[R5]Knikkende wielen bij drempels...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Super 5 Devil

Als ik met mijn R5 over een drempel rij, dan hoor ik bij het afrijden van de drempel (als de wielen de normale weg weer raken) een geluid wat lijkt alsof er iets los zit bij mijn wielen. Het klinkt een beetje als je met een kapot loszittend fietsstuur tegen een stoprand op rijdt, soort van knikken. Of misschien zijn er mensen die net zo'n Puchje hebben gereden met rotte voorvork als ik. Nou zo voelt het dus. Je hoort en voelt het bovendien ook door het stuur heen... Bij ome Reno zeiden ze dat het geen kwaad kon en dat het uitgesleten bussen waren, wat nogal eens voor schijnt te komen bij Super 5jes en 19's. Kan iemand mij helpen?
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Bart V

Klinkt idd als speling op de draagarmrubbers. Zou ik toch wel ff (laten) fixen als ik jouw was, het word namelijk steeds erger, en het kan zijn dat je auto dan gaat ""zoeken" waardoor je sporing niet goed meer is.
Mrtn
Car: R5GTT

Dat heb ik nou ook, ook als ik over keitjes rij o.i.d. dat mn voortrein rammelt. Zijn idd versleten rubbers of bussen, kheb nog niet echt gekeken namelijk.

Met het insturen van een bocht (zoals op de snelwegen waar je met 70 door heen mag als adviessnelheid) voel je de auto trekken, stuur je in, gaat ie opeens super scherp insturen. Dit is inderdaad speling/slijtage op je stuurinrichting.

Het is nu alleen veel te koud om wat te doen, brrrrrrrrrrrr

en ik heb liever knikkende wielen dan knikkende knieen :wink:
Mrtn = Maarten
Super 5 Devil

Ik heb inderdaad VEEL last van spoorzoeken, ik moet veel stuurcorrecties maken. Ook als ik over een rotonde rijdt, dan voel ik als ik er (bocht naar rechts) afrijdt, dat mijn stuur nogal erg gaat "stuiteren" of schudden. Bij het volgen van de rotonde heb ik daar geen last van. Eigenlijk alleen last van bochten naar rechts. Welke is dan kaduuk? Ik denk rechts want daar rammelde hij het eerst. Nu ook links. Hoe kom ik erachter en hoe maak ik dat? Kan ik dat zelf (heel klein beetje verstand van)??
Rally is NOT a crime!
Mrtn

Als het weer mooier weer wordt (april ongeveer) wil ik mŽn hele stuurinrichting en alle ophangbevestigings punten van nw. rubber voorzien.

Dus het rubber van de veerpoten, bussen en rubbers van de trianglešassen, noem allemaal maar op.
Mrtn = Maarten
Super 5 Devil

Wat kost dat ongeveer als je het zelf doet en wat als je het laat doen door ome Reno en wat als je het zwart laat doen??
Rally is NOT a crime!
Mrtn

Kheb geen idee joh, als je het zelf doet kost het alleen onderdelen, bij een beun en reno betaal je uurloon natuurlijk.
Mrtn = Maarten
martin rs

ome reno blijft de duurste natuurlijk
Super 5 Devil

Ja dat weet ik ook wel :lol: Maar kan iemand mij een richtprijs geven??
Rally is NOT a crime!
Plaats reactie