Nou ik heb dus mn blok van mn 19 16V afgevuld met olie. Ik heb er 4 liter in gegooid en de peilstok geeft maximaal peil aan (zucht) Ik mag dus aannemen dat ik de verkeerde peilstok heb, en dus een kortere er in moet zetten??? (modificatie??) Er moet toch 5.5 liter in een 16V blok???? Ik heb overigens een 19 16V uit eind 90 met een stalen carterpan. Kan ik hier nu gewoon 1.5 liter bij gooien zodat ik alsnog 5.5 heb??????
Greetz
Peilstok
Bij de mijne gaat er 5l in. IK heb een ph2.
Maar 4l vind ik weinig. Haal wel een andere pijlstok,
er zijn heel wat motoren overleden door die fout van
Renault.
Maar 4l vind ik weinig. Haal wel een andere pijlstok,
er zijn heel wat motoren overleden door die fout van
Renault.
oke, ik kom dus verschillende waarden tegen varierend van 4.2 tot 5.5 voor de r19 phase 1RO 16v schreef:In een 16v hoort 5,5 liter in de fase 1 was dit 4,5 liter maar dit is te weinig.
Als je op de peilstok het streepje 8 mm hoger zet is het bijna 5,5 liter dan zit je veilig.
Je hebt niet speciaal een fase 2 carter nodig.
Bij mij gaat er dus 4.2 ofzo in met filter. Is dit bij elke phase 1 dan zo??
-
Ik heb vorige week vrijdag mijn olie ververst incl filter. In mijn clio 16V (1993 fase 1) gaat dus ook maar 4,5 liter. Dan geeft de peilstok max aan. Laats was er een topic over de peilstok. Een peilstok met geel gedeelte en blauwe stip was een gemodificeerde toch? Als je in een fase1 5,5 liter olie doet ( dus nog 1 liter erbij) wordt de druk dan niet te hoog in het blok?
Heb ff technische gegevens van de clio opgezocht, en idd gaat er 4.2 tot 4.5 in, in principe dus hetzelfde als mn 19. Voor de 19 16V phase 1 kom ik ook veelal 4.2 tegen. Ik heb renault gebelt, en die zoeken het ff uit voor de zekerheid. Als ik het weet zal ik het wel in het topic zetten.
Wat ik weet:
Er zit namelijk een verschil in de stalen en alu carterpannen kwa volume, dus de peilstokken tussen deze 2 types varieren. De types met alu pan zou daardoor eerst te weinig olie hebben omdat er een te lange stok in zat, dat scheelde een liter. Als ik me niet vergis is het dus niet van toepassing op de F7P motoren met stalen carterpan (zoals de mijne). Wat ik allen wel bizzar vind is dat in mn 1700 motor dus 5.5 liter gaat, en daar zit dezelfde carterpan onder volgens mij.
Even afwachten of ome renault dit bevestigd.
In DIT topic staat ook nog wat info.
Greetz
Wat ik weet:
Er zit namelijk een verschil in de stalen en alu carterpannen kwa volume, dus de peilstokken tussen deze 2 types varieren. De types met alu pan zou daardoor eerst te weinig olie hebben omdat er een te lange stok in zat, dat scheelde een liter. Als ik me niet vergis is het dus niet van toepassing op de F7P motoren met stalen carterpan (zoals de mijne). Wat ik allen wel bizzar vind is dat in mn 1700 motor dus 5.5 liter gaat, en daar zit dezelfde carterpan onder volgens mij.
Even afwachten of ome renault dit bevestigd.
In DIT topic staat ook nog wat info.
Greetz
In mijn geval geeft de peilstok een vol niveau en de elektrische oliepeil meter op het dashboard een half aan.
Als de olie boven het max staat (zo stond 'ie toen ik 'm kocht, toen stond de meter ook op max)
Als de olie boven het max staat (zo stond 'ie toen ik 'm kocht, toen stond de meter ook op max)