Voor een Express 1.6D uit 1990 met chassisnummer (laatste 4 cijfers) 0666:
Een brandstoffilterhuis met pompje
A.u.b. het artikelnummer voor ome Ren0 zodat ik een nieuwe kan bestellen, of anders een gebruikte voor een nice prijs
Ik heb ook 1 extra nippel nodig, aangezien op de mijne aan 1 kant de slang in het nippel is geklonken en ik daar dus geen andere slang op kan monteren.
Vanavond zal ik nog effe een picje online zetten
[Express} onderdeel / artikelnummer gezocht
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Je kunt het beste even je typenr er bij vermelden (zoals C57D voor clio16v)
Dat zoekt wat makkelijker, heb helaas het niet hier bij de hand nu, maar ik kan vanavond even kijken.
Dat zoekt wat makkelijker, heb helaas het niet hier bij de hand nu, maar ik kan vanavond even kijken.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
Typenummer van wat? De motor? kweenie :-|Bas schreef:Je kunt het beste even je typenr er bij vermelden (zoals C57D voor clio16v)
-
Typenummer van auto.
Het chassisnummer begint bij Renault altijd met VF1 , (bij Espace met VF8, maarja wie rijdt er nou een Espace), en de volgend 4 letters/cijfers geven het type van de auto.
bijvoorbeeld:
VF1C405.......
VF1=renault
C405=supervijf GT turbo
Het chassisnummer begint bij Renault altijd met VF1 , (bij Espace met VF8, maarja wie rijdt er nou een Espace), en de volgend 4 letters/cijfers geven het type van de auto.
bijvoorbeeld:
VF1C405.......
VF1=renault
C405=supervijf GT turbo
-
Ik zal het chassisnummer effe opzoekencanonballman schreef:Typenummer van auto.
bijvoorbeeld:
VF1C405.......
VF1=renault
C405=supervijf GT turbo
-
- Contacteer:
F/S404 als ik het goed heb.
zet daar toch een universeel huis tussen zonder pompje,van b.v een audi of vw,kost je een bijna niks op de sloop(is met 2 nippels in en uit)simpeler kan nie
-
Maakt dat allemaal niet uit? Ik zit natuurlijk gewoon naar PRECIES de goede te zoeken.gille (mountainbike) schreef:zet daar toch een universeel huis tussen zonder pompje,van b.v een audi of vw,kost je een bijna niks op de sloop(is met 2 nippels in en uit)simpeler kan nie
Waar is dat pompje dan voor?
Reno vraagt 150 euro, maar ik kan via via flink korting krijgen als ik het artikelnummer maar weet.
pompje is voor te pompen he wijsneus,nee ff serieus,dat pompje heb je nie echt nodig,is meer voor bij filterverversing diesel opte pompen,maar ik heb altijd die rommel verwijderd bij mijn diesel als het huis stuk was,start zo ook en trekt geen lucht meer op,want dat gebeurt ook altijd via dat fameuze pompjeStefijn schreef:Maakt dat allemaal niet uit? Ik zit natuurlijk gewoon naar PRECIES de goede te zoeken.gille (mountainbike) schreef:zet daar toch een universeel huis tussen zonder pompje,van b.v een audi of vw,kost je een bijna niks op de sloop(is met 2 nippels in en uit)simpeler kan nie
Waar is dat pompje dan voor?
Reno vraagt 150 euro, maar ik kan via via flink korting krijgen als ik het artikelnummer maar weet.
-
147,05
77 00 868 705
Zo, dat heb ik...
alleen wil ik nou even weten of het deze nu wel of niet moet zijn en welke nog meer passen (zoals die Gille noemt, passen die er zonder meer op qua bevestiging en aansluitingen? En eventueel zonder handpompje is ook geen probleem?)
Of lees ik het goed en kan ik dat pompje verwijderen en dan zonder pompje het filterhuis gebruiken?
77 00 868 705
Zo, dat heb ik...
alleen wil ik nou even weten of het deze nu wel of niet moet zijn en welke nog meer passen (zoals die Gille noemt, passen die er zonder meer op qua bevestiging en aansluitingen? En eventueel zonder handpompje is ook geen probleem?)
Of lees ik het goed en kan ik dat pompje verwijderen en dan zonder pompje het filterhuis gebruiken?
-
Als je gewoon een VW dieselfilter er tussen hangt werkt net zo goed en kost maar 20 euro nieuw.
Dat pompje heb je alleen maar nodig als je de tank leeg rijdt. Als je tank weer vol is kun je zo het systeem weer ontluchten. Maar dikwijls werken die pompjes kut of zijn ze al kapot.
Als je de tank leeg zou rijden zou je door DOOR TE STARTEN alsnog het systeem kunnen ontluchten, dus het pompje heb je niet echt nodig.
Dat pompje heb je alleen maar nodig als je de tank leeg rijdt. Als je tank weer vol is kun je zo het systeem weer ontluchten. Maar dikwijls werken die pompjes kut of zijn ze al kapot.
Als je de tank leeg zou rijden zou je door DOOR TE STARTEN alsnog het systeem kunnen ontluchten, dus het pompje heb je niet echt nodig.
-
Inclusief behuizing? Ik neem aan dat ik dan wel een "custom"-bevestiging moet maken voor een VW dieselfilter? Zal toch niet op dezelfde plek zomaar gezet kunnen worden of welcanonballman schreef:Als je gewoon een VW dieselfilter er tussen hangt werkt net zo goed en kost maar 20 euro nieuw.
Dat pompje heb je alleen maar nodig als je de tank leeg rijdt. Als je tank weer vol is kun je zo het systeem weer ontluchten. Maar dikwijls werken die pompjes k#t of zijn ze al kapot.
Nja, ik weet dat allemaal niet, begin het wel te leren

-
Oke, dit is mijn oplossing: ik heb bij een revisiebedrijf in Tilburg (Bols en Kooijman) een revisiesetje gekocht voor het pompje voor 17 euro
en ook een nippel, want 1 nippel van de oude is onbruikbaar omdat de slang afgesneden was (slang was geklemd)
Met het filterhuis is verder natuurlijk niets aan de hand dus daarmee ben ik goed geholpen.

Met het filterhuis is verder natuurlijk niets aan de hand dus daarmee ben ik goed geholpen.
ga op des sloop gewoon een filterhuis halen van purflux die worden op veel franse autos gebruikt er zit enkel verschil in de lengte van het filterelement en de kop kan je wisselen en er zijn er met en zonder waterverwarming.
-
Moet ie het wel doen, en daar vragen ze ook zeker 20 euro voor zoŽn ding.saturn schreef:ga op des sloop gewoon een filterhuis halen van purflux die worden op veel franse autos gebruikt er zit enkel verschil in de lengte van het filterelement en de kop kan je wisselen en er zijn er met en zonder waterverwarming.
Heb overigens heel wat slopen, motorrevisiebedrijven, 2e hands renaultonderdelen handelaren afgebeld en die hadden m allemaal niet....
en trouwens wist je dat ze bij renault di revisie setjes ook hebben ik heb alleen geen idee van de prijs. ik begrijp niet goed dat ze je dat niet gezegd hebben bij de dealer;