[ Clio16V]Gaten naast breedstralers..waarvoor??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Stylo

Heb ik ff mijn breedstralers afgesteld i.v.m. het wiebelen van de lamp (reflector), zie ik dat naast de breedstraler een afdekking voor een gat zit.
FF de hamer gepakt en een mep gegeven, dan heb je dus een mooi gat :) . Maar waarvoor dient deze?
Kun je mooi een koude luchtslang achter maken of zijn deze voor extra lampen ofzo. Ik denk dat ik er gaas in maak (zit nu toch met gaten) :)
Iemand een idee?

GreetZ
rasit..

koude luchtslang gedoe inderdaad :)
-Ray-
Contacteer:

luchtinlaten
Immer wieder die verdammte Holländer
speedline

Aansluiting koellucht voor voorremsysteem. (geleiding door slang...)
Christian

ik heb daar een luchtslang rond 70MM opgemaakt naar het luchtfilterhuis heen zo krijg je puure rij wind in het luchtfilterhuis
Stylo

Christian schreef:ik heb daar een luchtslang rond 70MM opgemaakt naar het luchtfilterhuis heen zo krijg je puure rij wind in het luchtfilterhuis
Daar heb je niet echt veel ruimte voor, tenminste zoals ik het kan bekijken.
Steven
Car: M536

Nou het is al vele malen uitgevoerd dus het kan toch, niet meteen opgeven als je ene obstakel ziet :)
Christian

Stylo schreef:
Christian schreef:ik heb daar een luchtslang rond 70MM opgemaakt naar het luchtfilterhuis heen zo krijg je puure rij wind in het luchtfilterhuis
maar het kan wel RO 16V heeft het ook
RO 16v

Christian schreef:
Stylo schreef:
maar het kan wel RO 16V heeft het ook
:D , maar jij inmiddels toch ook???? of nog niet gelukt.
Christian

ja het is me gelukt moet alleen wel een keer een andere slang halen zoon slang van veban of zo want het kan niet echt tegen regen denk ik
martin rs

helpt dat echt zoveel?? zijn er hier mensen die te maken krijgen met gloeiende remschijven??? kan me bijna niet voorstellen op de normale weg.
RO 16v

martin rs schreef:helpt dat echt zoveel?? zijn er hier mensen die te maken krijgen met gloeiende remschijven??? kan me bijna niet voorstellen op de normale weg.
In de race clio's gebruiken ze de gaten voor rem koeling voor op de weg kan je een gat gebruiken voor een directe lucht aanvoer voor het luchtfilterhuis en dit verschil merk je echt.
Het zou wel wat zijn als je schijven op de openbare weg + 900 graden worden, dan ben je echt aan het racen.
martin rs

ik heb wel dat ze als ik race en laat hard rem dat ze niet meer goed remmen maar om te zeggend dat het door de warmte komt...... zou kunnen
rasit..

ik moet ook zo'n extra slang hebben, heb namelijk een openluchtfilter en als het aardig warm wordt onder de motorkap merk ik gewoon dat er vermogensverlies is..
martin rs

heb ik ook als ik een tijdje hard rij dan loopt ie minder snel hij reageerd wel slomer dan en dat is allemaal op te lossen met een slang? ik heb geen gaten in mijn bumper bij mijn 5 das wel jammer mischien ff iets in mekaar flansen kan je mooi ff proberen
RO 16v

Rasit met een open luchtfilter hou je dat altijd het zal wel wat minder worden met een aanvoerslang.

Martin als je een tijdje heb gereden dan is alles warm en dan heb je gewoon vermogen verlies dit hebben alle motoren.
Steven
Car: M536

Pfff... Martin, heb je nooit gehoord van het begrip 'fading'? Dat is het zompige gevoel in je rempedaal als je remmen heet zijn.

En de cup GTT's hadden vaak ipv de mistlampen van die trechters om de remmen te koelen. Tis echt geen grapje hoor....
martin rs

ja maar dat het bij mijn auto ook zo zou zijn nooit over gedacht nee hahaha. maar ze worden inderdaad heet jah heb zo een sticker voor erop dan kan je je gaden zien moet ik er nog opplakken :)
Marcel B.

Moet er geen roostertje voor die luchtslang-gat in je bumper, om te voorkomen dat er al teveel troep richting je luchtfilterhuis gaat, of kan je gewoon een open gat houden.
Want op zich lijkt het mij ook wel wat.
Don't walk the grass... smoke it
RO 16v

oxje schreef:Moet er geen roostertje voor die luchtslang-gat in je bumper, om te voorkomen dat er al teveel troep richting je luchtfilterhuis gaat, of kan je gewoon een open gat houden.
Want op zich lijkt het mij ook wel wat.
Ik zou er wel een roostertje ervoor zetten anders heb je bladeren in je luchtfilterhuis zitten, ik heb het zelf ondervonden moet toen elke week mijn luchtfilter uitkloppen.
Stylo

Wie heeft er een mooi ontwerp (foto) voor de aansluioting van een koude luchtslang?
Christian

ik kan wel wat foto`s maken maar mischien heeft Ro 16V er ook nog wel wat vraag hem maar es
Stylo

Bij deze RO 16V.... :)
Anonymous

Ik had op mijn cup clio geen mistlampen maar complete luchtinlaatbakken waar 25% naar de remmen ging en 75% naar het luchtfilterhuis. Let wel heel goed op met flinke plassen. Ken een verhaal van een gozer die ook zo reed en waterslag kreeg doordat ie door een flinke plas reed en dus alleen maar water naar binnen kwam wat in het inlaattraject kwam.
Christian

ja maar de meeste clio 16V hebben mist lampen er in zitten en het is zonde om ze der uit tehalen :D
Anonymous

Christian schreef:ja maar de meeste clio 16V hebben mist lampen er in zitten en het is zonde om ze der uit tehalen :D
Tis maar waar je prioriteit aan geeft...Die lampen kun je 1x per jaar legaal aanzetten.

JE kunt de kleinere opening ook gebruiken maar het probleem met waterslag blijft aanwezig!
Christian

ja ik heb ze meestal op eigen risico aan 8)
Marcel B.

Ik had ze laatst ook aan toen het een beetje mistig was, werd ik aangehouden door een agent, maar toen ik zei dat ik het wel stoer vond staan gaf ie me wel gelijk, en kwam ik er met een waarschuwing vanaf :)
Don't walk the grass... smoke it
[rsi]peerke

had die agent gezopen ofzo???

DIe mazel heb ik nou nooit!! :wink:
RO 16v

Stylo schreef:Bij deze RO 16V.... :)
Ik zal van de week even wat on-line zetten.
Stylo

[rsi]peerke schreef:had die agent gezopen ofzo???

DIe mazel heb ik nou nooit!! :wink:
Wat doen die lui wel?????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Harm
Car: Renault Grand Espace
Contacteer:

Heeft iemand wat meer info over de bak die achter de mistlamp hoort te zitten?
Waar je het originele luchtfilterhuis mee kan verbinden voor extra koude lucht.

Een tekening, foto, maar als iemand zo kan uitleggen hoe het eruit ziet, ook goed.
LotuzClioWilliams

Weet iemand of er knipperlichten bestaan die daar perfect in zouden passen?
PatrickG

Harm schreef:Heeft iemand wat meer info over de bak die achter de mistlamp hoort te zitten?
Waar je het originele luchtfilterhuis mee kan verbinden voor extra koude lucht.

Een tekening, foto, maar als iemand zo kan uitleggen hoe het eruit ziet, ook goed.
Er zit toch geen bak achter?
Als je een slang wilt maken voor luchttoevoer moet je die zwarte dingen naast je mistlampen eruit halen en dan een slang maken naar je luchtfilter.

Je komt er makkelijk bij door je linkerwiel los te maken en die schutborden los te schroeven.

Dan moet je een pijp doorzagen en daar de slang op maken naar het gat in de bumper.

ik heb hier helaas geen foto van.
Harm
Car: Renault Grand Espace
Contacteer:

Zo ga ik 't maar doen denk ik.
Maar er schijnt bij de Coupe uitvoering ipv de mistlamp een bak
te zitten welke de lucht verdeeld naar de remmen en luchtfilter. Wil zoiets namaken.
Plaats reactie