[Clio2 16v] Stroomschema / of iets dergelijks

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rory

Weet niet of het hier echt thuishoort maarja :wink:

Weet niet of het eerder in deze auto is gedaan.
Heb thuis nog 2 groene TL balken liggen en die wilde ik onder de stoelen gaan maken. Heeft er iemand een stroomschema of iets dergelijks zodat ik kan zien waar ik het vandaan kan halen?

Het is strafbaar weet ik, maar maak er niet voor niks een schakelaartje tussen :)

Alvast bedankt :p
Tom
Moderator
Car: MB

Tl-balken......??? naar mijn weten werken die dingen op 220.

Als je neon ofzo bedoeld dan kun je toch gewoon ergens 12v. vandaan halen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rory

Ja sorry, neon licht :wink:
Het is al laat en heb knallende koppijn na de Essen motorshow :|

Maar die zijn idd 12v, maar wilde weten of er onder de stoel niks nuttigs loopt (heb wel draden gezien maar nog niet echt naar gekeken)
jeroen.k

Ik heb ook van die draden onder mn stoel lopen is voor de stoelverwarming denk ik (die ik niet heb), weet niet of er evengoed stroom op staat, maar je zou ff de multimeter erbij kunnen pakken en meten of er toevallig 12v op staat? Anders kun je altijd wel 12v ergens anders vandaan pakken (radio ofzo). De draden kun je altijd wel mooi wegwerken, dus hoeft niet persé een draad te zijn die onder je stoel ligt toch?!?
Dirk (CRX)

Het leukste is, dat ze gelijk kunnen werken met de binnenverlichting.. deur open, GLOEIIIIIIIIII, groene neon aan.. buiten dat moet je ze appart kunnen schakelen op meetings, lijkt mij? :)
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
jeroen.k

Oftewel de stroom pakken van de binnenverlichting...is wel de mooiste oplossing denk ik ja, maar dan moet je niet een uur met je deur open gaan staan lullen! :p
martin rs

strafbaar??? in de auto is het toch niet strafbaar of wel?
jeroen.k

martin rs schreef:strafbaar??? in de auto is het toch niet strafbaar of wel?
Zekers wel, is "storend" voor medeweggebruikers, dus in principe strafbaar. Alleen zul je van onder de stoel minder zien! ;)
martin rs

ik heb twee blauwe buizen onder mijn dachboard das ook wel mooi je voetjes en je pedalen verlicht maar er is mij duidelijk verteld dat dit niet strafbaar is.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ik heb gewoon stroom van de kofferbakverlichting afgetapt. Werkt perfect en gaat uit op de centrale deurvergrendeling, als je de schakelaar vergeet.
Cleaned Style
Projecttopic
Anonymous

In de auto mag je alles doen (als het niet heel gek word)

verlichting ana de buitenkant word tegen opgetreden.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Ploegah schreef:In de auto mag je alles doen (als het niet heel gek word)

verlichting ana de buitenkant word tegen opgetreden.
Alleen als je rijdt......
Cleaned Style
Projecttopic
Rory

Dus peter, als ik van mn kofferbak verlichting de stroom afhaal dan werkt het continue? (buiten het feit om dat er een schakelaar tussen komt :) ) totdat je natuurlijk de deurvergrendeling in laat schakelen.

Maar verder moet het toch geen moeite opleveren lijkt mij? Vanavond eens gaan knutselen dan :p

Ploegah, meen me te herinneren dat er laatst nog een nieuwsitem op tv voor was, dat die blauw ledjes die ze op de ruiten wisser soms plakken en ook in de auto hebben, verboden worden omdat het hinderlijk is!
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Rory schreef:Dus peter, als ik van mn kofferbak verlichting de stroom afhaal dan werkt het continue? (buiten het feit om dat er een schakelaar tussen komt :) ) totdat je natuurlijk de deurvergrendeling in laat schakelen.

Maar verder moet het toch geen moeite opleveren lijkt mij? Vanavond eens gaan knutselen dan :p

Ploegah, meen me te herinneren dat er laatst nog een nieuwsitem op tv voor was, dat die blauw ledjes die ze op de ruiten wisser soms plakken en ook in de auto hebben, verboden worden omdat het hinderlijk is!
Dit klopt ja..... tenminste bij mij wel, dit is namelijk een stroomdraad waar altijd stroom op staat naar de schakelaar van je kofferbakverlichting.
Cleaned Style
Projecttopic
Anonymous

Rory schreef:Ploegah, meen me te herinneren dat er laatst nog een nieuwsitem op tv voor was, dat die blauw ledjes die ze op de ruiten wisser soms plakken en ook in de auto hebben, verboden worden omdat het hinderlijk is!
Ja aan de buitenkant.

hoe kan iets onder je stoel nu hinderlijk zijn ?

als je met schijnwerpers gaat rondrijden misschien.
Rory

Ja aan de buitenkant.
hoe kan iets onder je stoel nu hinderlijk zijn ?
als je met schijnwerpers gaat rondrijden misschien.
Zal denk ik niet hinderlijk zijn, geeft meer een gloed af dan de directe lichtbundel van een led/lampje. Maargoed, thnx voor alle info :lol:
Plaats reactie