[R5GTT]kapotte koelslang

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Ruud

Wie kan me ff op weg helpen. Mijn koelwaterslang van de waterpomp naar de radiateur bij gtt , is al voor de tweede keer in zeer korte tijd gesprongen :( .
Hoe kan dat , dit probleem doet zich voor sinds ik er een nieuwe thermostaat in heb gezet zat er eerst geen in ( nu weet ik ook waarom). Het is een gewoone 86 graden thermostaat maar er zit geen ontluchtings gaatje in (dat vind ik raar). Op een of andere manier bouwt mijn koelsyteem veel druk op als ik mijn thermostaat niet goed vast zet schiet die de hele slang door naar de radiator. De slang springt steeds bij de thermostaat , de thermostaat werkt gewoon en is niet kapot. Rara wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen. :lol:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

heb je toevallig ook last van luchtbelletjes in je koelvloeistof tankje?

zo ja denk ik dat je last heb van een gevalletje lekke koppakking ! :(
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ruud

Heb geen bubeltjes in mijn koelwater , ik sluit het niet uit dat mijn koppakking kapot is maar ik denk het niet. Als je koppakking kapot is kan je dan veel meer druk op het koelwater systeem krijgen.
Anonymous

ja dan krijg je zoveel druk erop dat je na een goed ritje de koelwaterslangen niet meer dicht kan knijpen. maar er zijn nog veel meer testen mogelijk om een defecte kopakking te achterhalen
_Martijn_
Contacteer:

saturn schreef: maar er zijn nog veel meer testen mogelijk om een defecte kopakking te achterhalen
kan je er is een aantal opnoemen?

Want als ik een tijdje gereden heb dan zijn mij koelslangen ook keihard.
He! nu is die weer rood.
Abel
Über-Spammer

een voorteken is dus TE harde slangen met een draaiende motor,

Stinkende koelvloeistof (uitlaatgasses ect.)
koelvloeistof verkleurd(olie)

verder weet ik het niet zo.
Michiel

Witte pluimen bij het starten van je auto uit de uitlaat. Dit zijn dan van die pluimen waarmee indianen vroeger met elkaar mee communiceerden, die blijven dus een poosje hangen!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
_Martijn_
Contacteer:

die hierboven genoemde dingen heb ik allemaal niet. alleen me koelslangen zijn vrij hard. dus dan zal me koppakking nog wel heel zijn. hoop ik :)
He! nu is die weer rood.
Anonymous

wat jij dan moet dan is je dop van de radiator eens los maken bij koude motor en met de dop eraf op je darmen knijpen zijn ze dan ook al betrekkelijk hard. dan heb je en vals beeld van de stijfheid he.
je snapt wel wat ik bedoel he.
en dan gaa je rijden om het verschil na een kilometer of 5 a 10 te voelen als ie goed warm is tenminste.
Abel
Über-Spammer

IS het misschien een idee om je kop bouten eens naa te trekken? Dat kan je misschien een koppakkig schelen.
_Martijn_
Contacteer:

saturn schreef:wat jij dan moet dan is je dop van de radiator eens los maken bij koude motor en met de dop eraf op je darmen knijpen zijn ze dan ook al betrekkelijk hard. dan heb je en vals beeld van de stijfheid he.
je snapt wel wat ik bedoel he.
en dan gaa je rijden om het verschil na een kilometer of 5 a 10 te voelen als ie goed warm is tenminste.
Dop van je radiateur?? die vat ik ff niet.
maar ik zal is nazien wat het verschil voor en na het rijden is.
He! nu is die weer rood.
Abel
Über-Spammer

om eventueel snel de radiator tew vullen met koel vloeistof zit daar een dop voor op. Maar de dop van je expansievat er af lijkt me verstandiger. wel bij koude motor doen he.
Tom
Moderator
Car: MB

die dop die heeft een GTT standaard niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
_Martijn_
Contacteer:

Vanavond was mijn koelslang ook gesprongen :(

dus die van die rad. naar de waterpomp.

Gelukkig had ik er thuis nog een liggen, en was me moeder zo lief om die te komen brengen :) .

Nieuwe erop, vullen, ontluchten, en ik kon weer rijden. En wat blijkt, me koeling doet het veel beter!!!! :D

Blijkbaar was die slang dus altijd al niet helemaal goed. Dus ik ben weer ff vrolijk. 8)

Morgen nog maar is ontluchten, en dan hopen dat ik met het onderwerp koeling klaar ben.
He! nu is die weer rood.
jeroen.k

Met een GTT ben je nooit klaar! ;)
_Martijn_
Contacteer:

:lol: , nope. dat kan het juist wel weer leuk maken. en soms ook juist niet.
He! nu is die weer rood.
Plaats reactie