Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Hallo allemaal,
ik ben op het moment de trotse bezitter van een Peugeot 205 GTI.
Maar ik heb toch ook al tijden een zwak voor een blauw/paarse R5 GTE. Wie kan mij een beetje info geven over voordelen en nadelen tussen beide?
Mocht iemand nog een GTE voor de opknap hebben dan houd ik me ook aanbevolen.

Groeten Tim
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

hoi waarom een gte en geen turbo ?
Anonymous

Ik ben een beetje huiverig voor die Turbotjes, een 'gewoon' 1.7 injectieblok lijkt me betrouwbaarder.
Maar hoezo, heb je een GTT in de verkoop?

Groeten Tim
marco

hoi tim, als je een gte zoekt moet je eens kijken op http://www.marktplaats.nl staan er zat, maare ik zou voor een gt turbo gaan , betrouwbaarheid van dat blokkie heb je allemaal zelf in handen , het 1,4 moterblokkie van de turbo is echt wel betrouwbaar hoor is een super blokkie waar je heel veel plezier mee kan beleven :lol::lol:,ligt allemaal aan de eigenaar hoelang de auto meegaat,maare kijk maar eens naar die url daar staan ook heeeeeeeeel veeeeel turbotjes te koop
groetjes marco
Anonymous

Thanks jongens.
Valt me op dat er op dit prikbord positief gereageerd word op rijders van andere merken.
Ik heb laatst gesproken met Bas (ja toch?) en die vertelde me van iemand die een topic had geplaatst op het prikbord van de PeugeotGTI-club om te kijken hoe de peugeotrijders zouden reageren.

Bij deze doe ik dus hetzelfde terug :smile:
Jullie zijn geslaagd hoor!!!

Ik kom hier nog eens vaker kijken.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Ook jullie zijn hier welkom. En natuurlijk bij de stoplicht sprintjes. :smile:
Anonymous

haha, cool

Maar dat van die opknapper is wel serieus, dus als iemand nog leuke opknappers heeft dan hou ik me aanbevolen.

Greetz Tim
Hagen
Contacteer:

Ik heb zelf ook een gte en ben daar zeer tevreden over.
Ik heb een gte gekocht, omdat ik er veel korte stukjes mee rijdt. dan is een turbotje niet zon goed idee. Met het blok heb ik ook nog nooit problemen gehad, alleen mis ik toch wel wat vermogen wat de gt tjes extra hebben. Maar het is altijd leuk als er wat meer komen met een gte.
Zelf heb ik er een Green openlucht filter opzitten en andere bougie kabels.
Ben nu nog op zoek naar wat ander "snellere aanpassingen"
ed_pret

hehe

een 205 liefhebber!! OLA!!!

ik heb zelf een r5gtt nu maar een 205gti heb ik ook gehad en dat is nog steeds me lievelings auto. :smile:

Beide auto's van mij waren/zijn in redelijke staat. OPtisch niet maar motorisch wel.

Grootste voordeel van turbo is dat ie sneller is dan de gti.(helaas >-) GTE weet ik niet.

Echte voor- of nadelen kan ik me niet bedenken. Je moet ze beide goed verlagen wil je bochten goed hard nemen. Ik vind zelf dat de wegligging van de r5gtt op snelweg minder is dan die van de 205.(uitgaande van mijn auto's)

en ja... die 205 ziet er van de voorkant zo heerlijk beestachtig uit :smile:

Maar inderdaad neem een turbo liever als opknapper.
Pieter
Contacteer:

Je kan ook een GTturbo kopen met een goede carrosserie en slechte techniek en een 1.8 van een 19 16V erin mikken. Dan heb je eigenlijk ook een GTE.
Laatst gewijzigd door Pieter op do 5 jul 2001 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Grossie?

1.7 16V?

Is 1.8 16V in een 19/Clio.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

GTE is 1.7 8 klepper.
Hagen
Contacteer:

die maar van me met die zwarte gte heeft er nu een gebouwd met een 2 liter laguna motor.
Ben benieuwd hoe dat rijdt.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Hagen, houdt hij die ook voor hem zelf?
Kleu, bwjr etc.....
Hagen
Contacteer:

Nee, die is voor een maat van hem die er een race cursus op Zandvoort mee wil doen.
Het is een parelmoer witte uit 1988. Was een gtturbo, maar nu dus met 2 liter motor.
Het spruitstuk is van een volvo 480 2 liter gt. Verder zit er een compleet zelf gebouwde uitlaat onder en een einddemper van een renault 25 v6
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Oja even ovar dat 205 verhaal :

Mijn ervaringen met de 205 GTI, ik heb er twee gehad van de zaak.

Een 1.6 en een 1.9.

Ik vind de versnellingsbak altijd "vreemd" aanvoelen. (lange slagen, raar gevoel)
En ze hebben vaak last van olievebruik, naar mijn idee is dit bij de Renault motor minder.

Verders vind ik een 205 ook mooi, maar dan wel de latere Types, dus vanaf 1991, dan heb je echt een strak wagentje.
Of natuurlijk een ouder type die wat is aangepast.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Leuk project, dat moet wel lopen inderdaad.
Ik heb in Duitsland wel meerdere malen een Clio 16V blok in een 5 gezien, da's ook wel mooi.
Hagen
Contacteer:

wilde ik eerst ook doen, maar daarmee moest ik van de RDW naar lelystad voor een technische keuring en dat werd nogal prijzig.
Ben wel benieuwd hoe die 2 liter loopt.
Plaats reactie