het is dan toch vroeg genoeg om je ideeen daarover kenbaar te maken. Dat je in Maastricht woont hoeft geen probleem te zijn. Ik heb dat aangegeven door de meeting van 6 mei in Nijmegen te houden (ipv Utrecht ofzo), en jij hebt dat aangegeven samen met Pat door te komen. Klaar toch? Bedankt voor de complimenten verder, dat is ook wel leuk om te horen, als is er nog veel werk aan de winkel :smile:

Tijn:
Het is logisch dat er betaald moet worden voor kosten gemaakt om een club in stand te houden , het is logisch dat daar ook een stukje vergoeding voor reiskosten bij komt (geen 100%, blijft verenigingswerk...) en ook de site van de club zal betaald moeten worden, hoewel ik met de door bas opgegeven kosten geloof ik een heel nest websites zou kunnen onderhouden, maar dat is een ander verhaal.
2. Nou, voor iedereen die het horen wil:
<ul>
<li>Huur rackspace voor de server: fl 2499,- per jaar
<li>Afschrijving webserver per jaar: fl 1606,68
<li>.com domein per jaar: $ 35,-
<li>.nl domein per jaar fl 35,-
</ul>
Hier zitten dan niet de extra kosten voor eventuele reboots e.d. in, of onderhoud buiten kantooruren.

3. Ik heb nooit gezegd dat ik dat bedrag van de club wilde hebben, is het wel?

4. Mij is gevraagd <b>globaal</b> aan te geven welke kosten ik heb en dat heb ik gedaan. Nu is een tijdje terug iemand er bij in gesprongen (buitenstaander t.a.v. deze site), dus deze kosten kunnen door de helft, sowieso. Dat jij meer sites kunt hosten is geen wonder, want ik kan op deze server ook makkelijk 200 sites kwijt, mijn kosten blijven dan gelijk (hetgeen Tijn bedoelt neem ik aan), dus tarieven voor hosting kun je lekker staffelen, als je eenmaal op het break-even punt zit maakt het toch allemaal geen flikker meer uit.

5. Als ik d.m.v. Datarack.nl meer klanten zou hebben, dan zou het <i>eventuele</i> tarief voor RTC hosting omlaag gaan, ik heb nooit met deze site willen profiteren van anderen, ik dacht dat dat wel duidelijk was?

6. De kritiek die Menno aanhaalt vindt ik terecht. Dit moet ook zeker worden meegenomen v.w.b. het toekomstperspectief van de club.

7. Jammer dat er mensen al op hun achterste benen staan terwijl helemaal nog niet duidelijk is WAT er WANNEER en WAARVOOR betaald moet worden. Echt jammer.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Pieter
Contacteer:

Ik ben aan het typen en aan het typen en fuck it, ik hou ermee op.

Ik ben het gewoon totaal met Bas eens.

Als dit de sfeer is waar wij (en vooral Bas) al die moeite voor doen, dan hoeft het echt niet meer mensen. Denk toch eens na met gezond verstand voor je dingen raaskalt!!!
Laatst gewijzigd door Pieter op vr 6 jul 2001 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
marco

luitjes,hier is pat speaking.
ik heb nu ff gelezen wat er weer op de site staat en we hebben hier dus al voor gewaarschuwd,jullie lopen als gekken door elkaar te lullen,en luisteren niet meer naar wat echt speeld,we hadden afgesproken dat we het simpel zouden huoden maar in plaats daarvan zijn we net een stel gillende keukenmeiden.
het slaat werkelijk nergens meer op,er zitten gegarandeerd mensen op de site die zich stijf lachen over het geleuter het gaat konstant over hetzelfde,ik wil gewoon om de zoveel tijd elkaar zien en mekaar wat wijsmaken wat grappen en dan zie je wel weer.
dit gaat dus helemaal mis en ik hoef me niet af te laten blaffen over hetgeen wij op onze luie reet profiteren,dit is geen gepaste uitspraak en vindt ook dat je niet zomaar het recht hebt om je zo uit te laten"respect is everything"is op dit moment ff ver te zoeken.
jullie hebben het ook over unaniem,niks unaniem,jullie spreken wat onderling af,mischien had ik me ook willen aanbieden als penningmeester of wat dan ook,maar jullie hebben al een groepje gekreeerd en onder aanwezigen wat rollen verdeeld,en nu roepen jullie a,en verwachten zonder meer van ons dat wij zonder wat ook gewoon b roepen,ehhhhhhhhhhhhhhh niet dus,wij ondernemen marco en ik dus ook een hoop maar wij hoeven ons niet te bewijzen en hoeven niet bij iedere scheet te roepen van "kijk eens wat ik heb gedaan,heeft wel wat gekost moeten we wel ff delen hoor"ik snap het gezeik niet over een officiele club en dat voor een paar procenten korting,en een stand op speed,ik vond er zowiso geen ruk aan aan speed ik wil renaults zien en geen opgelaasde weet ik veel wat.
jullie gaan crs kopieren,en nu ik daar toch over heb jullie geven konstand af op crs maar ik heb dit geleuter nog nooit meegemaakt op geen enkele club,of dat een hobby club was of een ander merk auto club,ik denk dat ik me een golf ga kopen,genoeg onderdelen dus zat korting,en die clubjongens heb ik nog nooit horen zeuren,echt niet.
die doen gewoon alles uit hun eigen,enzien achteraf wel.
ik blijf erbij,ik zal nu dus wel negatief comentaar zat krijgen,maar inplaats dat de energie positief wordt benut lopen we nog altijd over hetzelfde te lullen en ik ben het nu wel een beetje moe,treffen lullen doei tot de volgende keer,of is dit zo moeilijk.en geef nu dus niet als antwoord,dan koop je toch een golf,want daar zit ik toch niet op te wachten op zulk soort opmerkingen,laat ik me gewoon nog 1 keer uitdrukken wat ik bedoel.
ik wil meetings,renaults zien ff lullen,en dan de ballen.
jullie hebben het over verplichtingen verdelen van taken en noem het maar op,maar wat me het meest stoort zijn de opmerkingen van "wij als het bestuur",ja en wat ben ik dan,jullie hebben elkaar wijsgemaakt wie jullie zijn,maar om een unaniem besluit te creeren moet iedereen weten waar het om gaat en de kans krijgen om mee te beslissen,al is het na de vergadering,en dan op het net,maar ik vindt dat jullie niet zomaar hadden moeten bsluiten wie wat is en wie wat doet,vergaderen dan de boel op het net gooien, zo van kijk is dit goed ,beslis mee voor een bepaalde datum,en loop je dan achteraf te zeiken 'dan' heb je pech,maar niet zoals nu van ben je het er niet mee eens dan doe je het toch niet of dan wordt je toch geen lid,want dit vindt ik namelijk geen teamspirit,samen en eerlijk zullen we alles beslissen en anders ben je gewoon geen club.
er zijn gewoon bepaalde dingen waar wij voor hebben gewaarschuwd,en het gebeurd nu,en nu zeggen we er wat van en nu zijn wij strakjes de zeikers,ik vindt dit absoluut onterecht,er zijn nu al mensen die niet tegen de kritiek kunnen,en simpelweg het antwoord hebben van "was hij op de meeting,zo niet wat lult hij dan,hij heeft geen recht van spreken"dit is pas boelsjit,als iemand naar mij toe een opmerking plaatst dan kijk ik wat er mee kan,niet of hij wel op de meeting is geweest.
infeite was ik in goed vertrouwen meegegaan in het begin omdat ik wel zoiets had van dit zit wel goed,maar als ik nu zie hoe dat bepaalde reacties worden afgegeven dan ben ik bang dat dit gaat escaleren als men niet oplet,je kan niet zomaar ff zeggen dat jij zoveel doet en dat een ander op zijn luie reet zit,nogmaals dit was allemaal op vrijwillige basis en dan vindt ik dit geen opmerking om te maken.
er zijn ook mensen met een gezin die niet zomaar ff kunnen weet ik veel watten,maar dan moet je niet zulk soort dingen zeggen.
ik ga nu nog ff de andere topic lezen,ik hoop dat we als volwassenen nu op elkaar reageren,groetjes pat.
Laatst gewijzigd door marco op za 7 jul 2001 1:52, 1 keer totaal gewijzigd.
bruno @af
Contacteer:

hey allemaal,

Ik moei me helemaal NIET met al die krasse taal ...

Ik vind het alleen spijtig en vrees dat het er op deze manier (club) niet beter op wordt !!!

My point of view !! :-*:-*:-*

Bruno
marco

hallo bas , wat wil je nou bewijzen met die quote,ik heb gezegt laten we een coole club starten dat kunnen wij beter en daar ben ik nog steeds van overtuigdt ,maar ik heb niet gezegt dat dat officieel moet en met alle rotzooi vandien zoals nu dus gebeurt,ik vindt dit geheel echt niet nodig ,en voel me dus ook een beetje klote over hoe er hier nu gereageert wordt "ik had het wel verwacht"
maar oke jullie doen maar ik houd me mondt wel ,ik zie wel hoe het loopt
Gesloten