[GTT] Sleutel vast in contactslot..

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Troj

Help... Ik krijg mijn contactsleutel niet meer uit het slot. Hij schiet net niet in de stand van het stuurslot. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Het leek mij niet handig om hard te wrikken, als de sleuten in het slot afbreekt ben ik verder van huis :( ...
Life is too short to not enjoy :)
jeroen.k

Hmmm, vastgervroren? Lijkt me niet, maar mischien ff met slotontdooier proberen?

Als je sleutel altijd moeilijk in en uit het slot gaat kun je het ook inspuiten met van dat spul, maar ben de naam kwijt! :p
Troj

Hij lijkt me niet vastgevroren, heb er net weer 30 km mee gereden, maar daarna komt hij er nog niet uit :wink: Ik zal dadelijk eens onze werkplaats inrijden en met wat kruipolie aan de gang gaan..
da-goof
Contacteer:

als je de sleutel wel nog kunt gebruiken, zou ik gewoon het contactslot er ff in z'n geheel uit halen en mee naar binnen nemen en het daar rustig bekijken. Mocht het niet te maken zijn is in ieder geval het slot er al uit en hoef je niet te gaan boren omdat de sleutel afgebroken is of zo.
Abel
Über-Spammer

flink aan hhet stuur wrikken en rustig aan de sleutel draaien.
Roy
Moderator

Precies. Gewoon hard aan je stuur draaien en zachtjes de sleutel omdraaien.
5 GT Turbo '88 GT5
Mrtn
Car: R5GTT

DŽr zitten veertjes in je slot, de kartels van je sleutel drukken kleine busjes in, deze busjes hebben allemaal verschillende lengtes. Zodra je sleutel erin zit hebben de kartels van je sleutel deze busjes ingedrukt, als deze busjes op de juiste manier worden ingedrukt ken je t slot draaien met de sleutel. Nu wil het wel eens gebeuren dat dat zoŽn miniveertje achter het busje wordt weg/of scheefgedrukt, waardoor je je slot niet meer kan draaien. Het slot uit mekaar halen, de busjes verzamelen en op het oog van de kartels van je sleutel erweer in leggen. Het is ff pielen, vloeken en je hoofd tegen de muur rammen, maar dan doet ie het weer goed.

Tenminste, ik denk dat dit t is.
Kheb Žt zelf ook een keer gehad, maar het verhaaltje opschrijven is moeilijker dan ik dacht :)

Als dit het is, dan krijg je je sleutel erniet meer uit, dus wrikken heeft dan geen zin. Het slot demonteren wel :wink:
Mrtn = Maarten
Chrisv

Ja dit heb ik ook soms, ik weet niet of het hetzelfde is wat jij nu hebt. maar bij mij krijg ik de sleutel er soms niet uit als het stuur iets te ver naar links of rechts is gedraaid.

Als je je stuur een beetje beweegt kan ik de sleutel eruit halen.

Je zult wel een ander probleem hebben maar maybe is het hetzelfde
some people are alive only because it's illegal to kill them
Troj

Bedankt allemaal voor de tips, het zal idd wel slot demonteren worden, want hij komt er echt niet uit, heb al met kruipolie zitten pielen, hem tig keer heen en weer gehaald en ook aan mijn stuur getrokken, maar het helpt allemaal niks :(
Serge1916V

jeroen.k schreef:Hmmm, vastgervroren? Lijkt me niet, maar mischien ff met slotontdooier proberen?

Als je sleutel altijd moeilijk in en uit het slot gaat kun je het ook inspuiten met van dat spul, maar ben de naam kwijt! :p
Graffiet :wink:
jeroen.k

Serge1916V schreef:
jeroen.k schreef:Hmmm, vastgervroren? Lijkt me niet, maar mischien ff met slotontdooier proberen?

Graffiet :wink:
Die zocht ik ja :)
Troj

Kan ik idd ook nog even doen, inspuiten met grafiet, moet hij er eerst uit komen :D
Floris
Contacteer:

De oorzaak van dat probleem is vaak dat je sleutelbos te zwaar is. Het gewicht van de sleutels beschadigd je contactslot. :evil:
martin rs

das vreemd nog nooit problemen mee gehad. wat heb je trouwens allemaal aan je sleutelbos hangen? :p
Plaats reactie