[R1916V]slangen hard na vervanging koppakking?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

ik heb ff een vraagje,weet iemand hoe het kan als je de koppaking vervangen hebt dan nog de slangen van het koelsysteem knetter hard worden :(

het gaat om 19 16v 8)
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Er zit misschien een scheurtje in je kop??
Heb je de kop laten afpersen en laten vlakken voor dat je hem erop gezet hebt?
En waarom was je koppakking lek gegaan??
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

het gaat niet om mijn auto maar om een maat van me

ik heb zelf ook mijn koppakking vervangen en bij mij blijven normaal.
aan de kop bij hem is nix mee gedaan niet afgeperst of gevlakt
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Maar waarom is hij lek gegaan??
En normaal gesproken laat je altijd een kop vlakken als deze een lekke koppakking heeft gehad!
Ik in ieder geval wel!
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:Maar waarom is hij lek gegaan??
En normaal gesproken laat je altijd een kop vlakken als deze een lekke koppakking heeft gehad!
Ik in ieder geval wel!
een scheur in de kop is een mogelijkheid,of slecht gemonteerd,maar kop altijd wel laten vlakken of tenminste afpersen,want bij een GTT ben ik er nie gek van (vlakken)
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

das een goeie we hebben de kop bekeken en nix gezien
heb je msn?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

ramon16V schreef:das een goeie we hebben de kop bekeken en nix gezien
heb je msn?
dat zie je soms nie met het blote oog,scheuren kan ie overal.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

het was een snelle oplossing omdat er waarschijnlijk binnen een jaar een andere motor in gaat
maar de vraag is ook hoelang houden de slangen het??
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

ramon16V schreef:het was een snelle oplossing omdat er waarschijnlijk binnen een jaar een andere motor in gaat
maar de vraag is ook hoelang houden de slangen het??
tot ze scheuren of de koppaking er weer door vliegt,ik weet het dom antwoord. 8)
maar daar is moeilijk op te antwoorden
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Bij een gtt mag je de kop officieel niet vlakken maar als dit toch nodig mocht zijn kan de verloren compressieruimte worden opgevangen door een dikkere koppakking te monteren.Dit kan bij een gtt tot 2.4 mm!!
Ik laat zelf altijd een kop vlakken ook bij een gtt,maar vaak is dit maar 0.1 mm,alleen al om er zeker van te zijn dat deze altijd weer naadloos aansluit.Ook gebruik ik altijd een 1.9 mm pakking dit is al 0.3mm dikker als origineel.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:Bij een gtt mag je de kop officieel niet vlakken maar als dit toch nodig mocht zijn kan de verloren compressieruimte worden opgevangen door een dikkere koppakking te monteren.Dit kan bij een gtt tot 2.4 mm!!
Ik laat zelf altijd een kop vlakken ook bij een gtt,maar vaak is dit maar 0.1 mm,alleen al om er zeker van te zijn dat deze altijd weer naadloos aansluit.Ook gebruik ik altijd een 1.9 mm pakking dit is al 0.3mm dikker als origineel.
yep correkt,heb ik ook gedaan bij laatste koppaking vervangen.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

bij een 19 16v ook niet vlakken en als het wel moet mag het maar een fractie van een mm
die van mij is wel gevalkt en er ging 1/10 mm vanaf
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Maar is de desbetreffende nu wel of niet gevlakt?
En wat is de oorzaak geweest van de lekke koppakking??
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

kop is niet gevlakt en we weten ook niet waardoor de pakking kapot is gegaan

pakking was rond cilinders zeik nat van koelvloeistof
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Kop waarschijnlijk krom en nog steeds lek!
Het is een mogelijkheid.Ik zou eerst nog verder zoeken naar andere indicaties dat de koppakking weer lek is!Dit is maar een gok,dus eerst ff goed kijken voordat je de kop er weer aftrekt.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

gaan we doen in ieder geval bedankt voor de snelle reactie
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

succes :wink:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Plaats reactie