Tikkende aandrijfas...

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Een van m'n aandrijfasjes tikt. Dit tikken hoor ik alleen bij bochten naar rechts. Wie kan mij vertellen welke as het probleem is, links of rechts? Bij rechtse bochten staat de druk/ kracht op het linkerwiel dus ik dacht zelf het zal wel de linker zijn. Iemand een serieuze andere suggestie?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

EDIT. :D :D

Durf er niets van te zeggen.

Gr. Frits
Laatst gewijzigd door Gerald op ma 25 nov 2002 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
RO 16v

Volgen mij ook links, heb het laatst ook gehad met de PT cruiser, precies hetzelfde.
Bij mij was de fuseekogel versleten en de aandrijfhoes, weet alleen niet of dat bij een Renault hetzelfde kan zijn.
Riël
Über-Spammer

Ff aan de assen voelen, speling merk je wel als je ze met de hand draait.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rudo

Zeeuw schreef:Bij rechtse bochten staat de druk/ kracht op het linkerwiel dus ik dacht zelf het zal wel de linker zijn.
Correct.
mike16v

ik heb precies hetzelfde.
Ben bij veban geweest en het is niet de andrijsas en ook niet de fuse kogel, maar waarschijnlijk is je rubberen ring versleten waardoor er speling in je schokdemper zit, die gaat hij binnenkort vervangen bij mij, ik dacht eerst ook aan die andere mogelijkheden maar hij heeft het nagekeken en zei dat het die ring was wat vaker voorkamt dan wat anders... dus nog een mogelijkheid erbij :lol:
gille
Contacteer:

mike16v schreef:ik heb precies hetzelfde.
Ben bij veban geweest en het is niet de andrijsas en ook niet de fuse kogel, maar waarschijnlijk is je rubberen ring versleten waardoor er speling in je schokdemper zit, die gaat hij binnenkort vervangen bij mij, ik dacht eerst ook aan die andere mogelijkheden maar hij heeft het nagekeken en zei dat het die ring was wat vaker voorkamt dan wat anders... dus nog een mogelijkheid erbij :lol:
?????????????????????????????????????????????
pas wakker man :wink: :wink:
Riël
Über-Spammer

Oh die rubberen ring :)

Zeg het kan toch niet zo lastig zijn uit te vinden welke aandrijfas aan gort is hé?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
martin rs

erg is het volgens mij niet ik rij er al twee jaar mee rond.

martin
Abel
Über-Spammer

Riël schreef:Oh die rubberen ring :)

Zeg het kan toch niet zo lastig zijn uit te vinden welke aandrijfas aan gort is hé?
Nu daar vergis je je wel heel erg in... Ik heb vorig jaar BEIDE vervangen om dat de dealert niet wist welke het was....

Dus ik heb nog een goede rechter te koop. 20K meegereden.
Plaats reactie