me nieuwe expressje is zo lek als een zeef. De vloer bij mijn voeten staat telkens blank als het regent.
Op dit moment ligt de vloerbedekking eruit (en de stoelen etc natuurlijk), de vloer ziet er nog vrij goed uit.
Nat is het iig in de bekleding/isolatie achter het dashboard, die bekleding reikt tot ongeveer 10cm boven de vloer en gaat denk ik tot aan de voorruit zo'n beetje, en als het geregent heeft staan er plasjes water links en rechts langs de tunnel van de versnellingspook, waar je hakken rusten zeg maar.
De isolatie achter het dashboard is dan ook echt doorweekt als een spons uit een emmer water.
In 1e instantie dacht ik dat het de afdekkap was die boven de ventilator zit in de accuruimte onder de motorkap, maar nadat ik die provisorisch heb gerepareerd kan ik me NIET voorstellen dat er door die kap nog zo'n hoeveelheid water naar binnen komt. (Een nieuwe kap is onderweg.)
Daarbij moet water dat van de auto naar beneden stroomt eerst over dat gootje onderaan de voorruit, en ik denk niet dat daar veel overheen gaat, dat water gaat links en rechts de accubak in.
Blijft over:
1. de voorruit. De voorruit heeft een steenslag barst met breuk, maar dat ziet er allemaal nog dicht uit. Het raamrubber is onderaan het raam in het midden niet goed, tis te kort en omsluit dus niet de hele ruit. Ik heb over dat gat ook een stukje plakband gedaan en dit is iig provisorisch ook dicht.
Ik weet echter niet hoe het verder met de ruit zit. Zit dat gelijmd, zou die belijming misschien niet goed zijn? Zodat het water via de voorruit in het binnenste van de carosserie naar ahcter het dashboard stroomt?
2. de accubak
- in de accubak op de bodem is gekit. Die kit is niet zo best, maar aangezien dit op hoge delen van de accubakbodem is lijkt het me ook sterk dat daar veel water komt, dat stroomt naar beneden, richting de afvoer.
- afvoerpijpjes zijn schoon, maar wellicht niet goed aangesloten. Wat gebeurt er dan met water dat door die gaten valt maar niet in de pijpjes terecht komt?
3. ?????
Let op: de auto staat STIL, dus het MOET van boven komen (niet van bijv. de wielen of zo)
Aan de schimmel op de rugzijde van de stoelen is te zien dat er al minstens een jaar vochtproblemen zijn in deze auto

Help, wat kan ik eraan doen!?!?!?
Over het demonteren van het dashboard (optie om te checken waar het water vandaan komt natuurlijk) open ik effe een ander topic)