Lekkage opendak!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
*Stephan_RSI*

Ik stapte net mijn auto in en reed ff in zijn achteruit en er kwam ineens een stoot water naar binnen via mijn opendak :evil:. Nou denk ik zelf dat dit door de kou komt. Nou is de vraag hoe ik dit kan oplossen? Moet ik iets ertussen proppen dat dit opvult, want er zit een opening zodat het water naar binnen stroomt??!!

Stephan
gille
Contacteer:

als het een standaard is,zitten die afvoer verstopt,is het een dat er later opgezet is kan je die reinigen en aftapen,want die heeft geen afvoer
*Stephan_RSI*

Ok bedankt ik zal het proberen. het is een standaard originele dakkie dus zal ff schoonmaken. Alvast bedankt.

Stephan
Dirk (CRX)

Welkom in de wereld van open daken... groffe ellende van auto's die wat op leeftijd zijn..

standaard problemen zijn:

- rubbers te droog (vaseline werkt perfect)
- klemmechanisme sluit niet goed meer
- montageplek begint te lekken.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Steven
Car: M536

Je kan ook het afsluitrubber even invetten met vaseline en weer even in de juiste vorm trekken. Bij mijn dakkie bleef het rubber wel eens plakken waardoor een splee ontstond waardoor ie ging lekken.

En anders een heel nieuw rubber bestellen..
Goof

WD40 of syliconenspray..... geen last meer van.
Ik zelf spuit begin van de winter de rubbers goed in, dakkie erop en niet meer aankomen tot de zomer :)
Plaats reactie