Ik rijd een clio 1.4S (dus met kortere 1e en 2e versn) en soms schakelde de bak niet goed. Dat wil zeggen, ik kreeg m soms moeilijk in de twee, net of het blokkeerde. Dan zette ik m ff in de neutraal, liet de koppeling opkomen, trapte m weer in en schakelde dan in. Dan ging het meestal wel goed.
Nu valt t me de laatste tijd op dat t veel vaker voorkomt. Nu niet alleen in de 2, maar ook de 1, 3 en soms de 4. Heeft dit te maken met het koudere weer of is mijn bak gaar?
Verder info:
kmstand: 106200
vorige eigenaar: rustige rijder
kmstand bij aankoop: 96432
[clioS]Bak nu al gaar???
Laatst gewijzigd door Haas op do 28 nov 2002 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt me wel vreemd met die km-stand of er heeft iemand in gereden die niet goed kon schakelen.
Hoelang geleden is de bakolie vervangen?
Soms wil het wel eens helpen om die te vervangen. Er zijn ook toevoegingen te krijgen voor bakolie die best wel helpen. Deze toevoegingen hebben ze bij een dealer wel.
Hoelang geleden is de bakolie vervangen?
Soms wil het wel eens helpen om die te vervangen. Er zijn ook toevoegingen te krijgen voor bakolie die best wel helpen. Deze toevoegingen hebben ze bij een dealer wel.
-
Heeft zeker te maken met het koude weer.
Je kan het goed merken als je de auto goed hebt warm gereden! Dus als ie goed warm is doet ie het dan wel goed/beter ?
Ik heb dat wel, als het koud is dan schakelt ie niet goed en wil soms niet in de versnelling gaan.
Als ie goed warm is dan loopt alles soepel.
Gr
Serge
Je kan het goed merken als je de auto goed hebt warm gereden! Dus als ie goed warm is doet ie het dan wel goed/beter ?
Ik heb dat wel, als het koud is dan schakelt ie niet goed en wil soms niet in de versnelling gaan.
Gr
Serge
Als de auto warm is heb ik t gevoel dat hij t wel iets beter doet, maar soms ook niet. Hij doet het ook heel onregelmatig, dan binnen 10 km 5 keer en dan weer 300 km helemaal niet. Ik weet niet wanneer de bakolie voor het laatst vervangen is...gebeurt dit standaard bij een klein beurt? In dat geval is t vorige week nog gebeurd...Serge1916V schreef:Heeft zeker te maken met het koude weer.
Gr
Serge
Als de bakolie net nieuw is en t is nog niet over, wat voor toevoeging kan ik er dan ingooien?
gr haas
Nee bakolie vervangen hoort niet bij een normale kleine beurt.
Ik zou eerst dat maar ff vervangen en is het dan niet beter kan je een toevoeging erin gooien. Hoe dat spul heet??????? Ik weet alleen dat het een tube was en dat het zeker effect had.
Als je auto (lees motor en bak) nog koud is zal hij wat stugger/zwaarder schakelen, maar als hij warm is zou het soepel moeten zijn.
Maar probeer eerst de olie ff, zal denk ik wel verschil geven. Ohja als je dat zelf doet ff kijken of er geen metaal of zo iets in de olie zit. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent als dit wel zo is.
Ik zou eerst dat maar ff vervangen en is het dan niet beter kan je een toevoeging erin gooien. Hoe dat spul heet??????? Ik weet alleen dat het een tube was en dat het zeker effect had.
Als je auto (lees motor en bak) nog koud is zal hij wat stugger/zwaarder schakelen, maar als hij warm is zou het soepel moeten zijn.
Maar probeer eerst de olie ff, zal denk ik wel verschil geven. Ohja als je dat zelf doet ff kijken of er geen metaal of zo iets in de olie zit. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent als dit wel zo is.
Lijkt wel of je koppeling niet goed vrij komt...
Of dat die soms blijft plakken..
Hoe voelt je koppelingspedaal aan?
Zwaar, jeb je soms meer gevoel bij het intrappen dan anders?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Dit keer was ik het nietTom schreef:Mickael schreef:Lijkt me wel vreemd met die km-stand of er heeft iemand in gereden die niet goed kon schakelen.
Hey Haaz, hoe lang heb jij hem al (haha![]()
)

Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
HE HE HE immer die ruhe he..Tom schreef:Mickael schreef:Lijkt me wel vreemd met die km-stand of er heeft iemand in gereden die niet goed kon schakelen.
Hey Haaz, hoe lang heb jij hem al (haha![]()
)

Koppeling is net opnieuw afgesteld, dus die is het niet. Maar als t t wel was, neem ik aan dat t altijd zo voelt en niet af en toe wel en soms niet....Scooter schreef:Lijkt wel of je koppeling niet goed vrij komt...
Ik ga de bakolie wel ff na...
ps. mocht t nodig zijn, bak reviseren, wat kost dat? Of eventueel een nieuwe bak....wel origineel S bak bedoel ik...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik weet hier in de buurt nog een S op de sloop te staan. Mocht het nodig zijn zou je daar de bak van kunnen pakken misschien. Als ik nog niet weg ben als je komt vananvond (FNO) dan hebben we het er wel ff over.
Gr. Frits
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Toch zonde dat ik er niet was....Frits schreef:Ik weet hier in de buurt nog een S op de sloop te staan. Mocht het nodig zijn zou je daar de bak van kunnen pakken misschien. Als ik nog niet weg ben als je komt vananvond (FNO) dan hebben we het er wel ff over.
Gr. Frits