[GTT] ruitensproeier motortjes

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

Hoi hoi,

Mijn ruitensproeiers doen het niet meer en nu heb ik net even 12V van de accu erop gezet en ze doen helemaal niets. Waarschijnlijk zijn de motortjes gewoon gaar en heb ik nieuwe nodig. De vraag is nu. Zijn die motortjes van een gewone 5 hetzelfde als van de GTT?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Jep die zijn hetzelfde, of zou je echt denken dat je turbo-sproeiers hebt ;)

Kep btw nog 2 van die dingen liggen, maja de sloop is dichterbij denk ik :)
Tom
Moderator

hier bij ons op de sloop hebben ze heel weinig onderdelen voor een 5. Wat zouden die dingen eigenlijk nieuw kosten
Steven

Ze hebben toch wel meer slopen in de buurt? Kijk anders even met de gouden gids..

En nieuw? Geen flauw idee, de mijne zijn in goeie staat en de 1 voor een milkshake en de ander voor een mcchicken ;)
Tom
Moderator

tja, das geen probleem maar ik zie jou ook niet dagelijks...... :p
Riël
Über-Spammer

Steven (Fiets) schreef:Jep die zijn hetzelfde, of zou je echt denken dat je turbo-sproeiers hebt ;)
:lol::lol::lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Kay
Contacteer:

In oss zit een Renault sloperij, tenminste als die nog bestaat. Cheizoo heet die volgens mij? Ligt bij Renault dealer Hub ongeveer aan de overkant.
Tom
Moderator

Bedankt Kay, denk dat ik toch naar de sloop moet jah. Ik was toen straks in de buurt van reno en toen heb ik even gevraagd wat die dingen kosten. 40€ per stuk, en ik moet er twee hebben en dan vind ik het toch vrij veel geld voor die dingen die je bijna noooit gebruikt.

Werd overigens wel errug goed geholpen en was een hele aardige gozer (hij begon zelfs te vertellen over een turbo 2 een een clio V6........ :D )
Riël
Über-Spammer

Tom schreef: en ik moet er twee hebben en dan vind ik het toch vrij veel geld voor die dingen die je bijna noooit gebruikt........ :D )
Hallooooow, bij mij zijn die dingen dus wel heilig hé! Liefst met zoveel mogelijk poets en antivriesshit erin :)
Tom
Moderator

Ik heb ze het afgelopen jaar GEEN EEN keer gebruikt. Echt niet !!!
jpp_GTX

Tom schreef:Ik heb ze het afgelopen jaar GEEN EEN keer gebruikt. Echt niet !!!

Nou ik gebruik ze regelmatig hoor!!! Maar ja ik heb met mijn 5je dan ook 25.000km gereden opgelopen jaar. Dus dan logisch dat je ze wel eens gebruikt. Ben namelijk geen mooi-weer rijder.

Ik vind het wel prettig hoor: als je de op een nat wegdek rijdt waar ze pekel hebben gestrooid, dan zijn je ruiten in no-time wit uitgeslagen.

Maar 40euro per stuk idd vrij veel, zou overigens niet zonder kunnen!! Dan rijd ik nog liever zonder pookknop!! :lol: :lol: :D :D :lol: :lol:
Jeroen Lubking
Contacteer:

je mag ze bij mij gratis uit een sloper halen.
gaan anders toch weg.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Steven

Als je een x naar zoetermeer komt wil ik ze ook wel voor je meenemen...
Tom
Moderator

bedankt voor het aanbod jongens en als het hier om het hoekje was zou ik het meteen doen !!!! Ik kijk even hier in de buurt nog rond en dan horen jullie wel wat de uitkomst is geworden.
Tom
Moderator

nou nou, ik kon het toch niet uitstaan dat die dingen het niet deden. Heb ik net ze er nog even afgehaald (vingers zijn nog steeds bevroren) en goed schoongemaakt en de draaiende delen een beetje "gesmeerd" en nu deed de voortste het weer. Het motortje draaide perfect er kwam alleen geen vloeistof uit de nippels (mischien een beetje bevroren). Er zat nu natuuurlijk ook niet zoveel in, omdat ik het motortje eruit getrokken heb en dan loop het reservoir leeg. Die ander kreeg ik zo snel niet los en had ook geen tijd meer. Van de week als het boven nul is nog eens kijken
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom, ik kan volgende week wel ff een keer kijken hier in de buurt op een sloop wat ze kosten. krijg je ze alleen via de FNO. moet je nog we ff zeggen wat precies nu want ik snap het niet helemaal wat je nodig hebt.

Gr. Frits
Steven

Als je de kap van een 5 opentrekt heb je het schutbord met de accu erin, als je dan iets meer naar het midden gaat heb je die zwarte kap zitten om de motorkap sluiting.

Daaronder zit het ruitenwisserreservoir (je ziet een dopje door het zwarte kapje heen) Zwarte kap eraf trekken en je ziet in het reservoir 1 of 2 zwarte cilindrische motortjes zitten. Dat zijn ze, je kunt ze er gewoon uittrekken.
Tom
Moderator

ja, zo zit het ja. Bij mij zijn het er echter wel twee. Je kunt ze gewoon omhog trekken en dan komen ze vanzalf los uit het reservoir.
Riël
Über-Spammer

Wel uitkijken dat nix in je gezicht spuit!!!!!!!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wil je ze hebben of niet??
ik heb nu een goed idee waar ze zitten maar als ik ga kijken moet ik wel eerst weten of je ze moet hebben en wat ze mogen kosten.anders heeft het voor mij weinig zin om te gaan kijken.

Gr. Frits
Steven

Leve de mobiele telefoon!
Tom
Moderator

als je twee werkende tegekomt voor een mooi prijsje dan mag je ze voor me meenemen. (die prijs komt niet zo heel nauw)
Plaats reactie