aaaargh!
morgen gaat de gtt voor een motorswap. Dus ik denk nog dit weekend even me onsteking naar de andere kant zetten. ZO gezegd zo gedaan.
Echter wil hij niet starten (geen vonk). Hmm 208 onsteking met huisje en reno plaatje voor montage achter schutbord. Misschien is hij niet geaard-->geen vonk. DUs zojuist zet ik een draadje vanaf me aardingsplaat naar me minpool. PATS! draad compleet doorgebrand en er kwam rook uit de onsteking.
GVD!
Jeroen L als je dit leest ik bel je morgen om te kijken hoe en wat verder.
DJEESUS kan iemand me uitleggen of ik dit helemaaal niet had moeten doen???
EN HET IS KOUD!
[r5gtt] onsteking gesloopt??
tja,wat heb jij uitgespookt,das nu toch nie moeilijk al die kabeltjes te verleggen en aan te sluiten,snap ik ff nie.heb je die aarding nie aan de plus gelegd?????????????????????,,,
ja ik weet het is niet moeilijk! daarom kan ik wel uit het raam springen!
op de onsteking zitten 2 oogje, deze zitten normaal op het chassis geschroefd. maar die onsteking met huisjes daarbij zitten ze op de chassisplaat, en die heb ik 100% zeker op de minpool aangesloten.
dit is echt niet tof!En dan nog ook de avond voordat me auto naar rdam moet!
op de onsteking zitten 2 oogje, deze zitten normaal op het chassis geschroefd. maar die onsteking met huisjes daarbij zitten ze op de chassisplaat, en die heb ik 100% zeker op de minpool aangesloten.
dit is echt niet tof!En dan nog ook de avond voordat me auto naar rdam moet!
ik heb ff zitten kijken in de werkplaatshandboek en de 2 draden die op de aarde zitten zijn
1 korrektie vervroeging(meest linker connector waaruit een draad komt met een oogje)
2 onstoringscondensator bobine(komt boven middelste connector eruit via draadje met een zwart blokje eraan en dan een oogje)
Ik snap het dan ff niet, deze draden horen toch gewoon op de massa te zitten??
Er staat dat geen enkele draad van de bobine op de min mag komen. Er zou een minischule kans kunnen zijn dat me onsteking ergens binnen kortsluiting maakte.
Nou morgen naar kijken arg!
1 korrektie vervroeging(meest linker connector waaruit een draad komt met een oogje)
2 onstoringscondensator bobine(komt boven middelste connector eruit via draadje met een zwart blokje eraan en dan een oogje)
Ik snap het dan ff niet, deze draden horen toch gewoon op de massa te zitten??
Er staat dat geen enkele draad van de bobine op de min mag komen. Er zou een minischule kans kunnen zijn dat me onsteking ergens binnen kortsluiting maakte.
Nou morgen naar kijken arg!