Er zit misschien een scheurtje in je kop??
Heb je de kop laten afpersen en laten vlakken voor dat je hem erop gezet hebt?
En waarom was je koppakking lek gegaan??
Jeroen Lubking schreef:Maar waarom is hij lek gegaan??
En normaal gesproken laat je altijd een kop vlakken als deze een lekke koppakking heeft gehad!
Ik in ieder geval wel!
een scheur in de kop is een mogelijkheid,of slecht gemonteerd,maar kop altijd wel laten vlakken of tenminste afpersen,want bij een GTT ben ik er nie gek van (vlakken)
ramon16V schreef:het was een snelle oplossing omdat er waarschijnlijk binnen een jaar een andere motor in gaat
maar de vraag is ook hoelang houden de slangen het??
tot ze scheuren of de koppaking er weer door vliegt,ik weet het dom antwoord.
maar daar is moeilijk op te antwoorden
Bij een gtt mag je de kop officieel niet vlakken maar als dit toch nodig mocht zijn kan de verloren compressieruimte worden opgevangen door een dikkere koppakking te monteren.Dit kan bij een gtt tot 2.4 mm!!
Ik laat zelf altijd een kop vlakken ook bij een gtt,maar vaak is dit maar 0.1 mm,alleen al om er zeker van te zijn dat deze altijd weer naadloos aansluit.Ook gebruik ik altijd een 1.9 mm pakking dit is al 0.3mm dikker als origineel.
Jeroen Lubking schreef:Bij een gtt mag je de kop officieel niet vlakken maar als dit toch nodig mocht zijn kan de verloren compressieruimte worden opgevangen door een dikkere koppakking te monteren.Dit kan bij een gtt tot 2.4 mm!!
Ik laat zelf altijd een kop vlakken ook bij een gtt,maar vaak is dit maar 0.1 mm,alleen al om er zeker van te zijn dat deze altijd weer naadloos aansluit.Ook gebruik ik altijd een 1.9 mm pakking dit is al 0.3mm dikker als origineel.
yep correkt,heb ik ook gedaan bij laatste koppaking vervangen.
Kop waarschijnlijk krom en nog steeds lek!
Het is een mogelijkheid.Ik zou eerst nog verder zoeken naar andere indicaties dat de koppakking weer lek is!Dit is maar een gok,dus eerst ff goed kijken voordat je de kop er weer aftrekt.