uitlaat lassen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Als ik de 21ste terugkom wil ik natuurlijk zo snel mogelijk weer een nieuwe APK op mijn GT'tje laten zetten (daar mijn ouwe verlopen is...)

Maar nu zit ik met een probleempje.
Mijn einddemper is ergens in Augustus eraf gevallen (net voor de einddemper doorgeroest) en nu zat er een 90MM ANSA op en die wil ik niet kwijt.
Nu vond ik het geluidje zelf zonder einddemper ook al een flink stuk leuker dus dacht ik is het mogelijk om een er niet een demper maar gewoon een normale pijp aan vast te lassen, en die dan te bevestigen..

Omdat een normale pijp natuurlijk moeilijk aan een 90MM te lassen is dacht ik een plaat te gebruiken die waar ik een gat inmaak de grote van de normale pijp.. Die van met een soort constructie vast te lassen en klaar.

Hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk overkomt.
Wil dus geen einddemper meer maar het nu bestaande uiteinde (vlak voor de einddemper) verlengen met een normale pijp en aan die pijp mijn 90MM lassen..

Wat denken jullie? Hoe moeilijk is dit te doen, of hoe makkelijk te laten doen, of misschien zelfs iemand die dit kan doen??

Nils
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

met de goed las apparatuur lijkt het me niet al te moeilijk. Denk ook eens aan conisch stukje in plaats van die plaat
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Che ik heb het precies gedaan zoals jij uitlegt. Heb van voor naar achter een rechte buis. Maar ik vond het pijpje een beetje zielig. Dus hebben we er een "eindstuk" opgelast van 115 mm :D :D

Herrie gegarandeerd :D :p
5 GT Turbo '88 GT5
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Roy, hoe makkelijk of moeilijk was dat?
en hoe heb je de bevestiging gedaan?
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Tom schreef:met de goed las apparatuur lijkt het me niet al te moeilijk. Denk ook eens aan conisch stukje in plaats van die plaat
š

Conisch, lijkt me beter ja.... :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gewoon even een haakje aan lassen op ongeveer de plaats waar de oude ook zat
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Was heel makkelijk. Een vriend van mij is lasser en bij hem op zijn werk hebben we de einddemper eraf gehaald en net ervoor afgeslepen (had al een rvs uitlaat) Toen een stuk pijp van dezelfde diameter erop gelast en toen dat grote eindstuk erop.
Voor de bevestiging hebben we een rvs staaf erop gelast die precies in de originele ophangrubbers hangt :)

Ik kwam om 18.00 uur bij hem aan en om 19.15 reed ik weer weg met een andere auspuff :D
5 GT Turbo '88 GT5
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Roy (Signaalkabel) schreef:
Ik kwam om 18.00 uur bij hem aan en om 19.15 reed ik weer weg met een andere auspuff :D
Relaxt...

Heb een goede garage die het kan doen, voor weinig denk ik...

thanx :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zo is het bij mij geworden :)
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163470/in ... laatr5.JPG[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

ziet er zwaar vet uit :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Krijg je daar geen gelazer mee dan, dat het verplicht is om een einddemper te hebben???
Mrtn = Maarten
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Mrtn schreef:Krijg je daar geen gelazer mee dan, dat het verplicht is om een einddemper te hebben???
Volgens mij mag het.... Als de uitlaat maar een gesloten pijp is van voor tot eind en niet het maximale geluidsniveau overschrijd..

Hier staan de regels (algemeen) voor APK
Weet niet hoe precies het is, maar geeft een goede indruk

http://www.kooij.demon.nl/apk.htm

"Uitlaatsysteem:
Het uitlaatsysteem mag niet lekken.
Geluid:
De personenauto mag geen overmatig geluid produceren. Controle hierop
vindt plaats on ‚‚n meter achter de uitmonding van de uitlaat."
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Maakt niet uit voor de keuring hoor. Als hij gasdicht is is het goed. Alleen oom agent vind het geluid misschien niet zo mooi. Maar als je op tijd schakelt en niet te ver doortrekt hoor je weinig geluid.

Je moet NIET doortrekken tot 6000 toeren en dan je gas loslaten :D :D
5 GT Turbo '88 GT5
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Of een paar rondjes achter elkaar over de Ring heen denderen.... :wink: :)
Plaats reactie